گنجی پخش إفروش لوازم خودروإ

خوشبو کننده خودرو, واکس بدنه خودرو, پولیش بدنه خودرو

پرواز خودروها دیگر رویا نیست!

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

رویای پرواز با خودروی پرنده همیشه در ذهن بشر دست یافتنی بوده است و تا امروز نیز تلاش‌های بسیاری درجهت به حقیقت پیوستن آن صورت گرفته است.

از تلاش برادران رایت گرفته تا کمپانی تسلا، همگی در طول تاریخ در صدد اختراع وسیله‌ای بودند که بتواند بر فراز آسمان‌ها به پرواز در بیاید. واقعی شدن این رویا امروزه در تکنولوژی موجود در خودروها خود را نشان داده است.
امروز می‌خواهیم به نقد و بررسی تکنولوژی خودروهای پرنده بپردازیم.

 

تاریخچه‌ی خودروی پرنده

همیشه دو مسئله ذهن خودروسازانی که به فکر تولید خودروی پرنده بودند را درگیر می‌کرد.

اول اینکه باید خودرو به آرامی، با امنیت و به خصوص با هزینه‌ی اندک بتواند بلند شود و یا فرود آید. دومین موضوع در رابطه با ایمنی در هنگام پرواز بود. همانطور که می‌دانید الان که خودروها در روی دو بردار حرکت می‌کنند، سالانه تعداد زیادی جان خود را در سانحه رانندگی از دست می‌دهند چه برسد به اضافه کردن یک بردار دیگر.

اولین اختراع اتومبیل پرنده توسط رابرت ادیسون فالتون صورت گرفت. پس از آن، سال‌ها فورد بر روی ساختن اتومبیل پرنده کار می‌کرد و کرایسلر هم سعی داشت برای ارتش یک جیپ پرنده بسازد. در نهایت یک شرکت اسلواکیایی به نام “آوروموبیل” موفق شد که در یک همایش، از نمونه‌ی اولیه‌ی خودروی پرنده پرده براداری کند.

از جمله افرادی که در زمینه‌ی اختراع این ماشین‌ها تلاش زیادی داشتند، می‌توان به مولر و اسکای‌کار اشاره کرد، اما متاسفانه موفقیت آمیز نبود و هیچ کدام از آن‌ها به تولید انبوه نرسیدند.

جایگاه امروزی خودرو پرنده

امروزه، فرار از ترافیک و حمل و نقل سریع را می‌توان از مهم‌ترین انگیزه‌ها برای دست یافتن به ماشین‌های پرنده نام برد اما سوال اصلی این است که آیا با وجود تکنولوژی‌های پیچیده و پیشرفته‌ی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و همچنین هوش مصنوعی، تولید انبوه این ماشین‌ها تا چه حد امکان پذیر و ملموس شده است؟

شرکت اوبر بیشتر از هر شرکت دیگری برای پروژه‌ی خودرو پرنده سرمایه گذاری کرده است و اعلام کرده که تا سال ۲۰۲۳ قادر به تولید انبوه تاکسی‌های پرنده تحت عنوان UberAir است. این کمپانی اعلام کرده که این خودروها با تکیه بر نیروی محرکه باتری و توربین گاز قادرند با سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت ۴ مسافر را حمل کند.

این تاکسی‌ها با هر بار شارژ تا ۹۰ کیلومتر را می‌پیمایند. احتمال آنکه این خودروهای پرنده از سال آینده در آسمان شهرهای دالاس، لس آنجلس و ملبورن به صورت آزمایشی به پرواز در آیند، بسیار بالا است. شارژ آن‌ها بسیار سریع است و تنها در مدت ۸ دقیقه به صورت کامل شارژ می‌شوند. از نظر قیمت هم احتمالا مسافران در اوایل راه اندازی سرویس به ازای هر مایل ۶ دلار پرداخت کنند هرچند با گذشت زمان قیمت تا ۲ دلار پایین خواهد آمد.

شرکت اوبر در اطلاعیه‌ای اینگونه اعلام کرده است که: طراحی ECRM به گونه‌ای است که سازگاری بسیار خوبی با عابران پیاده دارد، به طوری که تیغه‌های پروانه‌های آن تا جایی که ممکن باشد در ارتفاع بالایی قرار داده شده است تا افراد بتوانند به راحتی سوار این خودروی پرنده شده و یا از آن خارج شوند بدون اینکه هیچ‌گونه آسیبی از ناحیه تیغه‌ها به آن‌ها وارد شود.

موقعیت بالای بال‌های این خودروی پرنده به گونه‌ای است که بال‌ها همچون سایه‌بان عمل کرده و هنگام پرواز از مسافران در برابر پرتوی مستقیم آفتاب حفاظت می‌کند.

 

و اما در حال حاضر یک خودرو پرنده به پرواز در آمده است و آن اولین خودروی پرنده ساخت شرکت اروموبیل است.

سوخت مورد نیاز برای این خودرو بنزین معمولی است. اندازه این ماشین به قدری است که در یک پارکینگ معمولی جا می‌شود. همچنین می‌تواند در هر فرودگاهی در هر کجای دنیا فرو بیاید. این ماشین پرنده فقط ۵۰ متر برای برخاستن و ۲۰۰ متر فضا برای فرود آمدن نیاز دارد. بر اساس گفته شرکت این اتومبیل قادر به فرود آمدن بر روی چمن نیز می‌باشد.

البته موضوع قابل توجه در مورد است خودرو پرنده آن است که تنها افرادی که دارای مدرک خلبانی می‌باشند قادر به حرکت در آوردن این پرنه نیز می‌باشند. متاسفانه همین موضوع باعث می‌شود که به حرکت در آوردن ماشین پرنده برای یک سری زیاد از افراد آرزو باقی بماند و لذت سوار شدن و استفاده از این تکنولوژی برای همه نباشد.

شرکت سازنده در مراسم رونمایی اروموبیل ۳ در وین اعلام کرد که این خودروی پرنده قادر به حرکت با سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت بر روی زمین است و در آسمان نیز می‌تواند برای ۴ ساعت یا ۷۰۰ کیلومتر پرواز کند.

علاوه بر موارد ذکر شده، باید گفت که این خودرو از انرژی برق برای حرکت در جاده و از بنزین در حالت پرواز به عنوان سوخت خود استفاده می‌کند. تغییر شکل آن به خودرو پرنده نیز تنها در ۳ دقیقه انجام می‌شود.

 

اروموبیل ۳ هنوز برای تولید انبوه آماده نیست. همچنین از زمان قطعی عرضه برای فروش و قیمت آن اطلاعات مشخصی وجود ندارد. اما قبل از آن حتما باید اطلاعات کافی و همچنین قوانین جدید در رابطه با رانندگی با این ماشین‌های پرنده به صورت جامع و کامل در اختیار مردم قرار گیرد.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

گنجی پخش إفروش لوازم خودروإ

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

خوشبو کننده خودرو، واکس بدنه خودرو، پولیش بدنه خودرو، اسپری تمیز کننده خودرو، برف پاک کن، مکمل سوخت، قلم خشگیر، اکتان بنزین، تمیزکننده و محافظ چرم، تمیزکننده و محافظ داشبورد، تمیزکننده و محافظ لاستیک، روکش فرمان ماشین، اسپری خوشبوکننده ماشین، شارژر فندکی ماشین، دستگاه پولیش حرفه ای، دستگاه صفرشویی مخصوص شستشوی سقف و صندلی خودرو

دسته‌بندی محصولات