شرکت بازرگانی و خدماتی گلشین

مشاوره صوت و نور, دکوراسیون, تجهیزات امنیتی و حفاظتی

انواع بلندگو سقفی

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

اغلب بلندگوهای سقفی به شکلی دایره می باشند و به صورت توکار  یا روکار برروی سقفی کاذب و کناف و غیره نصب می شوند. کاربرد بلندگوهای سقفی متفاوت می باشد و برای موارد مختلف از جمله اطلاع رسانی، فراخوانی و پخش موزیک مورد استفاده قرار می گیرد. مقاومت یکی از پارامترهای مهم در نصب بلندگوهای سقفی است و این اصل باید در هنگام طراحی سیستم صوت رعایت شود. اگر شما دو عدد بلندگوی 8 اهم سقفی داشته باشید و یک آمپلی فایر با خروجی 8 یا 4 اهم باشد شما می توانید بلندگوها را با یکدیگر موازی و به خروجی آمپلی فایر متصل کنید، اگر تعداد بلندگوها زیاد باشد و بخواهیم آن ها را با یکدیگر موازی کنیم موجب می شود تا مقاومت کل بلندگوها بسیار کم شود و از آنجایی که خروجی آمپلی فایرها 4-8-16 اهم است موجب صدمه دیدن آمپلی فایر می شود و توان مورد نظر به بلندگوهای سقفی منتقل نمی شود.

راه حل چیست!!!؟؟؟
برای حل مشکل امپدانس در بلندگوهای سقفی از ترانس مچینگ استفاده می کنند. با استفاده از ترانس مچینگ انتقال توان از آمپلی فایر به بلندگوهای سقفی از نوع خطی یعنی 100 ولت می شود و مشکل تعداد بالای بلندگو و همچنیین طول مسیر طولانی رفع می شود. دقت داشته باشید خروجی آمپلی فایر نیز باید ولتی باشد یعنی منفی بلندگوها به 0 ولت و مثبت بلندگوها به 100 ولت آمپلی فایر متصل می شود.
شرح ترانس مچینگ در بلندگوهای سقفی
سیگنال صوتی توسط آمپلی فایر تقویت می شود و در خروجی آمپلی فایر امکان اتصال به بلندگوی اهمی می باشد در سیستم ولتی در خروجی آمپلی فایر یک عدد ترانس مچینگ قرار می دهند تا سیگنال به حالت ولتی تبدیل شود، در سوی دیگر خط که بلندگوی سقفی قرار دارد از یک ترانس مچینگ دیگر نیز استفاده می شود تا سیگنال ولتی را دریافت و آن را به حالت اهمی تبدیل و به بلندگو انتقال دهد.

انواع بلندگوهای سقفی 

بلندگوهای سقفی یا همان باند سقفی این بلندگوهای به دلیل کارایی بالا بیشتر مورد توجه در سیستم های صوتی قرار گرفته است از جمله کاربردهای بلندگوهای سقفی می توان در کافی شاپ ها،آپارتمان ها،ویلاها،استخرها،مجتمع های تجاری،فروشگاه ها و ادارات اشاره کرد و به دلیل استفاده از این بلندگوها به صورت توکار از حجم کمتری برخوردار بوده و زیبایی خاصی به نما می دهد و در عین حال از کیفیت صدای بالایی برخوردار هستند.
بلندگوهای سقفی به دو دسته فول رنج (Full range) و تووی(2WAY) تقسیم می شوند. بلندگوهای فول رنج از یک بلندگوی ساده تشکیل شده است و بیشتر جهت پیج کردن و یا پخش موزیک با کیفیت معمولی استفاده می شوند مانند بیمارستان ها،دانشگاه ها،مدارس،ادارات و برخی از مجتمع های تجاری از جمله مزایای این بلندگوهای فول رنج می توان به قیمت پایین آن اشاره کرد و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه می باشد.
بلندگوهای سقفی 2WAY بیشتر در آپارتمان های لوکس،ویلاها،سالن کنفرانس،سالن اجتماعات،کافی شاپ ها،رستوران ها، لابی ساختمان،بوتیک ها و مراکز خرید لاکچری مورد استفاده قرار می گیرد،بلندگوهای سقفی تووی به دلیل داشتن ووفر و تیوتر از کیفیت پخش بالایی برخوردار هستند و از تفکیک فرکانسی بالایی برخوردار هستند.
اغلب بلندگوهای سقفی دارای ترانس مچینگ هستند و وظیفه ترانس مچینگ تبدیل بلندگو از حالت اهمی به حالت ولتی می باشد، در حالت ولتی نصب و کابل کشی بلندگوها بسیار ساده خواهد شد و امکان اتصال موازی تمام بلندگوها به صورت موازی فراهم می شود و محدودیتی در تعداد و چینش بلندگو بوجود نمی آید. زمانی که متراژ کابل زیاد می شود مقاومت کابل نیز بیشتر می شود و این افزایش مقاومت موجب صدمه به آمپلی فایر می شود از این رو ترانس مچینگ جهت حل این مشکل کمک شایانی می کند و سیستم از حالت اهمی خارج و به حالت ولتی تبدیل می شود.پس در اماکنی که از تعداد زیاد بلندگو و متراژ بالای کابل استفاده می شود باید از سیستم ولتی استفاده شود.چیدمان و تعداد بلندگو بستگی به متراژ مجموعه، ارتفاع سقف،جنس پوشش دیوار و سقف،نوع کاربری دارد.
از جمله محصولات باکیفیت بلندگو سقفی میتوان به بلندگوهای سقفی Gsound کره اشاره کرد که از طراحی و کیفیت بالا،تنوع بالای محصولات و قیمت مناسب برخوردار هستند.
بلندگو سقفی هالوژنی توکار و سایزهای 5 و 6 و 8 اینج از نمونه بلندگوهای سقفی توکار این شرکت بشمار می رود که دارای توان خروجی 6-3 وات  بالاتر و سایز برش 10.5 سانتی متر به بالاتر می باشند.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

شرکت بازرگانی و خدماتی گلشین

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش

خدمات/محصولات

مشاوره صوت و نور، دکوراسیون، تجهیزات امنیتی و حفاظتی، سینما و کنفرانس

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات