تاسیسات فارادانعکاس

پمپ اب, سیم پیچی, الکتروموتور

تصفیه اب خانگی

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

مزایا و معایب تصفیه آب به روش اسمز معکوس:

از دهه 1970 که بری اولین بار روش اسمز معکوس به عنوان یک سیستم تصفیه خانگی آب معرفی شد تاکنون به طور پیوسته بر محبوبیت آن افزوده شده است. بعلاوه آب های تصفیه شده ای که اغلب در کارخانه های تولید آب بطری شده استفاده می شود از نوع آبهای اسمز معکوس است. روش تصفیه آب RO (اسمز معکوس) مستلزم  عبور آب از یک غشاء نیمه تراوا است که بسته به اندازه آلاینده ها تعداد مشخصی از آلاینده ها را حذف می کند. در حقیقت اسمز معکوس یک فرایند فیلتراسیون می باشد که با فشار بالا برای عبور آب از غشا نیرو وارد می کند و با این عمل مولکولهای بزرگ و یونها در پشت و یک طرف غشاء می مانند و آب خالص به طرف دیگر می رود و روشی مؤثری برای حذف آلاینده ها از آب است.

به طور کل اگر اندازه های آلاینده ها از اندازه مولکولهای آب بیشتر باشد این آلاینده ها با فیلتر حذف می شوند و اگر اندازه کوچکتری داشته باشند در آب آشامیدنی باقی می مانند.

 

مزایای کلیدی سلامتی آب RO :

سالیان قبل  زمانیکه منحصرا آب RO می نوشیدیم تصور براین بود که بهترین نوع آب آشامیدنی است اما با تلاشهای محققین و آزمایشات متعدد بر روی آب این نکته مشخص شد که معایب سلامتی از مزایای آن اهمیت بیشتری دارد.

یک سیستم اسمز معکوس خوب می تواند آلاینده هایی از قبیل آرسنیک – نیترات – سدیم – مس و سرب و سایر مواد شیمیایی آلی و فلوراید اضافه شده به سیستم شهری را حذف کند.

 

معایب روش اسمز معکوس:

شاید برای شما این نکته جالب باشد که فرایند اسمز معکوس در واقع حدود 40 سال است که به عنوان یک روش تصفیه آب به کار رفته است . در ابتدا از این روش به منظور نمک زدایی آب استفاده می شد.

در ادامه به 4 مورد از معایب اصلی روش اسمز معکوس آب آشامیدنی  اشاره می شود:

1-   باعث از بین رفتن املاح و یونهای طعم دهنده به آب می گردد و همچنین باعث از بین رفتن الکترولیت ها که برای سلامتی انسان مهم هستند می شود: از آنجائیکه اکثر ذرات معدنی شامل سدیم – کلسیم – منیزیم – منگنز و آهن از مولکولهای آب بزرگتر هستند آنها توسط غشاء نیمه تراوا از سیستم اسمز معکوس حذف می شوند. آب فاقد مواد معدنی آب سالمی نمی باشد. حذف مواد معدنی ایجاد آب بدون طعم می کند و بسیاری از مردم مجبورند به منظور بهتر کردن طعم آب مواد معدنی مایع به آب RO اضافه کنند. همچنین چون مواد مغذی از بین می روند بنابراین مردم برای تامین املاح بدن نیاز به رو آوردن به مکمل ها دارند.اسمز معکوس باعث حذف فلوراید که در ممانعت از پوسیدگی دندان مؤثر است می شود .

2-   آب آشامیدنی را اسیدی می کند: یکی از دلایل اصلی که آب RO غیر سالم می باشد این است که چون موادمعدنی حذف می شوند آب حالت اسیدی می گیرد(اغلب PH زیر 7). نوشیدن آب اسیدی تعادل PHخون که اندکی قلیایی می باشد به هم می زند.

از نظر پزشکی شرایط اسیدوز در بدن یکی از علل اصلی ایجاد بیماریهای دژنراتیو است. در حقیقت در سال 1931 دکتر Otto Warburg به خاطر کشف علت سرطان برنده جایزه نوبل گردید. وی علت اسیدوزی شدن بدن را کمبود اکسیژن سلولی دانست. تحقیقات پزشکی نشان می دهد که آب های آشامیدنی اسیدی ( همچنین نوشیدنی های اسیدی دیگر) اغلب باعث خارج شدن کلسیم و منیزیم از بدن بویژه استخوانها و دندان می شود تا اسیدی بودن خون را خنثی کند.

3-   بسیاری از آلاینده های خطرناک از آب RO حذف نمی شوند: در حالیکه اسمز معکوس در حذف طیف متنوعی از آلاینده ها از آب مؤثر است اما قادر به حذف مواد شیمیایی ٱلی فرار(VOCs) - کلرین – کلرامین – ترکیبات دارویی نمی باشد و مواد شیمیایی سنتتیک در آب شهری وجود دارد.

