گلباران سبز گیلان تولید کننده انواع خاک و کود

کود ورمی کمپوست, گلدان کشاورزی, کوکوپلاس

فواید استفاده از مالچ در باغچه و گلدان

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

مالچ تا حد زیادی موجب در امان بودن سطح خاک در برابر آفتاب مستقیم و وزش باد می‌شود. در فصل‌هایی که نور خورشید به صورت مستقیم به زمین می‌تابد با جذب گرمای اضافی باعث می‌شود که ریشه گیاه از گرمای بیش از حد در امان بماند.

فرآیند تبخیر آب از زمینی که خنک‌تر است و در برابر بادهای شدید در امان است، دیرتر و سخت‌ترصورت می‌گیرد. اگر از مالچ استفاده کنید دیگر نیازی به آبیاری پی در پی نخواهید داشت که همین باعث صرفه‌جویی در زمان، پول و منبع حیاتی یعنی آب می‌شود.

وجود مالچ باعث می‌شود که رطوبت و آب داخل خاک در شب‌های زمستان یخ نزند. عمل یخ زدن (در شب‌ها) و ذوب شدن (در روزها) آب داخل خاک باعث می‌شود که با مرور زمان ریشه گیاهان را از داخل خاک به سمت بالا پس بزند. این فرآیند پس از مدتی موجب خارج شدن گیاه از داخل خاک می‌شود که برابر با مرگ آن نیز است. استفاده از مالچ از این فرآیند جلوگیری می‌کند.

با وجود مالچ، باران مستقیما به سطح خاک برخورد نمی‌کند و این باعث می‌شود که خاک روی گیاهان پرتاپ نشود این هم به تمیز ماندن گیاهان کمک و هم از انتقال بعضی از بیماری‌های خاکی به گیاه جلوگیری می‌کند.

مالچ طبیعی با تجزیه، مواد و عناصر طبیعی را به خاک می‌افزاید.

استفاده از مالچ از رشد علف‌های هرز جلوگیری می‌کند.

مالچ‌های یک دست و رنگی به باغچه و گلدان‌های شما زیبایی می‌بخشند.

 

به موارد زیر در هنگام استفاده از مالچ توجه کنید:

استفاده از مالچ از رسیدن مستقیم نور خورشید به بذر و تخم گیاهان جلوگیری می‌کند. بهتر است که مالچ را پس از جوانه زدن و رشد بذرها روی سطح خاک بریزید.به اندازه از مالچ استفاده کنید. حشرات و موجودات داخل خاک عاشق رطوبت هستند و چون با وجود مالچ رطوبت خاک تا حد زیادی حفظ می‌شود ممکن است موجب تولید و افزایش این موجودات شود پس به یاد داشته باشید فقط لایه نازکی از مالچ را روی سطح خاک بریزید. 

اطلاعات تماس
شبکه های اجتماعی
بیوگرافی شرکت

گلباران سبز گیلان تولید کننده انواع خاک و کود

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

کود ورمی کمپوست، گلدان کشاورزی، کوکوپلاس، مالچ، گیاهان طبیعی، سنگ رنگی، خاک و برگ، خاک هلندی، خاک کاکتوس، ابزار و ادوات گلکاری و باغبانی، خاک بنسای، خاک مخصوص بنفشه آفریقایی، لیکا، پرلیت، کوکوپیت، پیت ماس

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات
بروز رسانی 2 روز پیش