گنجی پخش إفروش لوازم خودروإ

خوشبو کننده خودرو, واکس بدنه خودرو, پولیش بدنه خودرو

جریمه پیامکی، جایگزین جریمه کاغذی می‌شود

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

بنابر دلایلی که در ادامه گفته می‌شود، رئیس پلیس راهور ناجا اعلام کرد که از اسفند ماه امسال جریمه کاغذی به‌ طور کامل در کشور حذف می‌شود و ثبت و اطلاع‌رسانی این فرایند، به‌ صورت هوشمند و از طریق پیامک انجام می‌شود.

همانطور که می‌دانید هزینه‌های مربوط به پرداخت قبض جریمه و خلافی خودرو، هزینه‌ای است که به هر حال و در هر صورت راننده باید آن را پرداخت کند و هیچ راه گریزی از آن نیست. اما در نحوه‌ی اطلاع‌رسانی این جریمه‌ها قرار است از اسفند ماه ۹۸، تغییراتی صورت بگیرد.

به‌گفته‌ی سردار سیدکمال هادیان‌فر، قرار است دو کار اساسی در راستای هوشمندسازی پلیس راهور انجام شود، یکی از این دو، در قبض جریمه و دیگری در ترسیم کروکی است. به دلیل آن که سالانه میلیارد‌ها تومان صرف تهیه‌ی کاغذ جریمه می‌شود، از این پس تصمیم به جایگزین جریمه پیامکی به جای جریمه کاغذی گرفته شده است.

 

وی با بیان اینکه پلیس راهور سالانه بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان پول چاپ اوراق می‌دهد، گفت: در راستای کاهش این هزینه‌ها و همچنین هوشمندسازی پلیس راهور از ابتدای سال حدود ۱۳ هزار دست‌افزار به ماموران در پلیس راه و راهور سراسر کشور دادیم که استفاده کنند.

همه‌ی اطلاعات ازقبیل بیمه، مسروقه‌ بودن و نمره‌ی منفی رانندگان را می‌توان در حافظه‌ی دست‌افزارها ثبت و از اسفند پلیس به‌صورت هوشمند جریمه خواهد کرد.

بیمه‌ها سالانه حدود ۱،۵۰۰ میلیارد تومان هزینه کروکی‌های تقلبی را پرداخت می‌کنند که با هوشمندسازی پلیس، این هزینه‌ها نیز قطع خواهد شد.  سردار سیدکمال هادیان‌فر با بیان اینکه بخش دوم هوشمندسازی در ناجا بحث کروکی‌ها است، گفت: کروکی‌ها وقتی دستی ترسیم می‌شود احتمال خطا در آن وجود دارد و قدری ناخوانا در خط است و در محاسبات و نقاط مختصات محل تصادف دقیق نیست و به همین منظور از ابتدای امسال نرم‌افزار ترسیم کروکی الکترونیک را آماده کردیم.

رئیس پلیس راهور ناجا در تشریح کروکی‌های الکترونیک، گفت: در حال حاضر این نرم افزار‌ها را به راهور تهران دادیم و افسران با ۱۰ تبلت هر روز کروکی می‌کشند البته به دلیل ایراد‌ها و خطا‌های احتمالی این نرم افزار‌ها مهندس نرم‌افزار همراه تیم‌ها است و اشکالات را برطرف می‌کند.

 

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: امیدواریم با این کار بتوانیم جلوی اتلاف وقت و سرمایه را بگیریم و کروکی‌ها خیلی زودتر از زمانی که مردم برای آن معطل می‌شوند، کشیده شود و کروکی‌های تقلبی و سوءاستفاده‌هایی که در این بخش می‌شود مانند کلاهبرداری‌ها و ... از بین برود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دست‌افزار‌هایی که به پلیس اضافه شده اند، ایرانی هستند یا خارجی؛ گفت: صادقانه بگوییم در این دوره آن چه تهیه شده خارجی است، ولی با قیمت‌های مناسب از دوره‌ها و سال‌های گذشته خریداری شده است.

رئیس پلیس راهور ناجا تاکید کرد: البته طی بازدیدی که از شرکت‌های دانش‌بنیان و کسانی که در این بخش فعالیت می‌کنند، از آن‌ها درخواست کردیم اگر شرکتی یا سازمانی در این حوزه توانایی دارد که بتواند این وسیله را برای ما تولید کند، از آن استفاده و جایگزین این وسایل می‌کنیم.

سردار هادیانفر در پایان گفت: همانطور که می‌دانید دست افزار یک وسیله الکترونیکی است که امکان دارد به هر دلیلی خراب شود و دیگر قابل استفاده نباشد، امیدواریم از سال ۹۹ بتوانیم از دست‌افزار‌های بومی استفاده و این‌ها را جایگزین نمونه‌های خارجی که در حال حاضر در اختیار راهور قرار دارد، کنیم.

سرهنگ عین الله جهانی معاون اجتماعی و فرهنگی ترافیک پلیس راهور در گفتگوی تلفنی با شبکه خبر اظهار داشت: جریمه‌های رانندگی از صورت کاغذی حذف خواهند شد و توسط سیستم‌هایی که پیش بینی شده و به سمت هوشمندسازی در حال حرکت هستیم، تلاش بر این است که جریمه‌ها بر اساس دستگاه‌ها، پی دی ای و موبایل‌هایی که در اختیار پلیس راهور قرار می‌گیرد و به محض صدور قبض جریمه به صورتی پیامکی از طریق شماره تلفنی که رانندگان در سوابق پرونده خودرو خود دارند، پیامک خواهد شد.

وی ادامه داد: کسانی که در هنگام اعمال قانون در نزد پلیس حضور داشته باشند، اگر بخواهند می‌توانند قبض جریمه خود را به صورت کاغذی یا شناسه پرداخت را دریافت کنند.

جهانی در پاسخ به این سوال که شرط دریافت قبض پیامکی منوط به معرفی شماره تلفن به سیستم پلیس است تا مردم مطلع شوند، پاسخ داد: تمام کسانی که دارای خودرو هستند، در سوابق رانندگی خود در شماره گذاری راهنمایی و رانندگی دارای ثبت شماره تلفن همراه در پرونده خود هستند، مبلغ، موضوع جریمه و تخلف مرتکب شده به شماره همراه این افراد ارسال می شود.

 

اگر مطالب ما را مفید دیدید، گنجی مگ ما را به دوستان خود معرفی کنید. همچنین جهت خرید محصولات مراقبت و نگهداری از خودرو از بهترین برندها به فروشگاه لوازم خودرو گنجی پخش مراجعه کنید

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

گنجی پخش إفروش لوازم خودروإ

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

خوشبو کننده خودرو، واکس بدنه خودرو، پولیش بدنه خودرو، اسپری تمیز کننده خودرو، برف پاک کن، مکمل سوخت، قلم خشگیر، اکتان بنزین، تمیزکننده و محافظ چرم، تمیزکننده و محافظ داشبورد، تمیزکننده و محافظ لاستیک، روکش فرمان ماشین، اسپری خوشبوکننده ماشین، شارژر فندکی ماشین، دستگاه پولیش حرفه ای، دستگاه صفرشویی مخصوص شستشوی سقف و صندلی خودرو

دسته‌بندی محصولات