شرکت روشنایی تیسان

چراغ ال ای دی, اجرای نورپردازی نما, نورپردازی نمای ساختمان

مزاياي نور پردازي با چراغهاي ال ای دی ( LED ):

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید


نورپردازي با چراغهای ای ای دی بنا به دلايل زير از لامپ هاي فلورسنت سنتي بهتر است :

1- محافظت از زمين با نور سبز

لامپ هاي فلورسنت سنتي حاوي مقدار زيادي بخار جيوه هستند که قابليت تبخير شدن دارند و اگر شکسته شوند صدمات جبران ناپذيري را به سلامتي انسان وارد مي کنند.در حالي که لامپ هاي LED اصلا بخار جيوه ندارند و کاملا با محيط زيست سازگارند.لامپ هاي LED به عنوان بهترين روش نور پردازي در قرن 21 شناخته شده اند.


2- تبديل موثر انرژي با کاهش چشم گير گرما

لامپ هاي معمولي مقدار زيادي از انرژي را به گرما بدل ميکنند.در حالي که لامپ هاي LED تقريبا همه انرژي دريافتي را به نور تبديل ميکنند با کمترين اتلاف انرژي.اما طبق تحقيقات انجام شده اثبات شده که مقدار انرژي اتلاف شده بسيار ناچيز و نزديک به صفر مي باشد.


3- آرام ،بي صدا و راحت

لامپ هاي LED بي صدا بوده و مناسب براي هتل ها ،سوپرمارکت ها ،کتابخانه ها ،ادارات ،انبارها و ساير مکان ها مي باشد .همچنين گزينه ي بسيار مناسبي براي استفاده در تجهيزات الکتريکي پرکاربرد هم است.


4- نور ملايم و محافظت از چشم

لامپ هاي فلورسنت معمولي مستقيما از برق متناوب AC تغذيه مي کنند بنابراين نوسانات بيشتري را خواهند داشت در حالي که لامپ هاي LED برق ورودي متناوب را به برق مستقيم DC تبديل مي کند.بنابراين هيچ گونه نوساني نخواهد داشت و عامل بسيار مهمي در محافظت از چشمان ما خواهد بود.


5- بدون UV و بدون حشره

لامپ هاي LED هيچ گونه يو وي UV نور توليد نمي کنند،نبود UV نوري اين لامپ ها را از نمونه هاي سنتي متفاوت مي سازد که هيچ حشره اي به طرف منبع نوري نخواهد آمد.بدينسان از آزار و اذيت حشرات و پشه ها در امان خواهيم ماند.ايجاد محيطي روشن تر ،تميزتر و بهداشتي تر.


6- تعديل پذيري ولتاژ بين 100V -240V

لامپ هاي فلورسنت سنتي فقط امکان پذيرش يک ولتاژ بالا توسط يک يکسو کننده و رها کننده را دارند.بنابراين اگر ولتاژ برق کم شود نخواهند توانست روشنايي را حفظ کنند.اما لامپ هاي LED يک محدوده از ولتاژ را مي پذيرند بنابراين با کاهش ولتاژ ديگر نگراني خاموشي را نخواهيد داشت.


7- صرفه جويي در انرژي با طول عمر طولاني

مصرف انرژي لامپ هاي LED يک سوم لامپ هاي معمولي بوده اما طول عمر انها 10 برابر لامپ هاي معموليست.بخاطر همين مدت کارايي زياد هزينه هاي تعويض 10 برابر کاهش ميابد.


8- معتبر با طول عمر مفيد بالا

ما در ساخت بدنه اين لامپ ها از رزين اپوکسي بجاي شيشه هاي معمولي استفاده مي کنيم،زيرا اين ماده بسيار محکم بوده و به اين راحتي صدمه نميبيند و عمر مفيد لامپ را افزايش مي دهد.


قابليت ها و مزاياي لامپ هاي LED

1. لامپ هاي LED به نسبت لامپ هاي ديگر به دليل استفاده از تکنولوژي نيمه هادي ها که جريان الکتريسيته را بلاواسطه به نور تبديل مي کنند، بازده به مراتب بيشتري دارند. (لامپ هاي فيلاماني 5% ، لامپ هاي مهتابي 20% ، لامپ هاي کم مصرف 25% ،لامپ هاي LED بين 45 تا 50 % بازده نوري دارند.)

2. بازده بالاي اين گونه از لامپ ها ( در حال حاضر تا 50%) نشان از اتلاف انرژي بسيار پايين آن است که به طبع آن توليد کمتر گرما و مصرف کمتر برق است.

3. در لامپ هاي فيلاماني، مهتابي و کم مصرف فقط يک منبع توليد نور وجود دارد. چنانچه منبع نور دچار هرگونه ضايعه و آسيبي گردد، لامپ به طور کامل از کار مي افتد. که لامپ هاي LED روشن باشد، لامپ روشنايي دارد. هرچند نور کمتري توليد مي کند، ولي کماکان به کار خود ادامه مي دهد.

