گنجی پخش إفروش لوازم خودروإ

خوشبو کننده خودرو, واکس بدنه خودرو, پولیش بدنه خودرو

آب بندی خودروی صفر کیلومتر

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

آب بندی خودروی صفر کیلومتر

افرادی که خودروی نو خریداری می کنند دوران طلایی آب بندی خودروی صفر کیلومتر را با تجربه رانندگی لذت بخش خواهند داشت، ظاهر و صدای موتور آنقدر دلنشین است که هرگز نمی خواهید به دلیل سهل انگاری، مشکلی پیدا کند. هنگام خرید خودرو نو همیشه توصیه های متنوعی پیرامون افزایش عمر موتور یا حفظ زیبایی ظاهری خودرو به شما از سوی اطرافیان ارائه می شود، در این مطلب می خواهیم نحوه آب بندی خودروی صفر کیلومتر را بررسی کنیم.

روش های درست آب بندی خودروی صفر کیلومتر

به صورت کلی پس از خریداری خودروی صفر برای کارکرد مطلوب باید مدتی قطعات مختلف با فشار کم کار کنند، این تعریف ساده ای از آب بندی است. در اینجا توصیه هایی برای آب بندی خودروی صفر کیلومتر و همچنین نکاتی برای افزایش کارایی و طول عمر قطعات نام برده می شود:

آب بندی موتور خودرو

خودروی نو شاید شما را وسوسه کند که با سرعت بیشتری رانندگی کنید اما فشردن پدال گاز و رساندن موتور به آخرین حد قدرتش جز در مواقع ضروری، به هیچ وجه ایده خوبی نمی باشد.از آنجایی که در دوره آب بندی، موتور خودرو باید سرعت های مختلفی را تجربه کند، بهتر است از قابلیت کروز کنترل که باعث می شود موتور در یک دور تقریباً ثابت کار کند استفاده نگردد. همچنین از پیمودن مسیرهای کوتاه نیز اجتناب کنید، چرا که در این دوره موتور باید به دمای مناسب برسد و مدتی در این دما کار کند که با سفرهای کوتاه این امر محقق نمی شود.

به هیچ عنوان در دوره آب بندی، خودرو یا وسیله دیگری را یدک نکشید. این کار باعث می شود موتور وزنی بیشتر از وزن خودرو را تحمل کند و به شدت تحت فشار قرار بگیرد، این حالت در مسیر های طولانی یا سربالایی ها نیز صدق می کند، در این نوع سفرها تعداد سرنشین خودرو ترجیحا کم باشد.

دور موتور هنگام رانندگی

سعی کنید هنگام رانندگی دنده متناسب با سرعت خودرو انتخاب و تعادل در گاز دادن را رعایت نمایید تعویض دنده را در دور پایین و قبل از رسیدن نشانگر دور موتور به محدوده قرمز رنگ روی صفحه نمایشگر کیلومتر انجام دهید، یعنی اینکه هیچ گاه اجازه ندهید دور موتور از ۴۰۰۰ دور در دقیقه تجاوز کند. لازم به ذکر است طول دوره آب بندی به خصوص در خودرو های جدید حدود ۱۰۰۰ کیلومتر بوده و پس از آن می توان به دور موتور و سرعت های بالاتر رسید.

قطعات متحرک موتور

در گذشته به علت اینکه بلبرینگ و میل لنگ ها از جنس با درجه کیفی مناسبی برخوردار نبودند، در دوره آب بندی، فشار بیش از حد به موتور باعث تغییر شکل یا در بعضی موارد سبب ترک خوردن این قطعات می گردید و همین طور روغن موتورها نیز به خوبی امروز نبودند. امروزه موتورها در استحکام و تحمل فشار پیشرفت کرده اند و تغییر شکل قطعات به کمترین میزان خود رسیده است.

روغن موتور

در صورتی که سلامت موتور خودرو برای شما مهم است ترجیحاً بعد از حدود ۱۰۰ کیلومتر کارکرد اولیه خودروی صفر کیلومتر، و بعد ها پس از طی حدود ۱۰۰۰ کیلومتر روغن موتور را تعویض نمایید. باور عموم مردم بر این است که روغن موتور استفاده شده نباید تفاوت چندانی با روغن نو داشته باشد.

اما واقعیت این است که این روغن مملو از براده های ریز فلزات و ذرات بسیار کوچک می باشد که به دلیل ساییده شدن قطعات متحرک موتور، وارد جریان روان کننده می شوند و توسط پمپ روغن به طور پیوسته داخل موتور در حال چرخش هستند و پس از گذشت زمان به نوعی لجن تبدیل شده که می تواند در قسمتهای مختلف موتور رسوب کند و بعد از مدتی باعث ایجاد مشکل شود.

بدیهی است که پس از گذشت مدت کوتاهی از کارکرد خودرو، قطعات موتور مانند میل لنگ، رینگ ها و بلبرینگ ها تا حد مناسبی سیقلی می شود و دیگر شاهد ورود این براده ها در جریان سیال روغن نیستیم.

روغن سنتتیک یا مینرال؟

باور عده ای از مردم بر این است که در دوره آب بندی باید از روغن موتور های با پایه معدنی یا مینرال استفاده کرد، چون روغن موتور های سنتتیک روی سطح فلز قرار می گیرند و از آنجا که بیش از حد لغزنده هستند، اجازه جدا شدن نا همواریهای ریز و میکروسکوپی که باید به شکل براده های بسیار کوچک وارد روغن شوند را نمی دهند، پس در هنگام تعویض روغن از محیط داخل موتور خارج نخواهند شد؛ در این صورت این ناهمواریها برای مدت طولانی تری بر روی سطح قطعات مانده و باعث بیشتر شدن دوره آب بندی می شود.

