گنجی پخش إفروش لوازم خودروإ

خوشبو کننده خودرو, واکس بدنه خودرو, پولیش بدنه خودرو

عواملی که رنگ بدنه خودرو را تهدید می کند

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

بسیاری از کسانی که خودروی صفر و نو می خرند می پندارند که خودرویشان فعلا نیاز به هیچ گونه محافظت و مراقبتی ندارد. این طرز تفکر اشتباه است. قطعا برای خرید خودرویی نو مبلغ زیادی پول پرداخته شده است، اگر اقدامات لازم برای محافظت از آن انجام نپذیرد، پس از مدت کوتاهی خودروی شما دیگر نو به نظر نمی آید. برای اینکه رنگ بدنه خودرو درخشانی و زیبایی خود را تا مدت ها حفظ کند، باید از رنگ بدنه خودرو به بهترین شکل مراقبت کنید. برای این کار ابتدا باید عوامل مخرب رنگ خودرو را شناخت و سپس اقدامات لازم جهت محافظت از خودرو را انجام داد. در این مقاله ابتدا به بررسی عوامل مخرب رنگ بدنه خودرو پرداخته و سپس راه حل های مقابله با آن را ذکر می کنیم. سپس در ادامه به راه هایی در مورد نحوه شست و شوی ماشین و نگهداری آن اشاره می کنیم تا خودروی شما همواره نو به نظر برسد.

چه عواملی به رنگ بدنه خودرو آسیب می رساند؟

عوامل شیمیایی یا فیزیکی بسیاری وجود دارد که می تواند به رنگ بدنه خودرو آسیب برساند که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم.

اشعه uv یا ماورای بنفش:

مخرب ترین عامل در خودرو های امروزی که دارای پوشش کیلر براق روی رنگ می باشد، اشعه ماورای بنفش است. اشعه uv یا ماورای بنفش که از تابش مستقیم نور خورشید ناشی می شود، به همراه رطوبت هوا و اکسیژن، این لایه شفاف را تخریب و اکسید می نماید و موجب زرد شدن آن شده که به این پدیده آفتاب سوختگی می گوییم.

راه حل :‌ هرگز به مدت طولانی خودرو را در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید. برای محافظت از رنگ بدنه خودرو از پوشش های مناسب استفاده کنید. توصیه می گردد همیشه روی بدنه خودرو توسط پوشش هایی مانند نانو سرامیک، واکس و سیلانت پوشیده گردد تا از اکسید شدن کیلر خودرو پیشگیری شود.

باران اسیدی:

حتما شما نیز مشاهده کرده اید که پس از بارش باران، لکه هایی روی بدنه خودرو و شیشه باقی می ماند. این لکه ها همان باران های اسیدی هستند. ورود آلاینده ها به هوا موجب ایجاد باران های اسیدی می گردد. آلودگی هایی نظیر دود کارخانه ها و دود اگزوز ماشین ها و ... پس از وارد شدن به هوا به قطرات باران چسبیده و هنگامی که باران می بارد همراه با قطرات باران به زمین فرود می آیند. این باران، همانطور که از نامش پیداست، دارای خاصیت اسیدی است. باران، بخصوص در فصل پاییز خاصیت اسیدی بیشتری دارد. باران اسیدی می تواند در گذر زمان رنگ خودرو را از بین ببرد و تاثیرات مخرب بگذارد.

راه حل: برای جلوگیری از آسیب های باران اسیدی توصیه می شود که اتومبیل تان را بعد از باران در اولین فرصت بشویید.

استفاده از شوینده های نامناسب:

استفاده از مایع ظرفشویی یا پودر لباس شویی برای شستن ماشین می تواند به بدنه خودرو آسیب بزند. محتویات داخل این محصولات و PH این شوینده ها برای رنگ بدنه خودرو مناسب نیست و در طولانی مدت می تواند به آن آسیب برساند.

راه حل : برای شست و شوی خودرو از شوینده های مخصوص شست و شوی ماشین استفاده کنید. برای شستشوی قسمت های مختلف خودرو از شوینده اختصاصی همان بخش استفاده کنید. به طور مثال برای شستن شیشه ها از مواد شوینده مخصوص شیشه خودرو استفاده کنید.

