گلدن بافت

مبلمان

علل درد گردن و راه های پیشگیری از آن

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

علل درد گردن و راه های پیشگیری از آن

سر انسان حدود چهار تا پنج کیلوگرم وزن دارد. وظیفه تحمل این وزن نسبتا سنگین را مهره‌های قسمت فوقانی ستون فقرات و ماهیچه‌های اطراف آن بر عهده دارند. هنگامی که سر به حالت عمودی قرار گیرد، این وزن بین ماهیچه‌ها و مهره‌ها به میزان مساوی تقسیم می‌شود، ولی در صورتی که سر به مدت طولانی وضعیتی متفاوت و خمیده به جلو داشته باشد، فشار وزن سر روی گردن افزایش یافته و در نتیجه دردهای گردنی به وجود می‌آید.

امروزه یکی از شایع ترین شکایت های افراد جوان به ویژه در میان کارکنان ادارات و بانک ها، عوارض کار طولانی مدت با کامپیوتر است. این عوارض شامل دردهای گردن و شانه که با خستگی شدید عضلات این ناحیه همراه است، دردهای مفصل آرنج، مچ، انگشتان و نهایتاً دردهای پشت و کمر می باشد.

مواقعی که این دردها پس از یک کار طولانی یا یک روز پُر کار به سراغ شما می آید، بهترین اقدام استراحت، ماساژ ملایم نواحی درگیر، ریلکس کردن عضلات و آرامش است.

علاوه بر عواملی نظیر وجود استخوان یا مفصل غیرطبیعی در ناحیه گردن، وارد شدن آسیب و ضربه به گردن و کشش سفت عضلات گردن ، وضعیت نامناسب گردن مثلاً موقع مطالعه یا کارکردن با کامپیوتر نیز می توناد منجر به دردهای مزمن در ناحیه گردن و کتف ها باشد.

نشستن های نامناسب به گونه ای که گردن رو به جلو باشد و شانه ها حالت افتادگی دائم داشته باشند، به گردن فشار زیادی می آورد و باعث گردن دردهای طولانی مدت می شود. بنابراین افرادی که زیاد مطالعه می کنند، یا در طول روز، زیاد با کامپیوتر کار می کنند، به دلیل طرز نشستن نامناسب، گردن درد در آن ها بیشتر است. پس اگر با کامپیوتر کار می‌کنید بهتر است صفحه کارتان به گونه‌ای باشد که خیلی مجبور نشوید سر و گردن‌ را به سمت پایین خم کنید.

درد گردن، درد پشت گردن، درد شانه، درد دست، سردردهای مداوم، درد نوک انگشتان و درد های مختلف بدن و حتی درد در ناحیه قلب نیز می تواند نشان دهنده گردن درد باشد.

 آسیب دیسک، اختلال در سیستم عصبی، افسردگی و دردهای مزمن سر اغلب در اثر نشستن نادرست در افراد ایجاد می شود. به طور خلاصه باید گفت اولین راهکار برای درمان درد گردن، اصلاح حالت نشستن است و در مراحل بعدی می توان از ورزش هایی که مربوط به حرکات شانه، سر، گردن و عضلات عمقی گردن می شود، استفاده کرد.

کاربران کامپیوتر، حسابداران، خیاطان، آرایشگران و افرادی که امور دفتری دارند، از افراد مستعد ابتلا به به دیسک گردن هستند. از آنجایی که دیسک گردن در این افراد شایع‌تر است، لذا این افراد باید ورزش های گردن به ویژه ورزش های ایزومتریک را به طور مرتب و روزانه انجام دهند تا عضلات گردن و شانه آن ها تقویت شود و از بروز دیسک گردن جلوگیری گردد.

برای جلوگیری از این گونه دردها که هیچ علت آناتومیک ندارد، یک راه بسیار ساده وجود دارد و آن هم رعایت وضعیت بدنی صحیح است .برای نیل به این منظور

قدم اول- انتخاب میز و صندلی استاندارد است.

قدم دوم- استفاده صحیح از میز، صندلی، مانیتور، صفحه کلید و موس است.  بدین صورت که موقع کار کردن با کامپیوتر، میز کار، صندلی و مانیتور خود را طوری تنظیم کنید که مانیتور هم سطح چشم های شما باشد. کف پاها را روی زمین یا روی زیر پایی طوری قرار دهید که زانوها کمی بالاتر از لگن باشد. ساعد دست هایتان را روی دسته صندلی قرار دهید.

دو مورد فوق با دقت در تصویر زیر بدست می آید.

میز تراپی protable  با در نظر گرفتن موارد فوق برای پیشگیری از بروز دردهای گردنی، برحسب ارگونومیک بدن کاربر طراحی شده و این امکان را به کاربر می دهد تا با قرار گرفتن صحیح پشت میز ساعاتی طولانی بدون خستگی پشت دستگاه به کار بپردازد .رعایت فاصله عمودی و افقی میز به شما این امکان را می دهد که از دچار شدن به مضررات استفاده زیاد از کامپیوترهای شخصی بدور باشید. تنظیم ارتفاع این میزتراپی امکان استفاده از آن را برای همه کاربران از کودک تا بزرگسال و افراد با قد بلند را فراهم می نماید.
همچنین این دستگاه مجهز به فن خنک کننده می باشد که موجب کار کردن لپ تاپ شما در حرارت پایین می گردد.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

گلدن بافت

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده

خدمات/محصولات

مبلمان

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات