گنجی پخش إفروش لوازم خودروإ

خوشبو کننده خودرو, واکس بدنه خودرو, پولیش بدنه خودرو

در طرح سهمیه بندی سوخت انفرادی احتمال افزایش قیمت بنزین به ۳۰۰۰ تومان وجود دارد

طرح جدیدی که در دستور کار مجلس قرار گرفته را می توان نوآوری در سهمیه بندی سوخت توصیف کرد. برمبنای این طرح روزانه ۰٫۸ الی ۱ لیتر به هر ایرانی اختصاص می یابد که به معنای ارائه ماهانه ۲۴ الی ۳۰ لیتر بنزین به هر نفر خواهد بود و افراد بدون خودرو نیز می توانند سهمیه خود را به متقاضیان واگذار کنند. بر مبنای این طرح قیمت بنزین سهمیه بندی شده همان نرخ فعلی (۱۰۰۰ تومان) اعلام شده است و براساس نرخ های فوب خلیج فارس قیمت بنزین آزاد نیز در حدود ۳۰۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

براساس ارزیابی های انجام شده، اجرای این طرح می تواند به معنای تورم ۴ درصدی برای چند دهک مرفه جامعه باشد اما دهک های پایین ۱ و ۲ و ۳ هیچ افزایش تورم مستقیمی را که ناشی از این طرح باشد تجربه نخواهند کرد. یکی از محورهای مهم این طرح سهمیه بندی ثابت ماندن نرخ گازوییل و گاز CNG است که در راستای جلوگیری از تورم حمل و نقل کالا در نظر گرفته شده است.

نمایندگان مجلس معتقدند که افزایش قیمت بنزین می تواند در راستای مصارف مهمی مانند توسعه مترو و اتوبوس در کلان شهرها، توسعه جایگاه های CNG ،اشتغال زایی و امثالهم به کار گرفته شود و از سوی دیگر مصرف سوخت رو به افزایش روزانه کشور را کاهش دهد. این رقم ظاهرا حالا از ۹۲ میلیون لیتر گذر کرده است و برای سال ۹۸ پیش بینی مصرف روزانه یکصد میلیون لیتر نیز چندان عجیب نیست، اما به واسطه جلوگیری از قاچاق و صرفه جویی مصرف کنندگان، احتمال کاهش این رقم در صورت افزایش قیمت سوخت وجود دارد.

مشکل دیگر در خصوص اجرایی کردن این طرح، ارائه بستری برای تبادلات سوخت (یا سهمیه ریالی به ازای سوخت) است که نمایندگان مجلس معتقدند به واسطه سیستم بانکی کشور و سیستم پرداخت یارانه ها، هم اکنون امکان داد و ستد سهمیه سوخت فراهم است. به خصوص که چندماه قبل نیز امکان تبدیل کارت های بانکی به کارت سوخت توسط وزارت ارتباطات اجرایی شد.

با این تفاسیر احتمال تصویب این طرح و افزایش قیمت بنزین به ۳۰۰۰ تومان به نظر می رسد اما این طرح نیز مانند سایر برنامه های مطرح شده در مجلس با مخالفت هایی مواجه است که اساس آن به تجربه های تلخ گذشته در رابطه با افزایش قیمت سوخت باز می گردد. از طرفی اجرایی شدن این طرح می تواند باعث افزایش فشارها بر اقشار مختلف جامعه شود.

رانندگان آژانس، رانندگان وانت، مسافرکش های شخصی و شاغلین در سرویس های تاکسی اینترنتی از جمله اقشاری هستند که مستقیما در اثر سهمیه بندی بنزین و افزایش شدید قیمت سوخت آسیب می بینند و تعیین سهمیه ویژه برای این دسته از افراد نیز با حاشیه هایی همراه است که پیش از این به انواع مختلف تجربه شده است.

6 سال قبل
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

گنجی پخش إفروش لوازم خودروإ

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

خوشبو کننده خودرو، واکس بدنه خودرو، پولیش بدنه خودرو، اسپری تمیز کننده خودرو، برف پاک کن، مکمل سوخت، قلم خشگیر، اکتان بنزین، تمیزکننده و محافظ چرم، تمیزکننده و محافظ داشبورد، تمیزکننده و محافظ لاستیک، روکش فرمان ماشین، اسپری خوشبوکننده ماشین، شارژر فندکی ماشین، دستگاه پولیش حرفه ای، دستگاه صفرشویی مخصوص شستشوی سقف و صندلی خودرو

دسته‌بندی محصولات