البته این در مورد خودروهای مدرن مانند پورشه و مرسدس که در زمان تولید از روغن موتورهای سنتتیک پر می شوند صدق نمی کند و شما می توانید آب بندی برای این خودروها را با روغن موتور های سنتتیک انجام دهید اما در صورتی که به فکر کاهش هزینه ها هستید، به خاطر اختلاف قیمت روغن موتورهای مینرال و سنتتیک و همچنین اینکه در دو مرحله ۱۰۰ کیلومتر و ۱۰۰۰ کیلومتر، باید روغن موتور عوض شود، استفاده از روغن موتور های مینرال صرفه اقتصادی بیشتری دارد.

روغن موتور مناسب هر خودرو

حتما به این نکته توجه کنید برای خودروهایی که در کارخانه به طور پیش فرض از روغن موتور سنتتیک استفاده شده و همچنین مراحل براده گیری قبل از ریختن روغن صورت گرفته و از طرف کارخانه نیز اعلام شده تا ۱۰,۰۰۰ کیلومتر اولیه هم نیازی به تعویض روغن نمی باشد.

اگر در مناطق آب و هوایی بسیار گرم زندگی می کنید یا موتور خودرو شما به دلایل مختلف مانند یدک کشی یا مسابقه تحت فشار است، روغن موتور مناسب برای خودروی شما، روغن های سنتتیک می باشد زیرا بهتر از روغن های مینرال فرآیند روان کاری را انجام می دهند. اما این روغن ها در برابر آلودگی های مختلف ناشی از آلودگی هوا، ذرات حاصل از سایش قطعات موتور، آب و اسید مصونیت ندارند و به تدریج کیفیت خود رااز دست می دهند و تعویض به موقع آنها امری ضروری است.

سیستم ترمز

در حقیقت سیستم ترمز خودروهای صفر کیلومتر مانند لنت ها و دیسک ها نیازی به آب بندی ندارند. بر روی سطوح آنها یک لایه محافظ نازک قرار گرفته که پس از طی چند کیلومتر اولیه از بین می رود و ترمزها حالت مطلوب به خود می گیرند، با این حال توصیه می شود تا ۱۰۰۰ کیلومتر اول، با ترمزهای ناگهانی و شدید در سرعت های بالا، به سیستم ترمز خودرو فشار نکنید. خودروی صفر کیلومتر هنوز دست انداز ها و رفتن در جاده های ناهموار را تجربه نکرده است و نباید در این مسیر ها سرعت خودرو زیاد باشد.

ظاهر خودرو

در خودروی صفر کیلومتراستفاده از مواد براق کننده بر روی سطوح داخل اتاق خودرو باعث می شود لایه نازک محافظ پلاستیکی که بر روی این سطوح کشیده شده است به مرور زمان از بین برود و سطوح در معرض ترک خوردگی قرار بگیرند.

مراقبت از رنگ ماشین صفر کیلومتر

در گذشته برای آنکه حلال های داخل رنگ خودرو به صورت کامل از رنگ جدا شوند و زیر لایه نازکی که واکس های براق کننده بر روی سطح رنگ ایجاد می کردند، به دام نیوفتند، تا ۹۰ روز از زدن واکس و سایر براق کننده ها بر روی رنگ خودرو خودداری می شد.

اما امروزه در کارخانه های تولید خودرو از کاتالیزورها و موادی برای رنگ آمیزی استفاده می شود که بلافاصله بعد از خروج از خط تولید، باعث تثبیت کامل رنگ خودرو می شود، همین طور یک لایه محافظ بر روی رنگ خودرو قرار می گیرد که رنگ را از آسیب ناشی از نور خورشید و آلودگی محیطی حفظ می نماید، با این حال یک لایه واکس بر روی رنگ خودرو می تواند سطح رنگ را از آلودگی های ناشی از باران، اثرات به جا مانده از حشرات و پرندگان حفظ کند و باعث تمیزتر جلوه دادن خودرو شود.

امروزه تکنولوژی تولید خودرو به خصوص در ساخت موتور، به اندازه ای پیشرفت کرده است که آب بندی خودروی صفر کیلومتر به مانند گذشته مورد توجه نمی باشد، زیرا در گذشته به دلیل کمبود تکنولوژی در ساخت قطعات، خریداران خودرو مجبور بودند برای جلوگیری از صدمات جدی به موتور، اقداماتی را انجام دهند اما در حال حاضر، اقدامات ذکر شده بیشتر می توانند در جهت افزایش کارایی و طول عمر قطعات بسیار کارآمد باشند.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

گنجی پخش إفروش لوازم خودروإ

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

خوشبو کننده خودرو، واکس بدنه خودرو، پولیش بدنه خودرو، اسپری تمیز کننده خودرو، برف پاک کن، مکمل سوخت، قلم خشگیر، اکتان بنزین، تمیزکننده و محافظ چرم، تمیزکننده و محافظ داشبورد، تمیزکننده و محافظ لاستیک، روکش فرمان ماشین، اسپری خوشبوکننده ماشین، شارژر فندکی ماشین، دستگاه پولیش حرفه ای، دستگاه صفرشویی مخصوص شستشوی سقف و صندلی خودرو

دسته‌بندی محصولات