استفاده از واکس و پولیش نامناسب:

برخی از واکس ها و پولیش ها استاندارد های لازم برای محافظت از رنگ بدنه خودرو را ندارند. گاهی در ترکیبات برخی پولیش ها از مواد نفتی استفاده می شود که به شدت برای بدنه خودرو مخرب است. انجام پولیش کاری نیز نیاز به آموزش صحیح دارد و گاهی پولیشکارانی که دانش اجرای صحیح کار دیتیلینگ را ندارند و بصورت سنتی فعالیت می کنند با استفاده از ورق سنباده، ضخامت زیادی از رنگ خودرو را از بین برده و خسارت غیر قابل بازگشتی به خودرو وارد می کنند.

راه حل: در انتخاب پولیش و واکس های بدنه خودرو با متخصص و کارشناس مشورت کنید. همچنین بهترین کار استفاده از محصولات مربوط به واکس و پولیش معتبر در سایت گنجی پخش است.

نکاتی در زمینه نحوه مراقبت از رنگ بدنه خودرو:

 

هرگز با دستمالی که چرخ های ماشین را با آن شسته اید، بدنه خودرو را تمیز نکنید.

هنگام شست و شوی ماشین از دستمال های میکروفایبر استفاده کنید و در انتخاب شوینده ی آن دقت لازم را داشته باشید. دستمال میکروفایبر از برند های معتبر تضمین می کند هیچ گونه خط و خش و آسیبی به بدنه نرسد.

در شست و شوی ماشین به هیچ وجه از مایع لباسشویی یا ظرفشویی استفاده نکنید. چرا که این محصولات برای شست و شوی لباس ها و ظروف طراحی شده اند و این مواد برای بدنه خودرو مخرب اند.

شست و شو را حتی المقدور در فضای بسته و به دور از تابش نور خورشید انجام بدهید . چرا که نور خورشید باعث تبخیر سریع آب از سطح خودرو می شود و املاح آب روی سطح خودرو باقی می مانند.

برای شستن بدنه خودرو ابتدا از سقف خودرو شروع کنید و به سمت پایین حرکت کنید.

پس از شست و شوی خودرو، بلافاصله آن را خشک کنید . برای این کار از حوله نرم یا دستمال های میکرو فایبر استفاده کنید.

بعد از شستن بدنه خودرو با شوینده ، تمام سطح خودرو را با آب بشویید تا اثری از مواد شوینده روی بدنه خودرو نماند.

پس از خشک کردن ماشین سعی کنید که از پولیش ها و واکس های مخصوص و مناسب استفاده کنید. این عمل برای زدودن اکسید ها و براق کردن بدنه خودرو مناسب است.

از کیفیت خدمات کارواشی که ماشین خود را به آن جا می برید اطمینان حاصل کنید.  چرا که بخش عمده ای از آسیب هایی که به رنگ بدنه خودرو وارد می شود در اثر عوامل فیزیکی است.

اگر خودروی خود را به تازگی خریداری کرده اید ، به هیچ عنوان برای محافظت از رنگ بدنه آن از پولیش ها استفاده نکنید و سعی کنید از واکس های محافظ که بسیار مقاوم هستند استفاده کنید.

با پیشرفت تکنولوژی خودروسازان سعی دارند که از رنگ های پیشرفته ترو مقاوم تر در بدنه خودرو استفاده کنند تا در برابر آسیب ها و عوامل مخرب مقاوم باشد. ولی با این حال انجام دادن نکات بالا منجر به افزایش طول عمر رنگ بدنه خودرو در بلند مدت می شود. از این که تا انتهای مقاله همراه گنجی پخش بودید، سپاسگزاریم. با نظرات خود تیم تولید محتوا ما را در ارائه بهترین آموزش ها و مقالات یاری کنید.

5 سال قبل
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

گنجی پخش إفروش لوازم خودروإ

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

خوشبو کننده خودرو، واکس بدنه خودرو، پولیش بدنه خودرو، اسپری تمیز کننده خودرو، برف پاک کن، مکمل سوخت، قلم خشگیر، اکتان بنزین، تمیزکننده و محافظ چرم، تمیزکننده و محافظ داشبورد، تمیزکننده و محافظ لاستیک، روکش فرمان ماشین، اسپری خوشبوکننده ماشین، شارژر فندکی ماشین، دستگاه پولیش حرفه ای، دستگاه صفرشویی مخصوص شستشوی سقف و صندلی خودرو

دسته‌بندی محصولات