فرآب صنعت تولید کننده و فروشنده پکیج های تصفیه آب و فاضلاب

چربی گیر, سپتیک تانک, برج خنک کننده فایبر گلاس

عملکرد سپتیک تانک فاضلاب چگونه است؟

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

فاضلاب از طریق لوله ورودی سپتیک به قسمت اولیه یا 3/2 اول وارد می شود که توسط دیواره میانی از قسمت دوم مخزن جدا شده و حجمی معادل 3/2 کل مخزن دارد.

پس از ورود فاضلاب به این قسمت از مخزن، مواد جامد در فاضلاب به دلیل وزن زیاد رسوب کرده و روغن و چربی به دلیل چگالی کمتر در بالای سپتیک تانک پلی اتیلن باقی می ماند و به قسمت بعدی مخزن منتقل می شود. .

باید به گونه ای طراحی شود که زمان ماندن فاضلاب به گونه ای باشد که 70-80 درصد مواد معلق از جریان فاضلاب خارج شود. در صورت لزوم می توان با نصب فیلتر شنی، ذرات بیشتری را از جریان فاضلاب خارج کرد.

این تجمع مواد متراکم تر در کف سپتیک باعث ایجاد لجن می شود که محل امنی برای تشکیل و رشد باکتری ها است.

این باکتری های بی هوازی مواد آلی رسوب شده را با واکنش های بیولوژیکی تجزیه کرده و فاضلاب را تصفیه می کنند.

این لجن به صورت گاز و مایع از سپتیک تانک خارج می شود. گاز متان حاصل از عملیات بیولوژیکی از طریق لوله خروجی بیوگاز به خارج از سپتیک تانک مخازن پلی اتیلن هدایت می شود.

سپس پساب فاضلاب قسمت اول با عبور از مسیر ارتباطی تعبیه شده در دیواره جداکننده وارد قسمت دوم سپتیک تانک می شود و این قسمت از ذرات بسیار ریز چربی و روغن باقی مانده در فاضلاب روی سطح شناور می شود. و در نهایت این پساب عاری از مواد لجن از طریق لوله خروجی سپتیک تانک تخلیه می شود.

عملکرد مخزن سپتیک
علائم هشدار دهنده پر شدن سپتیک تانک:

1- تخلیه آهسته آب و فاضلاب از توالت، سینک و حمام و توالت و پشتیبان گیری ضعیف فاضلاب

2- انتشار بوی نامطبوع در اطراف محل دفن سپتیک تانک و میدان تخلیه

3- راکد بودن آب در مجاورت سپتیک تانک و زهکشی و رشد عالی چمن و چمن در این مناطق.

4. صدای غرغره از سیستم لوله کشی خانه تولید کنید

5- به گیج لوله اولتراسونیک که پر شدن سپتیک تانک را نشان می دهد توجه کنید.

9 عامل موثر در عملکرد نادرست سپتیک تانک:

1- فرسایش و حرکت زمین:

کوچکترین سایش و جابجایی در لایه های زیرزمینی امکان وارد شدن فشار به بدنه سپتیک تانک و ایجاد ترک یا نشتی و نفوذ آب های زیرزمینی به داخل مخزن و تصفیه نامناسب و یا پایین آمدن سرباره را افزایش می دهد. سرعت خود را کاهش دهید و در نتیجه هزینه تخیل فعلی خود را افزایش دهید.

2. رشد ریشه درختان و گیاهان در ورودی و خروجی سپتیک تانک:

اگر درختان یا گیاهان در نزدیکی محل نصب سپتیک تانک وجود داشته باشد، مشکل بسیار بحرانی را مشاهده خواهید کرد. زیرا ریشه گیاهان علاقه زیادی به رشد در محل تخلیه و نصب سپتیک تانک برای جذب آب و مواد غذایی از پساب دارند و ممکن است ریشه این درختان و گیاهان به داخل لوله خروجی پساب و یا حتی ورودی سپتیک تانک نفوذ کند. و عملکرد بهینه سپتیک تانک را مختل کند.

3- گرفتگی و گرفتگی یک حفره در داخل سپتیک تانک:

با دریافت دستورالعمل سازنده سپتیک تانک در رابطه با دوره های بازدید و تخلیه لجن داخل سپتیک تانک از این مشکل جلوگیری کنید. تخلیه رسوبات ته نشین شده در مخزن بسته به عوامل مختلف (روش ذخیره سازی و تولید فاضلاب و حجم سپتیک) از 1 تا 5 سال متغیر خواهد بود.

5- آسیب لوله های ورودی سپتیک تانک شیب دار یا لوله های بافل داخل مخزن:

لوله هایی که فاضلاب را به داخل مخزن هدایت می کنند ممکن است در شیب نامناسبی دفن شوند و یا به دلیل زهکشی نامناسب، لوله های بافل داخل مخزن آسیب ببینند.

6- تردد بیش از حد وسایل نقلیه در محل نصب سپتیک تانک و میدان تخلیه:

چون سپتیک تانک ها زیر زمین هستند و همیشه مشخص نیست کجا هستند. بیشتر املاکی که دارای سپتیک تانک هستند در حومه شهر زیبا واقع شده اند.

گاهی اوقات (در موارد نادر) وسایل نقلیه کشاورزی مانند تراکتور ممکن است از روی سپتیک تانک عبور کنند. باز هم، بسته به محل قرارگیری سپتیک تانک شما، شخصی می تواند روی آن پارک کند. این وزن اضافی می تواند فشار کافی به بار وارد کند و خسارت قابل توجهی به بار آورد.

حتی ممکن است باعث فروپاشی آن شود. بنابراین مطمئن شوید که سپتیک تانک ها به وضوح مشخص شده اند تا از وزن اضافی جلوگیری کنید. اگر از سیستم غوطه وری استفاده می کنید، بهتر است این مخزن را نیز نگه دارید و علامت گذاری کنید.

7- فشار هیدرواستاتیک روی سپتیک تانک:

این مشکل به ندرت اتفاق می افتد. فشار هیدرواستاتیک زمانی اتفاق می افتد که حجم آب زیر سپتیک تانک به اندازه ای باشد که باعث شود تانک به سمت بالا حرکت کند. این یک مشکل حاد است که باید بلافاصله توسط متخصصان برطرف شود.

8- سیستم سپتیک تانک قدیمی:

تانک های سپتیک قدیمی تر لوله غوطه وری نداشتند و اغلب یک مخزن تک محفظه بودند، بنابراین عملکرد بسیار ضعیفی داشتند. بهترین راه حل برای این مشکل جایگزینی آن با مدل های جدیدتر است.

9- نصب ناکافی سپتیک تانک:

اگر نصب سپتیک تانک با قوانین استاندارد هر ایالت مطابقت نداشته باشد و مشکلات زیست محیطی ایجاد کند، ممکن است صاحب ملک به حبس محکوم شود. پس با خرید سپتیک تانک و نصب صحیح آن توسط افراد حرفه ای خود را متهم نکنید. نصاب ها با انجام تست نفوذ و تعیین اندازه و عمق صحیح سپتیک تانک، سپتیک تانک را نصب و راه اندازی می کنند.

کارایی تصفیه تانک سپتیک:

در این قسمت از مقاله خواهیم گفت که توانایی سپتیک تانک در حذف انواع آلودگی ها اعم از چربی ها و روغن ها، بیوگاز، اجسام شناور و رسوباتی که به شدت آلوده و تا چه حد است.

به طور کلی همانطور که در وب سایت ذکر شده، راندمان تصفیه سپتیک تانک ها در کاهش آلاینده های محیطی بین 60 تا 65 درصد برآورد شده است.

سپتیک تانک قادر است آلاینده هایی مانند COD، BOD5، TSS و SS را کاهش دهد. راندمان سپتیک تانک اولیه در حذف BOD5 بیشتر از مخزن ثانویه است اما میانگین راندمان سپتیک تانک در حذف BOD5 بین 30-50 درصد است.

البته کاملاً واضح است که نمودار افزایش بازده با افزایش زمان ماندگاری خطی نیست. به ازای هر 100 درصد افزایش ظرفیت سپتیک تانک، راندمان تصفیه آن تنها حدود 20-40 درصد افزایش می یابد. میزان تصفیه مخازن ذخیره فاضلاب در جذب آلاینده ها به شرح زیر است:

حذف لجن و سرباره رسوب پذیر 80 تا 90 درصد
حذف انواع روغن و چربی و گریس 50 تا 75 درصد
حذف بیوگاز و مقدار BOD5 حدود 30 تا 35 درصد است.
انواع سپتیک تانک
پلی اتیلن
فایبرگلاس
بتن
کامپوزیت
آجر
دو نوع اول آب در مجتمع صنعتی تولید می شود.

سپتیک تانک های پلی اتیلن ساخت گروه صنعتی آب ساز در ظرفیت های مختلف از 3 متر مکعب تا 125 متر مکعب تولید می شود.

در صورتی که ظرفیت بیش از 125 متر مکعب باشد، می توان چندین مخزن پلی اتیلن با ظرفیت 125 متر مکعب در محل پروژه تولید و با جوش اکستروژن مونتاژ کرد تا یک مخزن ذخیره کثیف واحد ایجاد شود.

سپتیک تانک فایبرگلاس به صورت یکپارچه یا پانلی قابل تولید می باشد که این دو نوع بنا به سفارش مشتری با تفاوت های جزئی در کارایی تولید می شوند.

به طور طبیعی، سپتیک تانک ها، مانند اندازه های مخزن، می توانند از مواد مختلفی تولید شوند.

در گذشته های دور که علم پیشرفت چندانی نکرده بود برای تخلیه فاضلاب از سوراخ هایی با عمق 5 متر و بیشتر استفاده می کردند که نقش سپتیک تانک را ایفا می کرد که با توجه به افزایش جمعیت و آلودگی سفره های زیرزمینی انسان، تصور می شد. جایگزینی روش‌های بهتر و سالم‌تر سقوط کرد.

کم کم با اجرا و طراحی سپتیک تانک آجری و بعدها مدل بتنی آشنا شد.

اجرای سپتیک تانک آجری زمان بر بوده و هزینه های جانبی زیادی دارد که در مقایسه با راندمان پایین و عدم آب بندی مناسب به هیچ وجه مقرون به صرفه نیست.

سپتیک تانک های بتنی سنگین، عمودی، طول عمر کوتاه، راندمان پایین، عدم آب بندی و سخت و پرهزینه جابجایی هستند، اما بسیار بهتر از چاله های فاضلاب هستند.

استفاده از سپتیک تانک های بتنی و مشکلات عدیده آن باعث شد تا انسان شروع به استفاده از مواد اولیه دیگری کند که مشکل حمل و نقل و اشغال فضای موجود و هزینه های حمل و نقل بالا را ندارند. بنابراین آزمایش استفاده از ذخیره‌سازی بوی بد پلی اتیلن، که در حال حاضر یکی از پرفروش‌ترین مخازن سپتیک موجود در حال حاضر است، آغاز شد.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

فرآب صنعت تولید کننده و فروشنده پکیج های تصفیه آب و فاضلاب

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده

خدمات/محصولات

چربی گیر، سپتیک تانک، برج خنک کننده فایبر گلاس، پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی، اسمز معکوس RO، پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی، فیلترپرس، مخزن پلی اتیلن، آب شیرین کن، سپتیک تانک پلی اتیلن

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات