گنجی پخش إفروش لوازم خودروإ

خوشبو کننده خودرو, واکس بدنه خودرو, پولیش بدنه خودرو

آیا رینگ اسپرت بر عملکرد خودرو تاثیردارد؟

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

استفاده از رینگ اسپرت اولین ایده‌ای است که برای اسپرت‌تر و جذاب‌تر کردن خودرو به ذهن یک ماشین‌باز می‌رسد. می‌توان گفت بستن یک دست رینگ زیبا با تایرهای پهن آرزوی بسیاری از جوانان است.

البته این نکته نیز قابل ذکر است که پس از استفاده از آن‌ها، تیک آف اولین کاری است که انجام می‌دهند و خودرو خود را با شتاب در خیابان به حرکت در می‌آورند. اما مساله اصلی زمانی خود را نشان می‌دهد که پس از مدتی، راننده با مشکلاتی از جمله استهلاک تایر، سر و صدای اتاق و سیستم تعلیق و جلوبندی، عدم فرمان پذیری، کاسته شدن از شتاب ماشین و افزایش مصرف سوخت روبه‌رو می‌شود.

بعضی از افراد معتقد هستند که رینگ اسپرت صرفا به عنوان یک مورد تزئینی باید مورد استفاده واقع شود و انتخاب این نوع از رینگ برای خودرو تاثیری روی عملکرد خودرو ندارد و نوع رینگ انتخابی نیز مهم نیست؛ اما این موضوع اشتباه بوده و تاثیرات قابل توجهی از رینگ اسپرت بر روی عملکرد خودرو ثابت شده است که در ادامه به بررسی آن‌ها پرداخته شده است و به نکاتی در مورد انتخاب رینگ اسپرت مناسب تیز اشاره شده است.

 

معیارهای انتخاب درست رینگ اسپرت

برای انتخاب رینگی که به طور کامل مناسب خودرو باشد، باید معیارهایی را در نظر گرفت که در ادامه به بعضی از آن‌ها اشاره شده است:

 

آلیاژ مناسب

خودروسازان به طور معمول رینگ هایی از جنس فولاد بر روی خودرو نصب می کنند، البته برخی دیگر از خودروسازان که تولیدکننده خودروهای سوپر اسپرت هستند، از رینگ‌هایی از جنس آلیاژ آلومینیوم بهره می‌برند. کاربرد فلز آلومینیوم به دلیل سبکی، نمای خاص و شکل پذیری، انتخاب نخست هر خودروساز برای رینگ است، اما نیاز اصلی آلیاژی است که دارای استحکام، دوام و قوام لازم برای مقابله با تنش‌های واردشده به رینگ در سرعت های بالا هستند.

رینگ آلومینیومی غیرآلیاژی می‌تواند خطراتی را به ویژه در سوانح به همراه داشته باشد. البته رینگ‌هایی از جنس الیاف کربن و منیزیم نیز در ابرخودروها به کار می‌روند که دارای وزن کم‌تر و استحکام بیشتری هستند اما کمی گران‌تراند! برخی از خودروسازان نیز رینگ‌های آلیاژی خود را با الیاف کربن تقویت می‌کنند.

رینگ‌ها در انواع یک تکه و چندتکه طراحی، ریخته گری و ماشین‌کاری و تولید می‌شوند که اگر تحت نشان معروفی ساخته شده باشند تفاوتی بین آنها وجود ندارد.

 

اندازه مناسب

در انتخاب رینگ اسپرت، انتخاب سایز مناسب بر عملکرد خودرو تاثیر زیادی دارد، به همین دلیل اندازه استاندارد رینگ بسیار مهم است. انتخاب رینگ آلیاژی اسپرت یک سایز بالاتر با تایر پهن متناسب با آن، علاوه بر زیبایی، به دلیل سطح اصطکاک و چسبندگی بهتر تایر به زمین می‌تواند، سر پیچ‌ها فرمان پذیری خودرو و تا حدودی شتاب آن و البته مصرف سوخت خودرو را افزایش دهد و در ازای آن خطر ترمز را کوتاه کند.

 

تاثیرات رینگ اسپرت بر عملکرد خودرو و هندلینگ

انتخاب یک رینگ برای خودرو اگر به‌طور صحیح انجام شود، آسیبی وسیله نقلیه را تهدید نخواهد کرد، ولی انتخاب ناآگاهانه سبب می‌شود، به سیستم تعلیق خودرو آسیب جدی وارد شود. اگر اندازه بالاتری انتخاب کنید، به همه اجزای ماشین از جمله سیستم تعلیق، تایرها، رینگ و سایر اجزای خودرو فشار وارد می‌شود. در کل، این کار به دلیل هزینه های زیاد و نیزاستهلاک بیش تر فقط برای مسابقات توصیه می شود و نه برای استفاده درون شهری.

تصور عامه این است که رینگ و تایر با ابعاد بالاتر می تواند شتاب و سرعت خودرو را افزایش دهد، در حالیکه ارتقای رینگ بیش از یک سایز، گاه می تواند اثر معکوس داشته باشد. اگر اندازه غیراستاندارد و بیش از حد بزرگی برای رینگ و تایرها انتخاب کنید و تایرها آج مناسبی هم نداشته باشند، از شتاب و سرعت خودروکاسته خواهد شد و مصرف سوخت و آلایندگی آن افزایش خواهد یافت.

 

مشکلات عدم انتخاب درست رینگ

در صورت عدم انتخاب درست و سلیقه‌ای رینگ اسپرت ممکن است، مشکلاتی را برای شما ایجاد شود، از جمله اصلی انتخاب اشتباه رینگ اسپرت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– افزایش یافتن مصرف سوخت خورد

– سفت تر شدن سیستم فرمان

– کاهش ارتفاع خودرو

– فشار بیش از حد به سیستم تعلیق

– نمایش نادرست سرعت و کیلومتر خودرو

که یکی از بزرگترین مشکلات خرید اشتباه رینگ اسپرت، نمایش نادرست سرعت خودرو است که ممکن است موجب تجاوز از حدود تعیین شده توسط قانون و جریمه شدن در هنگام مسافرت باشد.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

گنجی پخش إفروش لوازم خودروإ

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

خوشبو کننده خودرو، واکس بدنه خودرو، پولیش بدنه خودرو، اسپری تمیز کننده خودرو، برف پاک کن، مکمل سوخت، قلم خشگیر، اکتان بنزین، تمیزکننده و محافظ چرم، تمیزکننده و محافظ داشبورد، تمیزکننده و محافظ لاستیک، روکش فرمان ماشین، اسپری خوشبوکننده ماشین، شارژر فندکی ماشین، دستگاه پولیش حرفه ای، دستگاه صفرشویی مخصوص شستشوی سقف و صندلی خودرو

دسته‌بندی محصولات