گنجی پخش إفروش لوازم خودروإ

خوشبو کننده خودرو, واکس بدنه خودرو, پولیش بدنه خودرو

۵ نکته‌ی مهم نگهداری خودرو در زمستان

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

در زمستان به دلیل سرمایی که وجود دارد، باید خودرو از لحاظ فنی بررسی شود تا برای این فصل به طور کامل آماده باشد. یکی از دغدغه‌های هر راننده‌ای برای نگهداری خودرو در زمستان نیز همین موضوع است. سیستم خودرو باید با شرایط  آب و هوایی هماهنگ شود تا بتواند بهتر عمل کند و دچار مشکل نشود. این عمل نیازمند آن است که مالک خودرو، بازبینی کلی از وسیله نقلیه خود انجام دهد.

در این مقاله نیز قصد داریم تا نکاتی که باید برای نگهداری خودرو در زمستان رعایت شود، به صورت کامل در اختیار شما قرار بگیرد.

 

 

برای نگهداری خودرو در زمستان، شست‌وشوی آن واجب است.

شاید در وهله‌ی اول این نکته اندکی عجیب به نظر برسد، اما به دلیل آن که در زمستان برای از بین بردن یخ‌زدگی ناشی از بارش برف از نمک و خاک استفاده می‌کنند که این املاح با حل‌شدن در آب ناشی از ذوب یخ و برف به موادی خطرناک برای رنگ و بدنه خودرو تبدیل شده و در صورتی که مدت زمان زیادی روی خودرو باقی بمانند اثرات نامطلوبی روی آن باقی خواهند گذاشت.

پس اگر در روزهای برفی با خودرو از معابر عبور می‌کنید، حتماً در اولین فرصت نسبت به شست‌وشوی خودروی خود اقدام کنید.

 

خودرو را در جا گرم نکنید.

به علت قرارگیری موتور و متعلقات آن در سرمای شدید و سرد شدن سطح سیلندر و همچنین کاهش شدید در دمای روغن به‌کار گرفته شده در فضای داخلی آن، عملکرد موتور در هنگام شروع به کار به شدت افت کرده و علاوه بر مصرف بیشتر سوخت و سایش قطعات اصطکاکی موتور، سبب افزایش در تولید آلاینده‌ها می‌شود و در نهایت این امر به تشدید آلودگی هوا در فصل زمستان منجر خواهد شد.

برخلاف باور غلط موجود، گرم کردن خودرو در حالت درجا کار کردن موتور، کار صحیحی نیست و باید پس از روشن‌کردن موتور با حرکت کردن و استفاده از دنده‌های سنگین به احتراق و روان‌کاری ضعیف موتور کمک کنیم.

البته این موضوع در مقاله‌ای جداگانه با عنوان "در جا کار کردن موتور خودرو؛ مضر یا موثر؟" به طور مفصل توضیح داده شده است.

 

بررسی لاستیک‌ها و میزان باد آن‌ها، از نکات مربوط به نگهداری خودرو در زمستان است.

حتما از سلامت لاستیک‌های خودروی خود قبل از شروع بارش‌های زمستانی و یخبندان‌های این فصل مطمئن شوید. اگر لاستیک‌ها از آج مناسبی برخوردار نیستند نسبت به جایگزین کردن آنها با نمونه‌های جدید اقدام کنید.

همچنین اگر شاهد ترک‌های ریز روی دیواره لاستیک خودروی خود نیز هستید نسبت به ادامه استفاده از آنها تردید کنید؛ زیرا این ترک‌ و پوسیدگی‌ها در مواجهه با سرما بشدت امکان پارگی و ترکیدگی لاستیک را بالا خواهند برد.

از میزان باد لاستیک‌ها نیز اطمینان حاصل کنید. نکته مهم دیگری که در این زمینه باید به آن اشاره کرد همراه داشتن زنجیر چرخ مناسب تایرهای خودرو در روزهای برفی است البته نباید فراموش کرد که همراه داشتن آنها به تنهایی چندان اهمیتی ندارد و رانندگان باید نسبت به استفاده از آنها نیز آموزش دیده باشند.

پس توصیه می‌شود قبل از این‌که با مسیرهای برف گرفته و صعب‌العبور مواجه شوید زنجیر چرخ خود را آماده کرده و یک بار به صورت آزمایشی آن را روی لاستیک‌های خودروی خود ببندید تا درصورت نیاز بتوانید از آنها استفاده کنید.