4. استفاده از LEDها در شرايط گوناگون محيطي به دليل ولتاژ پايين ميسر مي باشد، به طوريکه به راحتي مي توان از آن ها در محيط هايي مملو از گازهاي قابل اشتعال و مناطق مرطوب و نمناک ( حتي زير آب ، بدون خطر برق گرفتگي) استفاده کرد.

5. از مزاياي ديگر لامپ هاي LED نسبت به انواع ديگر لامپ ها، عمر بالاي آن ها است. اين لامپ ها در بدترين شرايط 40000 ساعت ( حدود 60 ماه دائما روشن) و در شرايط مناسب تا 300000 ساعت (35 سال دائما روشن ) عمر مي کنند. در حالي که يک لامپ 100 واتي OSRAM ،حداکثر 1000 ساعت عمر دارد. از سوي ديگر هر 12 وات LED (جديدترين نوع) معادل يک لامپ 100 واتي فيلاماني بازده نوري دارد.

6. حجم بسيار کم و تحمل ضربه و لرزش از ديگر مزاياي لامپ هاي LED مي باشد.

7. توليد رنگ هاي قرمز، آبي، سبز ، نارنجي، زرد ، مادون قرمز و ماورا بنفش به صورت خالص و يکنواخت (بدون فيلتر) از قابليت هاي منحصر به فرد اينگونه لامپ هاست. رنگ سفيد نيز با استفاده از تکنيک هاي خاصي توليد مي شود.

8. نور اين لامپ ها تنها گونه اي از روشنايي است که مي تواند در هر ثانيه نزديک به10000 بار روشن و خاموش گردد که اين ويژگي امکانات و انعطاف زيادي را به طراحان و پژوهشگران مي دهد.

9. بزرگترين مزيت لامپ هاي LED امکان نصب آن ها به پانل سلول هاي خورشيدي است که اين ويژگي به دليل مصرف پايين و تکنولوژي بالاي آن ها مي باشد.


خصوصيات لامپ هاي LED

- مصرف بسيار پايين انرژي در مقابل نوردهي کافي

- تبديل نود درصد انرژي به نور

- عمر بسيار بالا حدود 10 سال

- عدم نياز به تعمير و نگهداري يا به عبارت ديگر کاهش هزينه نگهداري

- مقاوم بودن در برابر شرايط جوي نامناسب

- مقاوم در برابر نوسانات برق

- قابليت تنظيم شدت نور

-جلوگيري از هرز روي نور

-انعطاف پذيري در اندازه و شکل ظاهري

-قابليت ترکيب نور زرد و سفيد و تعيين ميزان گرمي و سردي نور در فصل هاي مختلف سال

-روشن و خاموش شدن سريع و بدون تأخير

-شدت نور زياد بدون ايجاد گرماي شديد

-جذب کمتر حشرات در محيط

-سهولت در نحوه نور پردازي

-کاهش هرز نور و پوشش بهتر روشنايي محيط

 

آنچه لامپ هاي LED را متمايز مي کند :

توليد حرارت كم

حرارت توليدي توسط LED بسيار ناچيز است و علت آن پايين بودن ميزان انرژي مصرفي آن است و اين خاصيت از گرم شدن محيط اطراف و نيز صدمه رساندن به قاب‌ها و حباب‌هاي محافظ (معمولاً بعد از مدتي لامپ‌هاي التهابي آن‌ها را ذوب مي‌كنند) جلوگيري مي‌نمايد.


قابليت استفاده از هر دو نوع جريان

لامپ‌هاي LED به طور معمول از جريان DC استفاده مي‌كنند ولي به راحتي با قرار دادن يكسو كننده‌ها مي‌توان از جريان AC نيز براي تأمين انرژي مورد نياز آن‌ها استفاده نمود البته در حال حاضر LEDهايي توليد مي‌شوند كه بدون نياز به اينورترهاي جريان ويكو سازها به راحتي با جريان AC به فعاليت مي‌پردازند. اين قابليت LED باعث مي‌شود كه براي استفاده از منابع انرژي خورشيدي كه جريان برق توليدي آن‌ها به صورت DC مي‌باشد بدون نياز به اينورترهاي جديد (معمولاً هزينه زيادي در بر دارند و كار با آن‌ها و نگهداري آن‌ها بسيار مشكل است) مستقيماً انرژي توليدي را به مصرف رساند. اين خصوصيت و توان مصرفي پايين لامپ‌هاي LED باعث شده است كه بتوان بدون دسترسي به شبكه‌هاي برق‌رساني به وسيله هر نوع منبع توليد انرژي به صورت كاملاً اقتصادي از لامپ‌هاي LED به منظور تأمين روشنايي استفاده نمود. جديدترين محصول بر پايه اين خصوصيت LED توسط شركت SHARP ارائه گرديده است كه يك ديوار از جنس پانل‌هاي خورشيدي مي‌باشد كه در آن LED كار گذاشته شده است و در طول روز به ذخيره انرژي و در طول شب به نورافشاني و تأمين روشنايي محيط مي‌پردازد. علاوه بر موارد فوق يك خاصيت منحصر به فرد ديگر لامپ‌هاي LED اين است كه اگر يك لامپ LED را در كنار هر نوع لامپ ديگر با توان برابر به يك نوع منبع تغذيه DC متصل نماييم مدت‌ها پس از آنكه لامپ نمونه ديگر شروع به كم نور و خاموش شدن نمود لامپ LED همچنان بدون كاهش در ميزان نور به كار خود ادامه خواهد داد. اين امر به علت خاصيت CURENT ORINTED لامپ‌هاي LED مي‌باشد به اين معني كه نور آن‌ها تابعي از جريان است و بر خلاف ساير منابع روشنايي كه VOLTAGE ORIENTED هستند با تغيير ولتاژ تغييري در نور آن‌ها حاصل نمي‌شود.