4-   اسمز معکوس فرایند کندی است و اغلب باعث اتلاف مقادیر زیادی آب می شود .مخصوصا در سیستم های اسمز معکوس خانگی که فشار پائین است مقادیر زیادی آب به هدر می رود. به طور کلی در روش RO به ازای هر گالن آب خالصی که تولید می شود حدود 2 تا 3 گالن آب هدر می رود. اما در مقادیر بالای صنعتی چون فشار بالایی می باشد کارایی بیشتری دارد.

  http://www.waterbenefitshealth.com

 

برچسب‌ها: اسمز معکوس, تصفیه آب, دستگاه تصفیه آب خانگی, آب آشامیدنی, املاح آب

نظر بدهید

تاثیر فلوراید موجود در آب بر بهره هوشی کودکان

تاريخ : جمعه سی و یکم خرداد 1392 | 12:56 | نویسنده : علی رایجی

www.fluorideresearch.org

فلوراید موجود در آب در پیشگیری از پوسیدگی دندان مفید می باشد اما باید به این توجه داشت که عوارض و خطرات ناشی از فلوراید به مراتب از فواید ٱن بیشتر می باشد که از جمله می توان به عوارض استخوانی- خطر ابتلا به سرطان - خطر برای کلیه – تاخیر بر عملکرد تیروئید و آسیب مغزی اشاره نمود.

ما در این مقاله سعی به بررسی تاثیرات فلوراید بر میزان بهره هوشی کودکان داریم.

در کنار تاثیرعوامل محیطی از جمله سرب – جیوه – آرسنیک بر رشد مغزبسیاری از محققین سعی به بررسی تاثیرات مشابه فلوراید بر مغز نموده اند. جذب بیش ازحد فلوراید با توجه به اینکه در ابتدا هیچ بدشکلی ظاهری و فیزیکی ایجاد نمی کند می تواند باعث آسیب به سیستم عصبی مرکزی گردد.

در ایران نیز تحقیقات بر روی تاثیر فلوراید بر میزان IQ کودکان صورت گرفته است که یکی از این تحقیقات مربوط به سال 2011 و در شهرستان کرمان می باشد.

در این بررسی سعی نموده اند که تاثیر میزان فلوراید کم و بالای آب آشامیدنی را بر روی میزان بهره هوشی در دانش آموزان مقایسه نمایند.

تعداد 60 دانش آموز پسر و دختر با سنین 7 تا 9 سال از شهرستان کوهبندان کرمان (با جمعیت 12253 و ارتفاع 2200 متری و میزان فلوراید 38/2 ppm در آب) و تعداد 60 دانش آموز پسر و دختر از شهرستان بافت (با جمعیت 14628 و ارتفاع 2300 با میزان 41/0ppm در آب) انتخاب و میزان بهره هوشی آنها مورد بررسی قرار گرفت.

تحقیقات انجام شده نشاندهنده این است که مواجهه با میزان فلوئور بالا می تواند باعث کاهش IQ شود.

دانش آموزان کوهبندان در ارتفاعات بالا و نزدیک به معدن زغالسنگ زندگی می کنند که می تواند حساسیت آنها را افزایش داده و باعث هایپوکسی بافت به دلیل تجمع بالا و متعاقب آن تاثیرات مضر فلوئور در بافتشان گردد.

از تمام مطالب فوق نتیجه میگردد که جذب بیش ازحد F می تواند تاثیرات مخرب بر رشد مغز بگذارد ولی مکانیسم جزئی تر تاثیر F بر روی IQ هنوز ناشناخته است و نیاز به مطالعات بیشتری دارد.براساس یافته ها مواجهه مزمن با میزان بالای فلوراید در آب به طور حتم می تواند یکی از فاکتورهایی باشد که باعث کاهش IQ کودکان گردد.

 

برچسب‌ها: فلوراید, هوش کودکان, آب سالم, آب آلوده, تصفیه آب

نظر بدهید

دستگاههای UF

تاريخ : سه شنبه هفتم خرداد 1392 | 20:54 | نویسنده : علی رایجی

 

 

اکثر مردم تمایل جدی به خرید دستگاه تصفیه آب دارند اما به دلیل گرانی برخی دستگاههای معمول در بازار توان خرید ندارند. تبلیغ نادرست برای برخی دستگاههای گران نیز این ذهنیت را به وجود آورده که دستگاهی خوب است که بیشترین تعداد مراحل تصفیه را داشته و آب را تا حد امکان خالص کند.

 

این ذهنیت درست نیست. آب هر منطقه ای ویژگیهای خاص خود را دارد. دستگاه پیش رو مناسبترین دستگاه برای آبهای شمال ایران است. 

 

 

دستگاههایUF، دارای ۵ مرحله تصفیه از کاملترین و البته به صرفه ترین دستگاههای موجود است. 

این دستگاه قابلیت حذف انواع آلودگی شیمیایی و میکربی و البته حفظ حجم بالایی از املاح مفید را دارا می باشد. نصب آن بسیار راحت بوده و به دلیل زیبایی طراحی، امکان نصب روی کابینت را نیز دارد. عکسهای بالا دستگاه با درپوش و بدون درپوش را نشان می دهند.

 

به دلیل عدم نیاز به برق، هم قیمت آن بسیار مناسب است و هم اینکه هزینه جانبی ندارد.

از آلودگیهایی محتمل شهری وجود آلودگی میکربی کلیفرمی است که فیلتر UF می تواند آن را حذف نماید. 

آلودگیهای درشتتر و متفاوت از قبیل گل و لای، کلرید، مواد آلی و ... در ۴ مرحله اول گرفته می شوند تا فضا برای فیلتر نهایی، یعنی UF، آماده گردد. 

 

 

خرید این دستگاه را به شما توصیه می کنیم

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

تاسیسات فارادانعکاس

کرج

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

پمپ اب، سیم پیچی، الکتروموتور، تصفیه اب، پخش فیلتر، تعمیرات ، نصب، کنتر اب

نوع مالکیت:

جواز کسب (مغازه)

دسته‌بندی محصولات و خدمات