حمید الکتریک نمایندگی محصولات آتونیکس AUTONICS شامل :سنسو...

عامل فروش محصولات اتونیکس کره, کنترلر دما و رطوبت, سنسورهای القائی و خازنی

ترموکوپل چیست؟

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

ترموکوپل ها:ترموکوپل یکی از انواع مولد برق است و دو فلز غیرهم‌جنس است که از یک طرف به‌هم متصل‌اند.برای تولید برق باید محل اتصال دو فلز را حرارت داد در این صورت در دو سر دیگر که آزاد هستند برق تولید می‌شود.امتیاز عمده ترموکوپلها محدوده وسیع اندازه گیری دما است.ترموکوپها همواره پس از گذشت سالیان متمادی از بهترین سنسورها برای اندازه گیری دما می‌باشند زیرا با نقطه مورد نظر تماس برقرار نموده و دما را بصورت پتانسیل الکتریکی انتقال می‌دهند و ولتاژ با اتصال به اندیکاتور اندازه گیری و به صورت دما تحت تبعیت از جداول معتبر نمایش داده می‌شود. قابل ذکر است که ولتاژ بوجود آمده در دوسر انتهایی ترموکوپل میلی ولت است.از این دستگاه برای اندازه گیری دماهای بالا (مثلاً در کوره‌های پخت محصولات سرامیکی)استفاده می‌شود. ترموکوپل‌ها اصولاً در دمای پایین داری دقت لازم نیستند ولی جهت سنجش دماهای بالاتر از ۵۰۰ درجه سانتیگراد یکی از گزینه‌های خوب می‌باشند. دقت ترموکوپل های تیپ k برای دماهای بالا بسته به نوع کیفیت مواد به کار رفته در ساخت آن تا 4 یا 5 درجه قابل دستیابی ست.ترموکوپل‌ها دارای تیپ‌های متنوع برای اندازه گیری دما می‌باشند به طور مثال تیپهای L - K- J با قابلیت اندازه گیری دما در محدوده 180- الی  1200 درجه بکار می‌روند. یکی از انواع آلیاژهای معمول برای ساخت ترموکوپل ترکیب آلیاژکروم و نیکل می‌باشد که در ترموکوپل تیپ K کاربرد فراوان دارد.

 

کاربرد: به عنوان مثال صنایع تولید لوزام گازسوز. بدین ترتیب که از ترموکوپل جهت ایمن سازی تجهیزات گاز سوز در مواردی که شعله گاز به دلایلی (از جمله باد) خاموش می‌گردد، جهت قطع کردن گاز و جلوگیری از انتشار آن استفاده می‌گردد.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

حمید الکتریک نمایندگی محصولات آتونیکس AUTONICS شامل :سنسو...

تهران

نوع فعالیت

خرده فروش

خدمات/محصولات

عامل فروش محصولات اتونیکس کره، کنترلر دما و رطوبت، سنسورهای القائی و خازنی، چشم های نوری و پرده نوری، کانتر، انکودر، منبع تغذیه، پنل متر ، سنسور نوری، پالس متر، دماسنج، رطوبت سنج، فروش مستقیم بست کمربندی، بست کمربندی ، بست کمربندی NT، بست کمربندی VY

نوع مالکیت:

جواز کسب (مغازه)

دسته‌بندی محصولات