گنجی پخش إفروش لوازم خودروإ

خوشبو کننده خودرو, واکس بدنه خودرو, پولیش بدنه خودرو

آموزش و نکات طلایی درباره واکس خودرو؛ چگونه خودروی خود را واکس کنیم؟

قطعا شما نیز دوست ندارید جزو افرادی باشید که وقتی رانندگان دیگر به خودروی شما نگاه می کنند، شما را فردی تصور کنند که هرگز ازخودروی خود مراقبت و نگهداری نمی کند. در این مقاله قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه با چند دستورالعمل ساده خودرویتان همیشه بدرخشد و نو و براق باشد. با گنجی مگ همراه باشید…

بخش اول: آماده سازی خودرو برای واکس

۱-ماشینتان را بشویید. ابتدا خودروی خود را با مقداری آب و صابون بشویید. خودروی شما قبل از واکس کردن باید کاملا تمیز و خشک باشد. واکس روی سطح تمیز و عاری از آلودگی به خوبی عمل می کند.

۲-واکس را در دمای بین ۵۵ تا ۸۵ درجه فارنهایت( یا بین ۱۳ تا ۳۰ درجه سانتیگراد) اعمال کنید. واکس در هوای خیلی گرم زود خشک شده و به محض اعمال روی بدنه خشک می گردد. اعمال واکس در هوای خیلی سرد نیز موجب می گردد نتوان آن را بخوبی روی سطح گسترش و مالش داد.

۳-برای سطوح دارای خط و خش و دارای نقص رنگ قبل از واکس زدن سطح را پولیش کنید. مواد پولیش ترکیبات ساینده ای است که با حذف لایه ای نازک از روی سطح، خط و خش ها و نقوص رنگ را حذف می کند. مواد پولیش نرم نسبت به مواد پولیش زبر از سایندگی کمتری برخوردارند و برای آماده سازی بدنه برای انجام واکس مناسب ترند. برای اعمال پولیش می توانید از یک حوله مایکروفایبر نرم استفاده کنید و سپس باقی مانده پولیش را با حوله دیگری پاک نمایید.

۴- ترجیحا در یک گاراژ و به دور از نور مستقیم خورشید واکس را اعمال کنید. شرایط دمایی نامناسب همانطور که ذکر شد می تواند موجب ایجاد مشکلاتی گردد و یا موجب ترک خوردگی واکس شود. اگر گاراژ در اختیار ندارید می توانید زیر سایه و یا در زمانی که هوا خنک باشد(صبح یا عصر) این کار را انجام دهید.

بخش دوم:واکس زدن خودرو

۱-انتخاب واکس مناسب. در حالت ایده آل واکسی که حاوی ماده کارناوبا باشد، محصول خوبی است. البته این گونه واکس ها اغلب گران ترند. اما واکس های دیگری نیز وجود دارد. به طور مثال “واکس های تمیز کننده” اغلب کمی گران ترند ولی ثابت کرده اند که از استحکام و مقاومت خوبی برخورداند. این واکس ها می توانند پوشش روی بدنه را پاک کنند. “واکس اسپری” نیز وجود دارد که البته مدت ماندگاری آن ها کمتر است.

۲- قرار دادن مقدار مناسب واکس روی اسفنج یا پد مورد نظر. میزان واکس باید به گونه ای باشد که بتواند یک بخش از خودرو به اندازه ۶۰*۶۰ سانتی متر را پوشش دهد. برای اطمینان می توانید از دستورالعمل درج شده توسط تولید کننده روی محصول استفاده نمایید.

چه میزان واکس نیاز است؟ ایجاد لایه نازک تر از لایه عمیق بهتر است. استفاده بیش از اندازه واکس اشتباه رایجی است. حجم زیاد واکس موجب اتلاف شده و سخت تر حذف می گردد. ایجاد لایه نازک روی سطح اغلب بهتر است. برای اعمال بهتر واکس می توانید از اسفنج مرطوب نیز استفاده نمایید.