برای آشنا شدن با لاستیک‌های زمستانی نیز می‌توانید به مقاله‌ی " کاربرد لاستیک زمستانی چیست؟ " مراجعه فرمایید.

 

برای نگهداری خودرو در زمستان ، اضافه کردن تثبیت کننده یا مکمل سوخت را جدی بگیرید

موتور شما برای کارکردن به مراقبت و بررسی احتیاج دارد ، اما هوای سرد روغن را غلیظ می‌کند و توانایی گردش آن در موتور را کاهش می‌دهد، بنابراین حتما روغن تازه داشته باشید تا هموار کار خود را حفظ کنید.

برخی از متخصصان استفاده از روغن رقیق تر را در ماه های زمستان توصیه می کنند. با کتابچه راهنمای کاربر یا مکانیک مالک خود مشورت کنید تا ببینید آیا این روش برای ماشین شما مناسب است یا خیر. استفاده از روغن موتور مرغوب و متناسب با مکانیک خودرو و مکمل‌های بنزین از عوامل بسیار مهم در کارکرد صحیح موتور خودرو است. البته بهتر است با تغییر فصل، روغن موتور خودرو را هم تعویض کنید. تعویض روغن یا اضافه کردن مکمل از نکاتی است که برای نگهداری از خودرو در زمستان مهم و اساسی است.

روغن موتور مثل خونی در رگ‌های موتور خودرو است که باید دارای دو مشخصه کیفی باشد: اول عددی که به عنوان گرانروی یا ویسکوزیته شناخته می‌شود، به میزان غلیظ یا رقیق بودن (مقاومت سیال در برابر لغزیدن و جاری‌شدن) روغن گفته می‌شود که برای مثال با اعدادی مثل ۳۰ ـ ۵، ۴۰ ـ ۱۰، ۵۰ ـ ۲۰ و غیره شناخته می‌شود. هرچه عدد بازه سمت راست بیشتر باشد، روغن غلیظ‌تر و در خودروها برای استفاده در فصول گرم مناسب‌تر است. برای مثال روغن ۴۰ ـ ۱۰ از ۵۰ ـ ۲۰ رقیق‌تر است.

پس توصیه می‌شود در خودروهای قدیمی‌تر، در فصل زمستان از روغن رقیق‌تر (مثل ۴۰ ـ ۱۰) استفاده کنید. همچنین شاخصه‌ی بعدی روغن، میزان کیفیت آن است که با حروفی مانند SN، SL، SM و… شناسایی می‌شود که البته هر نوع روغن، بسته به تکنولوژی موتور خودرو استفاده می‌شود.

 

مراقبت از سلامت باتری

باتری یکی از بخش‌های خودرو است که هنگام کاهش دمای هوا احتمالاً بیش از هر بخش یا قطعه دیگری دچار مشکل می‌شود؛ پس به مراقبت بیشتری نیاز دارد. در دمای صفر درجه باتری تقریباً نیمی از قدرت خود را برای استارت خودرو از دست می‌دهد.

پس اگر قرار است که مثلاً خودرو شما ۲۴ ساعت در هوای سرد باقی بماند، بهتر است آن را روشن کنید و به پیشرانه اجازه دهید که ۱۵ تا ۲۰ دقیقه کار کند تا از شارژ بودن باتری مطمئن شوید یا در هوای سردتر از مرگ آن پیشگیری کنید. با ضعیف شدن باتری خودرو، استارت زدن خودرو در فصل زمستان با مشکل رو به رو می‌شود و همچنین ممکن است باتری توان کافی برای استارت سر صبح که موتور کاملاً سرد است را نداشته باشد.

همچنین باتری خودرو اصولاً میان سه تا چهار سال عمر مفید دارد و در صورت گذر از این مدت زمان ممکن است با مشکل رو به رو شود؛ پس لازم است سلامت باتری را مد نظر قرار دهید.

 

 

 

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

گنجی پخش إفروش لوازم خودروإ

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

خوشبو کننده خودرو، واکس بدنه خودرو، پولیش بدنه خودرو، اسپری تمیز کننده خودرو، برف پاک کن، مکمل سوخت، قلم خشگیر، اکتان بنزین، تمیزکننده و محافظ چرم، تمیزکننده و محافظ داشبورد، تمیزکننده و محافظ لاستیک، روکش فرمان ماشین، اسپری خوشبوکننده ماشین، شارژر فندکی ماشین، دستگاه پولیش حرفه ای، دستگاه صفرشویی مخصوص شستشوی سقف و صندلی خودرو

دسته‌بندی محصولات