گروه فود سرویس پیشرو

راه اندازی رستوران و کترینگ, آموزش راه اندازی , آموزش گروهی پرسنل آشپزخانه

چرا دوره آموزشی"اصول و مقدمات راه اندازی کترینگ" اهمیت دارد ؟

این دوره ها برای اولین بار در ایران برگزار میشود و اکنون سه سال از برگزاری اولین دوره آن میگذرد.... داستان اجرای این دوره این است که ما دیدیم بیشتر دوستانی که تماس میگیرند و مشتاقند برای ورود به کسب و کار خدمات غذایی، یک ویژگی مشترک دارند.... بیشتر آنها (بالای 90 درصد) هیچگونه آشنایی با آشپزی و آشپزی صنعتی ندارند. و حالا ادامه داستان ...

مشخصات

دوره اصول و مقدمات :
راه اندازی کترینگ
آموزش اصول کترینگ :
راه اندازی رستوران
راه اندازی تهیه غذا :
اصول کترینگ
آشپزخانه صنعتی :
آشپزی صنعتی
Catering Business :
Restaurant Business

توضیحات خدمت

یک مشتری داشتیم که پزشک داروساز بود و به همراه برادرانش تصمیم گرفته بود تا یک کترینگ مدرن و بر اساس استانداردهای بالای بهداشتی و نظارتی راه اندازی کند. اما از الفبای این کسب و کار اطلاعات زیادی نداشت.

با استاد سوسنی مشورت کردم و به ایشان پیشنهاد دادم که بیاییم و کلاسی را چند ساعت اجاره کنیم و بر اساس سرفصل های کتاب خودشان( راهنمای جامع آشپزی صنعتی) شروع کنند به توضیحات چهار عملیات اصلی ( ابنار-نگهداری-آماده سازی- پخت سرد و گرم- پرسیون و سرویس دهی) آقای دکتر ، برادر و خواهرشان از اینکه در این جلسه آموزشی شبه کلاس شرکت کنند بسیار استقبال کردند. قبل از مشخص کردن تاریخ به استاد گفتم که بیاییم پیشنهاد اخذ هزینه را به ایشان بدهیم، اگر هم قبول نکردند مانعی ندارد، اما پیشنهاد پرداخت هزینه را مشتاقانه قبول کردند و ما در ازای دریافت .... تومان برایشان چند ساعت در یک روز کلاس نیمه خصوصی گذاشتیم.

و این بود قصه ی پیدایش این دوره آموزشی. در این چند سال خیلی ها در این دوره ها شرکت کردند. فلسفه ما این بود که اگر فرد علاقمندی که اطلاعاتی در مورد یک کسب و کار ندارد و راضی میشود که روز جمعه از استراحت خود هزینه کار آینده اش کند و هزینه اش را نیز بپردازد، فرق عمده ای با آن شخصی دارد که تماس میگیرید و میخواهد با چند سوال کلی و کلیشه ای مختصات این کار را درآورده و "علی زرنگ بازی" دربیاورد !

تعجب نکنید ، این سخن نتیجه هزاران پاسخگویی تماس علاقمندان است از شهرهای مختلف کشور، با سطوح مختلف سواد و طبقات اجتماعی ...!

این دوره برای ما کاربرد دیگری هم داشت و آن فیلترینگ و بهتر بگویم سورتینگ مشتریان ورودی ما بود . ما در این کلاسها بیشتر هدفمان این بود که در وهله ی اول اصول و مقدمات و مختصات کلی این کار را تشریح کنیم و به این طریق چراغی بر سر راه ورودی به این کسب و کار روشن کنیم که حتی اگر با خود ما کار نکردند، شخص یا گروه های دیگر نتوانند براحتی آنها را فریب دهند.هرچند که برخی از دوستان ما که مثلا ماهها قبل در کلاسهایمان شرکت کرده اند، هنوز با خوشان دودوتا چهارتا نکرده اند... این کسب و کار یک شروع کارآفرینانه است و ریسک پذیری و شجاعت ورود به یک کسب و کار، کمی مانند ورود به یک مکان ناشناخته است. صدالبته بیشتر افرادی که قصد ورود به این کار را دارند مدت هاست که متخصص، کارمند و یا بیزنس من بوده اند و کوله باری از تجربیات مدیریتی و سرپرستی را به همراه دارند که این خود مزیت بزرگی است.

اما در آخر بگویم که سعی نکنید خودتان راه اندازی کترینگ/رستوران را انجام بدهید ! البته همگان میدانند که هوش تجاری ایرانیان بسیار بالاست اما دنیای امروز دنیای تخصص است و بس. شما چند میلیونی هزینه مشاوره و راه اندازی میکنید ، در عوض کارتان اصولی، دیسیپلین محور و به قول عامیانه شسته-رفته و مدون پیش خواهد رفت، آنگاه فقط کافیست مشتری را راضی نگه دارید و از این سیستم کسب و کاری مراقبت و محافظت نماییید. یکی از بزرگان کترینگ را دعوت کردم که اسپانسر یک همایش کترینگ شود ... ایشان دست مهربانانه ای بر شانه ام گذاشت و با لبخندی آغشته به سالها تجربه گفت : همینکه همیشه با کیفیت ترین غذاها را به دست مشتریانم داده ام خودش بهترین تبلیغ است . این حرف کلی جای تفسیر و تعبیر دارد.کلی میشود از زوایای مختلف درمورد آن اندیشید و درس آموخت.

اما کلام آخر که بارها تکرار کرده ام . راز موفقیت این کسب و کار مخصوصا در فصل آغازین آن این است:

"بهترین کود برای مزرعه، جای پای دهقان است" به نظر بنده اصلی ترین راز موفقیت یک واحد خدمات غذایی در دل  این ضرب المثل قرار گرفته است.

لینک اطلاعات این دوره آموزشی:

http://parscenter.com/foodservice/Announcement/4938

سپاس از شما

مهدی قربانزاده 

مدیر هماهنگی گروه فود سرویس پیشرو

 

اطلاعات تماس
شبکه های اجتماعی
بیوگرافی شرکت

گروه فود سرویس پیشرو

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، خدمات

خدمات/محصولات

راه اندازی رستوران و کترینگ، آموزش راه اندازی ، آموزش گروهی پرسنل آشپزخانه، تولید محتوای آموزشی، بازبینی و اصلاح فرآیند ها، کتابچه راهنمای راه اندازی کترینگ، مشاوره کسب و کار، تهیه رسیپی های منحصر بفرد، ارتقاء سطح کیفی رستوران و کترینگ، تعریف سیستم و آیین نامه نظم در آشپزخانه ها، انجام تحقیقات غذایی، فراهم سازی ریسیپی های خارجی، آموزش پرسنل در محل، آموزش مشاور گونه، آموزش حین کار، آموزش آشپزی صنعتی

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات
بروز رسانی 10 روز پیش