گنجی پخش إفروش لوازم خودروإ

خوشبو کننده خودرو, واکس بدنه خودرو, پولیش بدنه خودرو

پایان آلودگی هوا توسط خودروی برقی

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

متاسفانه آلودگی هوا یکی از مشکلاتی است که امروزه گریبان‌گیر مردم شده است و عواقب بسیار زیادی را برای همه‌ی ما به همراه دارد. به‌طور قطع، این موضوع از بزرگترین مشکلات زیست‌محیطی دو دهه اخیر کشور بوده است. طرح زوج‌وفرد، طرح ترافیک و اعمال دیگر سیاست‌های ترافیکی تاکنون نتوانسته حتی مرهمی بر این درد بی‌درمان شود.

اینکه آیا واقعا می‌شود برای همیشه از آلودگی خلاص شد، سوالی است که امروزه به ذهن همه‌ی مردم خطور می‌کند. اما واقعا راه‌حل کارساز چیست؟

چگونگی فائق آمدن بر این معضل همیشگی، همواره محلی برای اعلام وجود سازمان‌های خاص بوده است؛ اما به‌دور از فضای تبلیغات، ظهور خودروهای برقی اندک روزنه امیدی در دل همه‌گان زنده نگه داشته است.

همانطور که اشاره شد، یکی از اقداماتی که تقریبا در همه جای این کره‌ی خاکی در حال انجام است، پروژه‌ی احداث خط تولید خودروهای برقی است.

امروزه نمونه‌هایی از این خودروها تولید و در دسترس مردم قرار گرفته‌اند. اما اینکه خودروی الکترونیکی چیست و نقش آن در کاهش آلودگی هوا به چه صورت است، از جمله موضوع‌هایی است که ما در ادامه به بحث و بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

 

خودروی برقی چیست و کارکرد آن چگونه است؟

می‌توان گفت کاهش آلودگی مهم‌ترین هدفی است که تقریبا همه‌ی خودروسازان در صدد پیدا کردن راهی مطمئن برای تحقق این هدف هستند. تولید خودروهایی که نقش به سزایی هم در کاهش آلودگی و هم در کاهش گاز دی اکسید کربن داشته باشند، از جمله تلاش‌های تولیدکنندگان خودروها است. به عنوان مثال کارخانه‌ی ولوو اعلام کرده است که ‌می‌خواهد تا سال ۲۰۴۰ به کمپانی دوستدار محیط زیست تبدیل شود.

در راستای تحقق این موضوع، کارخانه‌ی ولوو، اهدافی را نیز برای خود مشخص کرده است که می‌توان به کاهش ۴۰ درصدی دی اکسید کربن در طول عمر هر خودررو این کمپانی اشاره کرد.

کارکرد خودروی برقی به این صورت است که انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کنند و یا برعکس. در مورد این ماشین‌ها می‌توان گفت که دو مفهوم مهم برای آن‌ها موتور و ژنراتور است.
قطعه‌ای که انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل کند، ژنراتور یا مولد الکتریکی و هرگاه انرژی الکتریکی را به مکانیکی تبدیل کند، موتور الکتریکی می‌نامند.

این خودروها توسط یک موتور الکتریکی به حرکت در می‌آیند و این بدان معنا است که هیچ احتراق داخلی صورت نمی‌گیرد.
بنابراین در زمان اتمام شارژ باتری هیچ گزینه‌ی جانشینی برای به حرکت در آوردن ماشین وجود ندارد و شارژ مجدد آن‌ها حتما باید از منبع تغذیه خارجی صورت گیرد. نکته‌ی جالب در ارتباط با این ماشین‌های برقی آن است که در هنگام ترمز گرفتن نیز انرژی جنبشی به انرژی الکتریکی تبدیل می‌شود و در باتری‌ها ذخیره و در مواقع نیاز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

امروزه تکنولوژی به همه‌ی ابعاد زندگی بشر دیده می‌شود.
بسیاری از مردم در حال تغییر ماشین خود از بنزینی به الکترونیکی می‌باشند.استفاده از این نوع خودروها مزایا و البته معایبی را با خود به همراه دارد که به قسمتی از آن‌ها در ادامه اشاره شده است.

مزایای خودروی برقی

• از همه مهم‌تر عدم تولید گازهای زیان آور مانند دی اکسید کربن است
• در همه گستره‌های سرعت، این خودروهای برقی دارای راندمان بالا هستند
• همانطور که در بالا اشاره شد این ماشین‌ها قابلیت بازیابی انرژی را دارند
• خودروهای برقی، پاک و دوستدار محیط زیست‌اند
• استفاده و نگهداری از این ماشین‌ها هزینه‌ی بسیار اندکی دارد.
• پایین بودن هزینه‌ی شارژ این خودروها ( تقریبا یک سوم هزینه‌ی سوخت‌گیری خودروهای بنزینی و گازوئیلی است)

 

معایب خودروی برقی

• این خودروها زمان زیای را برای شارژ شدن نیاز دارند.
• عمر باتری آن‌ها با محدودیت زمانی رو به رو است
• منبع انرژی آن دارای وزن بالایی است.
• معمولا دارای محدوده‌ی حرکتی کمی هستند.
• قیمت این خودروها بسیار گران است

 

برترین انواع خودروهای الکترونیکی

یکی از موضوعات داغی که امروزه برای بسیاری از خودروسازان حائز اهمیت است، تولید بهترین نوع ماشین‌های الکترونیکی است. بسیاری از کارخانه‌ها موفق به تولید این خودروها شده‌اند و نمونه‌هایی از آن‌ها در خیابان‌ها به وفور دیده می‌شود.
موج جدیدی از تولید ماشین‌های برقی شکل گرفته است و دیگر نمی‌توان گفت که تنها شرکت مطرح تولید خودروهای برقی، شرکت تسلا است.
امروزه شاهد تمایل اکثر خودروسازان به تولید خودروهای برقی برای رقابت با دیگران هستیم. با دقت به فعالیت شدید جنرال موتورز در این حوزه, پیش بینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۰ خیابان‌های کشور آمریکا پر از خودروهای برقی باشد.

در ادامه ۵ نمونه از برترین خودروهای برقی وجود دارد:

۱- نیسان Leaf 2.0: این خودرو قادر به طی مسافت ۲۰۰ مایل با یک بار شارژ باتری هست.
۲- جگوار I-Pace: از باتری ۹۰ کیلووات ساعتی بهره گیری می‌کند.
۳- تسلا مدل ۳ : توانایی طی مسافت ۲۰۰ مایل را دارد.
۴- فولکس واگن e-Golf: قادر است تا مسافت ۱۸۶ مایل را طی کند.
۵- پورشه Mission E: این ماشین قادر هست ظرف ۳٫۵ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل در ساعت برسد و ۳۰۰ مایل را بپیماید.

 

 نقش خودروهای برقی در کاهش آلودگی:

متاسفانه خودروها نقش به سزایی در آلوده کردن هوا دارند و طبق آمار حدود ۱۱ درصد از تولید مربن در اختیار اتومبیل‌ها است. با این وجود کاهش آلودگی هوا کار ساده‌ای نیست و باید میزان کربن دی اکسید منتشر شده را کاهش داد. صنعت خودرو باید به‌منظور یافتن راه‌حل‌هایی برای مسئله‌ی گرمایش جهانی نقش بزرگی ایفا کند.

درست است که قیمت خودروهای الکترونیکی بسیار زیاد است ولی خرید این ماشین‌ها یکی از راه‌حل‌هایی است که به کاهش آلودگی هوا کمک شایانی می‌کند. حتی اگر بتوان خودروی الکتریکی دست دوم خرید، به‌طور کلی ارزش استثنایی خواهد داشت. حدود ۱۲ تا ۲۸ درصد انتشار آلایندگی کلی کربن، ناشی از مراحل تولید خودروی الکتریکی جدید و حمل‌ونقل آن از کارخانه تا نمایندگی مجاز است. عوامل بسیار زیادی وجود دارند که نشان می‌دهند دقیقاً با خرید یک خودروی خاص، می‌توان چه میزان در انتشار آلایندگی کربن صرفه‌جویی کرد. خودروهای تمام‌ الکتریکی و برقی به‌عنوان یکی از مناسب‌ترین روش‌ها جهت مقابله با آلودگی هوا، کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها، گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست مورد توجه قرار گرفته است. پیشرفت فناوری باتری‌ها و ابداع راهکارهای جدید برای شارژ این خودروها باعث شده در ده سال اخیر شرکت‌های بزرگ خودروسازی دنیا به سوی طراحی و تولید خودروهای برقی پیش بروند و در جهت رقابت با یکدیگر هریک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.
به علت آن که این خودروها از برق استفاده می‌کنند می‌توان گقت تولید و انتشار گازهای CO2 توسط این ماشین‌ها به صفر می‌رسد. پس بهتر است اقداماتی در جهت جایگزینی این خودروها با خودروهای بنزینی و دیزلی صورت گیرد تا حجم قابل توجهی از آلودگی کاهش یابد.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

گنجی پخش إفروش لوازم خودروإ

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

خوشبو کننده خودرو، واکس بدنه خودرو، پولیش بدنه خودرو، اسپری تمیز کننده خودرو، برف پاک کن، مکمل سوخت، قلم خشگیر، اکتان بنزین، تمیزکننده و محافظ چرم، تمیزکننده و محافظ داشبورد، تمیزکننده و محافظ لاستیک، روکش فرمان ماشین، اسپری خوشبوکننده ماشین، شارژر فندکی ماشین، دستگاه پولیش حرفه ای، دستگاه صفرشویی مخصوص شستشوی سقف و صندلی خودرو

دسته‌بندی محصولات