۳-با استفاده از حرکات دایره ای ملایم واکس را به طور یکنواخت روی بخش کوچکی از سطح اعمال نمایید. برای اعمال بهتر واکس بهتر است سطح بدنه را به بخش های کوچک تر اعمال نمایید. بین ۳ الی ۵ پوند فشار می تواند نتیجه ای مطلوب بر جای بگذارد.

۴-با دستگاه مناسب به پرداخت بپردازید. برای این کار می توانید از یک دستگاه با سرعت بالا به طور مثال یک دستگاه دوآل اکشن یا اوربیتال استفاده نمایید. دستگاه را روی سرعت پایین تنظیم نموده و مقداری واکس روی پد و یا مستقیما روی سطح ریخته و به واکس زدن بپردازید.

۵-مطابق با دستورالعمل واکس اجازه دهید چند دقیقه روی بدنه بماند. در اینجا برای اطمینان می توانید یک بخش را با انگشت تست نمایید. اگر ایجاد لکه شد یعنی باید زمان بیشتری صبر کنید تا واکس آماده شود.

۶-باقی مانده واکس را با یک حوله مایکروفایبر پاک نمایید. با یک طرف حوله و با حرکت دایره ای می توانید واکس را پاک نمایید.

۷- کار را با حوله مایکروفایبر تا رسیدن به براقیت عمیق ادامه دهید.

بخش سوم: مراقبت و کارایی بیشتر واکس

۱-اطمینان حاصل کنید که خودروی خود را با یک مخلوط طراحی شده برای خودروهای دارای واکس بشویید. اگرچه شاید شما ترجیح دهید خودرویتان را با هر تمیز کننده ای بشویید، اما این کار جهت حفظ و مراقبت از واکس خودرویتان صحیح نمی باشد. لذا از تمیز کننده مخصوص خودروهای دارای واکس استفاده نمایید.

۲-برای ایجاد براقیت و درخشانی دو بار سطح را واکس نمایید. بسیاری از حرفه ای ها برای ایجاد یک واکس عمیق و با دوام، سطح را دوبار واکس می کنند. ابتدا با یک واکس سینتتیک سطح را واکس نموده و تا رسیدن به سطح براق به کار ادامه دهید. سپس با یک واکس حاوی ماده کارناوبا به کار پایان دهید. اغلب در نمایشگاه های خودرو برای به نمایش گذاشتن سطح براق بدنه از واکس کارناوبا استفاده می کنند.

۳-از بین بردن رگه ها. اگر بعد از پاک کردن باقی مانده های واکس روی بدنه شاهد رگه ها و خط وخش بودید، در اینجا یک نکته برای کمک به شما وجود دارد. یک بطری اسپری را با آب مقطر پر کنید. به اندازه یک قاشق چایخوری (ایزوپروپیل) الکل را به بطری اضافه کنید و مخلوط کنید. مقداری از آن را روی سطوح دارای رگه اسپری کرده و با حوله مایکروفایبر پاک نمایید.

۴-توجه کنید که مدت زمان ماندگاری واکس می تواند کمتر و یا بیشتر از آن چیزی که تولید کننده روی محصول درج کرده است باشد. این موضوع بیان می کند که مدت ماندگاری و زمان اجرای مجدد واکس برای هر ماشین متفاوت است. زمان تجدید واکس بستگی به چشمان شما و لمس بدنه دارد، نه آنچه که سازنده می گوید.

۵-واکس را به ماشینی که دارای سطح مات است نزنید. واکس روی ماشین هایی با پوشش مات نباید استفاده شود.

5 سال قبل
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

گنجی پخش إفروش لوازم خودروإ

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

خوشبو کننده خودرو، واکس بدنه خودرو، پولیش بدنه خودرو، اسپری تمیز کننده خودرو، برف پاک کن، مکمل سوخت، قلم خشگیر، اکتان بنزین، تمیزکننده و محافظ چرم، تمیزکننده و محافظ داشبورد، تمیزکننده و محافظ لاستیک، روکش فرمان ماشین، اسپری خوشبوکننده ماشین، شارژر فندکی ماشین، دستگاه پولیش حرفه ای، دستگاه صفرشویی مخصوص شستشوی سقف و صندلی خودرو

دسته‌بندی محصولات