گنجی پخش إفروش لوازم خودروإ

خوشبو کننده خودرو, واکس بدنه خودرو, پولیش بدنه خودرو

۵ حقیقت جالب از دنیای خودرو

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

امروزه تعداد هواداران خودرو و اخبار مرتبط با آن، رو به افزایش است. به طور معمول بیشتر این افراد، اطلاعات جامع و کاملی از خودرو و تمامی قطعات به کار رفته در آن را دارند و اخبار مرتبط با اتومبیل را دنبال می‌کنند. ما در این مقاله قصد داریم ۵ حقیقت جالب از دنیای خودرو را برای شما بازگو کنیم که به احتمال زیاد برای شما بسیار جذاب خواهد بود.

می‌توان گفت اطلاعاتی که در ادامه جمع‌آوری شده‌اند، جالب و تا حدی شوک‌آور می‌باشند، چرا که ممکن است باورهایتان و چیزهایی که تا کنون در ذهنتان بوده است و یا شنیده‌اید را به صورت کامل تغییر دهد.

 

اولین حقیقت جالب از دنیای خودرو ؛ مخترع خودرو، کسانی غیر از کارل بنز بودند.

" مجموعه‌ی قطعات و ابزارهایی که برای ایجاد نیرو یا تولید چیزی تعبیه کنند. " تعریفی است که برای خودرو و یا ماشین آورده شده است. پس می‌توان گفت یک خودرو متشکل از اجزای مختلفی است که هر یک توسط افراد متفاوتی ابداع شده اند.

اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید برعکس خبرهایی که تا کنون شنیده‌اید و به گوشتان خورده است، مخترع اتومبیل، کارل بنز نبوده است. در حقیقت اولین بار نیکلاس جوزف کوگنو در سال ۱۷۶۹ به کمک بخار، خودرو را اختراع کرد. بعد از او اولین موتور احتراق داخلی در جهان، توسط ژوزف نیپس در سال ۱۸ح۰۷ اختراع شد.

و اما سوال اصلی این است که نقش کارل بنز در اختراع خودرو چیست ؟
کاری که در سال ۱۸۸۶ توسط کارل بنز انجام شد، این بود که تمامی اختراعات را در کنار یکدیگر کمی منسجم‌تر و به شکل امروزی‌تر قرار داد و از آن مهم‌تر برای اولین بار این اختراع را به ثبت رساند!

 

مخترع کروز کنترل فردی نابینا بود.

رلف تیتور مخترع سیستم کروز کنترل بود. این فرد از ۵ سالگی نابینا شد. رلف تیتور یک نابغه و همچنین مخترع پر طرفداری بود که پس از فارغ التحصیلی با مدرک مهندسی مکانیک از دانشگاه پنسیلوانیا، در زمینه‌ی روتورهای توربین بخار استفاده شده در ناوشکن‌های قایقرانی نیروی دریایی اولین خدمت خود را انجام داد. پس از انجام خدمات بسیار توسط رلف تیتور، او به رییس بزرگ تولید کننده قطعات خودرو تبدیل شد.

داستان اختراع کروز کنترل که یکی از حقیقت جالب از دنیای خودرو می‌باشد، نیز به زمانی بر می‌گردد که او با وکیلش برای انجام کاری به مسافرت رفته بودند. زمانیکه در بین راه آن‌ها به شدت گرم صحبت و مذاکره بودند، سرعت خودرو آن‌ها به دلایلی زیاد و کم می‍شد. همین موضوع جرقه‌ای برای آقای تیتور بود تا پروژه‌ای را شروع کند که به تثبیت سرعت در حین رانندگی بی‌انجامد. این پروزه بعدها کروز کنترل نام گرفت.

اگر می‌خواهید با چگونه کارکرد کروز کنترل آشنا شوید، می‌توانید به این مقاله رجوع کنید.

 

یک خودرو متشکل از ۳۰,۰۰۰ قطعه است.

به طور قطع همه‌ی ما می‌دانستیم که قطعات بسیاری در یک خودرو وجود دارد که کنار هم جمع شده‌اند. نکته‌ای که با فکر کردن به آن حیرت زده می‌شویم، آن است که این قطعات چگونه به صورت منسجم و منظم به طور منظم و هماهنگ کار می‌کنند.

با گذشت زمان، خودروها بپیشرفت‌تر می‌شوند و بیشتر به سیستم‌های الکتریکی و کامپیوتری وابسته می‌شوند. به طور میانگین یک خودروی معمولی، حدود ۲۵ کیلوگرم تنها سیم مسی دارد. دقت کنید که داستان خودروهای لوکس کاملاً متفاوت است و وقتی آنها را بررسی می‌کنیم به ارقام چندین برابری می‌رسیم. همچنین حساب خودروهای الکتریکی نیز جدا است. این در حالی است که تا اواخر دهه ۴۰ میلادی خودروها در مجموع ۵۰ تکه سیم جدا داشتند و طول آنها با ارفاق هم به ۴۰ متر نمی‌رسید. و اما اکنون صحبت کیلومتر است.

این مورد نیز از دیگر حقیقت جالب از دنیای خودرو می‌باشد.

 

اولین تصادف تاریخ خودرو، در سال ۱۸۹۱ رخ داد.

جان ویلیام لمبرت مخترع اولین وسیله نقلیه تک سیلندر بنزینی بود و البته اولین تصادف در طول تاریخ نیز توسط همین فرد اتفاق افتاد. جان ویلیام لمبرت با سرعت تنها ۸ کیلومتر بر ساعت در حال حرکت بود اما متاسفانه در همان سرعت هم چندان موفق نبود. چرخ خودروی آقای لمبرت به ریشه‌ی درختی برخورد کرد و چرخ خودروی تازه اختراع شده و  زیبایش از جا در آمد . بدین ترتیب اولین تصادف دنیا، ۱۲۹ سال پیش، با تنها چند کیلومتر بر ساعت به وقوع پیوست که اتفاقا بسیار هم خطرناک بود.

 

آخرین حقیقت جالب از دنیای خودرو ؛ ۷۵ درصد خودروهای رولزرویسی که در طول تاریخ تولید شده‌اند، همچنان در خیابان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند

اولین چیزی که به ذهن می رسد کیفیت فوق العاده بالا و مهندسی دقیق و همچنین ارزشمندی برند رولزرویس است که تمامی این دلایل نه تنها صد در صد درست اند، بلکه زبانزد خاص و عام اند. اما از طرفی علت نهان دیگری نیز وجود دارد و آن این است که مالکان رولزرویس همواره از خودرویشان استفاده نمی کنند و معمولاً به عنوان خودروی روزمره هیچگاه رانده نمی شود.

 

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

گنجی پخش إفروش لوازم خودروإ

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

خوشبو کننده خودرو، واکس بدنه خودرو، پولیش بدنه خودرو، اسپری تمیز کننده خودرو، برف پاک کن، مکمل سوخت، قلم خشگیر، اکتان بنزین، تمیزکننده و محافظ چرم، تمیزکننده و محافظ داشبورد، تمیزکننده و محافظ لاستیک، روکش فرمان ماشین، اسپری خوشبوکننده ماشین، شارژر فندکی ماشین، دستگاه پولیش حرفه ای، دستگاه صفرشویی مخصوص شستشوی سقف و صندلی خودرو

دسته‌بندی محصولات