گروه فود سرویس پیشرو

راه اندازی رستوران و کترینگ, آموزش راه اندازی , آموزش گروهی پرسنل آشپزخانه

دریافت پروانه کسب رستوران

یکی از پر طرف دار ترین اماکنی که توجه شهروندان را به خود جلب می کند بی تردید به رستوران ها و غذا خوری های شهر ارتباط پیدا می کند. برای بررسی عملکرد رستوران های شهر به سراغ علی‌اصغر میر ابراهیمی رئیس اتحادیه صنف رستوران‌داران و سلف سرویس‌های تهران و کشور رفتیم. او اعتقاد دارد قانون می‌گوید برای راه‌اندازی یک رستوران باید جواز کار کسب کرد

مشخصات

جواز کسب رستوران :
مجوز رستوران
اتحادیه رستوران :
جواز رستوران

توضیحات خدمت

متأسفانه برخی قانون را رعایت نمی‌کنند که ما به محض اطلاع برخورد می‌کنیم. متن کامل این گفت و گو را در ادامه می خوانید:

 

یکی از کار‌های که اتحادیه تحت نظارت شما انجام می‌دهد دادن پروانه کسب به رستوران‌دار است. لطفاً برایمان توضیح دهید یک رستوران چگونه پروانه کسب دریافت می‌کند؟
ابتدا صاحب رستوران برای شروع فعالیت برای کسب پروانه کار به اتحادیه مراجعه می‌کند. کارشناسان اتحادیه پس از بررسی‌های لازم و ثبت درخواست در دفتر، ضوابط موجود را بررسی می‌کنند از جمله داشتن پارکینگ، واقع نشدن در بزرگراه، حریم چهارراه یا عدم مجاورت با مدرسه دخترانه و... سپس موارد شخصی درخواست‌کننده مانند سوء‌پیشینه کنترل می‌گردد. بعد مدارک به پلیس + 10 تحویل می‌شود. در ادامه پرونده به اماکن فرستاده می‌شود تا اگر ایرادی از نظر اماکن دارد؛ برطرف شود.
اتحادیه با چه نهادهایی برای نظارت بر رستوران‌ها همکاری دارد؟
اخیراً تعاملاتی با وزارت بهداشت و درمان کشور و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران در حوزه نظارت بر رستوران‌ها داشته‌ایم.
طرح دوستدار سلامت از این تفاهمنامه سرچشمه می‌گیرد؟
این طرح با برقراری تفاهمنامه بین اتحادیه و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران اجرا شد. با اجرای طرح رستوران‌های تهران از نظر رعایت اصول بهداشتی، کیفیت غذا و مشتری‌مداری تحت بررسی و نظارت قرار می‌گیرند و در پایان به آنان لوح دوستدار سلامت مشتری اهدا می‌شود.
می‌توانید توضیح بیشتری بدهید؟
بله. روش کار به این صورت است که رستوران‌داران خود از اتحادیه درخواست می‌کنند تا از رستوران آنها بازدید شود تا درصورت فراهم بودن شرایط مناسب به آنها لوح دوستدار سلامت مشتری اهدا شود. سپس کارشناسان از رستوران بازدید می‌کنند. در صورت فراهم بودن شرایط، لوح به رستوران داده می‌شود. البته این لوح امتیاز‌بندی دارد و به طلایی، نقره و برنز درجه‌بندی می‌شود.

مردم از کجا می‌توانند تشخیص بدهند که رستورانی لوح سلامت دارد؟
معمولاً رستوران‌ها جواز کسب و شناسنامه صنفی خود اعم از لوح سلامت را در مدخل ورودی نصب می‌کنند.
هنوز برخی از رستوران‌ها جواز کسب ندارند، چرا؟
قانون می‌گوید برای راه‌اندازی یک رستوران باید جواز کار کسب کرد ولی متأسفانه برخی قانون را رعایت نمی‌کنند. ما به محض اطلاع برخورد می‌کنیم. البته سیاست دولتمردان این است که در این زمینه همکاری‌های لازم انجام شود چون معتقدند که نباید از اشتغالزایی جلوگیری کرد.
یک رستوران سنتی از دید شما چه ویژگی‌هایی دارد؟
رستوران سنتی از نظر معماری و سبک تزیینات داخلی متفاوت از سایر رستوران‌هاست به علاوه باید متراژی بالای 200‌متر داشته باشد. از طرف سازمان میراث فرهنگی نیز پروانه کسب داشته باشد.
چرا قیمت غذا‌ها در رستوران‌های فرنگی بیشتر از ایرانی یا سنتی است؟
قیمت‌ها بسته به نوع خدمات، سرویس دهی، کیفیت غذا و امکانات موجود در هر رستورانی متفاوت است. ربطی به نوع رستوران ندارد بلکه به نحوه و کیفیت پذیرایی و غذا مربوط می‌شود.
نظارت بر رستوران‌ها چگونه صورت می‌پذیرد؟
به‌صورت انتخابی و دوره‌ای است. بازرسی‌ها توسط کارشناسان واداره اماکن صورت می‌گیرد. اگر تخلفی دیده شود تذکر می‌دهیم.
رستوران‌داران از عدم حمایت مسئولان گله‌مند هستند چرا برای این صنف تسهیلاتی در نظر نمی‌گیرید؟
اتحادیه پیگیری‌های لازم را انجام داده است. درخواست بسته انرژی مانند آب، برق و گاز را برای صنف رستوران‌داران از وزارت بازرگانی کردیم ولی هنوز جوابی نیامده است.
در زمینه آموزشی برای رستوران‌ها چه اقداماتی انجام داده‌اید؟
در زمینه آموزش با دانشگاه تهران تعامل داریم. در حال حاضر تعدادی از رستوران‌داران در دانشگاه کارآفرین دانشگاه تهران دوره فشرده رستوران‌داری را دیده‌اند.
یک رستوران استاندارد چه ویژگی‌هایی دارد؟
در حال حاضر در رستوران‌ها سرویس استاندارد جهانی داریم ولی رستوران‌های کشور ما تا سرویس استاندارد جهانی خیلی راه دارند.
اتحادیه چه اهدافی را دنبال می‌کند؟
اتحادیه دوستدار سلامت است، هدف اتحادیه این است که از مزرعه تا بشقاب روی میز سلامت باشد. کار ما کمتر از یک پزشک نیست. ما می‌خواهیم غذای سالم به دست مردم برسد.
چشم‌انداز آینده اتحادیه چیست؟
قرار است رستوران‌ها نیز مانند هتل‌ها، ستاره‌دار شوند به علاوه ارتباطات با رستوران‌ها از طریق اتحادیه به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

http://khabaronline.ir/detail/241193/Economy/commerce

اطلاعات تماس
شبکه های اجتماعی
بیوگرافی شرکت

گروه فود سرویس پیشرو

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، خدمات

خدمات/محصولات

راه اندازی رستوران و کترینگ، آموزش راه اندازی ، آموزش گروهی پرسنل آشپزخانه، تولید محتوای آموزشی، بازبینی و اصلاح فرآیند ها، کتابچه راهنمای راه اندازی کترینگ، مشاوره کسب و کار، تهیه رسیپی های منحصر بفرد، ارتقاء سطح کیفی رستوران و کترینگ، تعریف سیستم و آیین نامه نظم در آشپزخانه ها، انجام تحقیقات غذایی، فراهم سازی ریسیپی های خارجی، آموزش پرسنل در محل، آموزش مشاور گونه، آموزش حین کار، آموزش آشپزی صنعتی

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات
بروز رسانی 3 روز پیش