گنجی پخش إفروش لوازم خودروإ

خوشبو کننده خودرو, واکس بدنه خودرو, پولیش بدنه خودرو

زمان تعویض روغن موتور خودرو

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

یکی از مهم ترین دغدغه های مالکین خودرو تعویض روغن موتور می باشد. این نگرانی برای مالک خودروهای گران تر بیشتر است.بهترین راه برای فهمیدن زمان تعویض روغن موتوراستفاده از دفرچه راهنمای خودرو است و برای هر خودرویی این زمان متغیر است. نحوه کارکرد موتور نیز در عمر روغن موتور تاثیرگذار است. خودروهای زیادی از جمله پیکاپ های مدرن به آلارمی مجهز هستند که به راننده زمان تعویض روغن را هشدار می دهد.
معمولا ماهی یک بار باید روغن موتور را چک کرد و باید یادآور شد کیفیت روغن از روی ظاهر آن مشخص نیست. گیج روغن فقط سطح روغن را نشان می دهد.در خودروهایی مانند BMW سطح روغن را باید در منوهای خودرو طبق دفترچه راهنمای خودرو جستجو کرد. درصورتی که سطح روغن پایین باشد باید مقداری به آن اضافه کرد تا به سطح استاندارد برسد. اگر روغن موتور سفید شود نشان دهنده ی نفوذ مایع خنک کننده به سیستم روغن کاری است. وجود براده های فلزی در روغن موتور نیز یک نشانه ی بد می باشد.

چه زمانی برای تعویض روغن خودرو مناسب است؟

باور بسیاری افراد بر این است که روغن موتور باید هر هزار کیلومتر یا هر ماه تعویض شود، برخی دیگر عقیده دارند هر سال باید روغن را عوض کرد. این زمان همان طور که گفتیم باید طبق دفترچه راهنمای خودرو مشخص شود و برای هر ماشین متفاوت است.
در یک برند خاص نیز این عدد برای مدل های مختلف متغیر است.مثلا تویوتا را در نظر بگیرید. روغن تویوتا راو ۴ باید با ویسکوزیته ی ۵W-20 باشد و هر ۷ هزار کیلومتر روغن آن را عوض کرد. اما برای تویوتا پریوس باید از روغن با ویسکوزیته ی ۰W-20 استفاده کرد و روغن آن را می توانید هر ۱۵ هزار کیلومتر تعویض نمایید. در صورتی که برای تویوتا تاندرا  روغن را هر ۵ هزار کیلومتر عوض می کنند.
خودروسازان معمولا بیشترین عمر را برای روغن ماشین در نظر می گیرند و اما پیشنهاد می شود کمی زودتر از عدد کارخانه روغن را عوض کنید زیرا به تعویق انداختن آن مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.

کدام روغن موتور مناسب است؟

مشخصات روغن موتور مهم تر از برند آن است. طبق پیشنهاد سازنده ی خودرو باید دید چه ویسکوزیته ای مناسب است بعضی از خودروها  چند عدد یا یک عدد را ممکن است عنوان کنند. اگر خودروی شما فاقد دفترچه باشد می توانید به سایت های سازندگان روغن ماشین مراجعه نمایید. 

استفاده از روغن های سینتتیک آری یا خیر؟

 به روغن هایی که از ترکیبات مصنوعی و مشتقات نفت تولید می شوند روغن های سینتتیک Synthetic می گویند. این روغن ها گرانتر از روغن های معمولی می باشد و کارایی آنها نیز بهتر است.فقط زمانی که سازنده ی خودرو استفاده از روغن های سینتتیک را پیشنهاد داد از آن استفاده نمایید زیرا باعث افزایش هزینه های شما می شود.

عمر این روغن ها تا دو برابر روغن های معمولی می باشد و مقاومت آنها در برابر دما بیشتر است. در خودروهایی که دمای کارکرد موتور بسیار بالا می باشد استفاده از از این روغن ها موثر واقع می شود.

یکی از عادت های زیان آور برای موتور طی مسافت کوتاه می باشد، در این حالت قبل از رسیدن دمای موتور به دمای مناسب شما به مقصد می رسید. کارایی موتور زمانی که به دمای کارکرد خود برسد بیشتر می شود. استفاده از روغن سینتتیک در این جا کارایی بیشتر خود را نمایان می کند. همین طور در مناطق با تابستان های بسیار گرم یا زمستان های بسیار سرد روغن های سینتتیک کارایی بهتری از خود نشان می دهند. در موتورهای مستعد جرم گیری هم استفاده از روغن سینتتیک بهتر است.

نوع رانندگی چطور روی روغن موتور تاثیر می گذارد؟

روغن موتور یک دمای کارکرد مشخص دارد که تا به آن دما نرسد دارای عملکرد کافی نخواهد بود. در انگلیسی به این اصطلاحا Operating Tempreture گفته می شود. جایگزین کردن عادت های بهتر رانندگی برای افزایش عمر موتور خودرو و کارکرد بهتر آن می باشد. مثلا اگر از خودرو زیاد در ترافیک استفاده می نمایید زمان تعویض روغن موتور را کاهش دهید.

بسیاری از مکانیک ها بر این عقیده اند ۵ هزار کیلومتر راه رفتن در اتوبان بهتر از ۱۵۰۰ کیلومتر راندن در ترافیک شهری می باشد.
اگر عادت به رانندگی اسپرت نیز دارید و زیاد به خودرو گاز می دهید هم باید بدانید عمر روغن ماشین کوتاه تری خواهید داشت. همین طور روغن موتور خودروهایی که تحت فشار می باشند نیز باید زودتر از خودروهای دیگر تعویض شود. مثلا اگر با خودرو یدک کشی می کنید یا بار حمل می کنید باید دقت کنید که روغن ماشین زودتر مستهلک می گردد.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

گنجی پخش إفروش لوازم خودروإ

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

خوشبو کننده خودرو، واکس بدنه خودرو، پولیش بدنه خودرو، اسپری تمیز کننده خودرو، برف پاک کن، مکمل سوخت، قلم خشگیر، اکتان بنزین، تمیزکننده و محافظ چرم، تمیزکننده و محافظ داشبورد، تمیزکننده و محافظ لاستیک، روکش فرمان ماشین، اسپری خوشبوکننده ماشین، شارژر فندکی ماشین، دستگاه پولیش حرفه ای، دستگاه صفرشویی مخصوص شستشوی سقف و صندلی خودرو

دسته‌بندی محصولات