قابليت به كارگيري در دماي 40- درجه و 85+ درجه سلسيوس

به جرأت مي‌توان گفت كه لامپ‌هاي LED در هر نقطه از كُره‌ي خاكي در هر فصلي قابل استفاده مي‌باشند و توانايي قابل توجهي در تحمل تغييرات دما دارند كه مشابه آن را در هيچ يك از منابع روشنايي نمي‌توان يافت و شما مي‌توانيد LED را در دماي 50- درجه و 100+ درجه سلسيوس به راحتي نگهداري نماييد. معمولاً در نقاط صعب‌العبور و داراي شرايط نامساعد امكان استفاده از هيچ يك از لامپ‌هاي قديمي به آساني وجود ندارد و بايد تدابير خاصي براي حفظ و نگهداري آن‌ها انديشيده شود ولي مي‌توان لامپ‌هاي LED را به راحتي در هر مكاني بدون نياز به مراقبت‌هاي خاص مورد استفاده قرار داد.


افزايش بازده در شرايط كاهش جريان

پيشتر گفته شد كه مي‌توان با كاهش جريان نور لامپ‌هاي LED را به ميزان دلخواه تنظيم كرد حال ممكن است تصور شود كه با كاهش جريان مانند ساير لامپ‌ها از ميزان بازده لامپ‌هاي LED نيز كاسته خواهد شد ولي حقيقت اين است كه هر چه جريان كاهش يابد بر خلاف ساير منابع روشنايي، ميزان بازده‌ي نوري اين لامپ‌ها افزايش مي‌يابد و از بازده نامي آن‌ها نيز بيشتر مي‌شود.


امنيت بالا

در صورت استفاده از لامپ‌هاي LED چون اين گونه لامپ‌ها را مي‌توان با استفاده از ولتاژهاي پايين و امن به كار بُرد و علاوه‌بر اين توليد حرارت توسط اين گونه لامپ‌ها بسيار كم است، خطر برق‌گرفتگي، سوختگي و حريق را مي‌توان تا ميزان زيادي كاهش داد و بسياري از موارد ايمني را كه در مورد لامپ‌هاي قديمي بايد رعايت مي‌كرديم حذف نمود.


قابل رويت بودن نور LED ها نسبت به لامپ هاي التهابي به ميزان 10x

نور توليد شده توسط لامپ‌هاي LED به علت ماهيت خود و درخشندگي بسيار زياد تا فواصل دور قبال رؤيت مي‌باشد و حدوداً ميزان فاصله‌اي كه مي‌توان نور آن‌ها را تشخيص داد 10 برابر لامپهاي معمولي مي‌باشد به همين علت در بسياري از چراغ‌ها و علائم هشدار دهنده و راهنمايي جايگزين نمونه‌هاي قديمي شده‌اند.


حشرات از نور LED گريزانند

در لامپ‌هاي قديمي بعد از گرد و غبار آلودگي ناشي از تجمّع حشرات در اطراف اين گونه لامپ‌ها مهم‌ترين عامل كاهش نور اين گونه لامپ‌ها بود كه ميزان بازده نوري را تا حد بالايي كاهش مي‌داد و بدين صورت مصرف انرژي به ازاي محصول نوري بالا مي‌رفت و هر از چند گاهي بايد آن‌ها را تميز مي‌كرديم ولي با توجه به اينكه نور توليد شده توسط LED بر خلاف ساير نورها نه تنها حشرات را جذب نمي‌كند بلكه حشرات را از محيط پراكنده مي‌كند و در نتيجه علاوه بر ايجاد محيطي بدون مزاحمت حشرات، از آلوده شدن حباب لامپ LED توسط حشرات نيز خبري نيست.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

شرکت روشنایی تیسان

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

چراغ ال ای دی، اجرای نورپردازی نما، نورپردازی نمای ساختمان، پروژکتور ال ای دی، پروژکتور دفنی، نورپردازی نما، پروژکتورLED، فروش چراغLED، وال واشر، چراغLED، نئون فلکسی، فروش پروژکتورLED، نورپردازی نما، خرید چراغ، نئون فلکس، پروژکتور سوله ای

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات