حفاظت گستر پارسیان

دوربین مداربسته, دوربین تحت شبکه, اعلام سرقت

راهنمای خرید دوربین مدار بسته


آیا تا کنون به فکر امنیت محل کار خود ( کارخانه – اداره – محل زندگی – فروشگاه – و … ) افتاده اید ؟ سیستم دوربین مدار بسته یکی از بهترین راهکارهای امنیتی ممکن میتواند می باشد که با ضبط تصاویر و کلیه رخداد ها به مدت یکسال این امکان را برای شما فراهم می آورد که از تمامی وقایع اتفاق افتاده ممکن تصاویری در اختیار داشته باشید.

سیستم دوربین مداربسته در محل های مختلف کاربردهای متفاوتی می تواند داشته باشد…. در فروشگاه ها و محل های عمومی برای کنترل نامحسوس و غیر فیزیکی، در کارخانه ها برای مشاهده خط تولید توسط مدیر کارخانه از راه دور بدون حضور در کارخانه، در محل های امنیتی برای ثبت وقایع و تحت کنترل قرار گرفتن کلیه رفت و آمد ها بصورت غیر فیزیکی و در جا های مختلف بنا به کاربرد های مختلفی میتوان از این سیستم استفاده کرد.

سیتستم های دوربین مداربسته میتوانند بصورت کاملا نا محسوس در محل های خاص راه اندازی شده و کنترل آنها را در اختیار داشت و همچنین قابلیت این را دارند که بصورت شبانه روز و حتی در شرایط تاریکی مطلق اتفاقات رخ داده را ثبت و ضبط نمایند.

سیستم های دوربین مداربسته عمدتا به ۲ صورت دیجیتال و آنالوگ و یا مخلوطی از دو سیستم فوق بنا به تقاضا و نیاز مشتری طراحی و اجرا می گردد که ما در این بخش بصورت مفصل برای آشنایی شما با این سیستم ها اطلاعات مفصلی خواهیم داد.

برای اطلاعات بیشتر با ساختار سیستم های دوربین مدار بسته از لینک های زیر استفاده کنید.

*سیستم دوربین مداربسته آنالوگ ( کامل )
*سیستم دوربین مداربسته آنالوگ و دیجیتالی
*سیستم دوربین مداربسته کاملا دیجیتالی
*انواع دوربین های مورد استفاده در سیستم های مداربسته

سیستم دوربین مداربسته آنالوگ ( کامل )

سیستم های دوربین مداربسته آنالوگ (کامل) جزو سیستم های سنتی دوربین مداربسته می باشد که به لحاظ تولید سیستم های دیجیتالی و مجهز تر این سیستم رو به فراموشی می باشد. ولی به منظور آشنایی شما با این سیستم اطلاعات اولیه ای راجع به این سیستم در این بخش ارائه می گردد.
در سیستم های فوق از محل گرفتن تصاویر ( دوربین های صنعتی، غیر صنعتی) به آنالوگ تبدیل گشته و در مرکز کنترل دوربین ها نیز بصورت آنالوگ دریافت و ثبت و ضبط می گردند!
از مزیت ها و معایب این نوع سیستم ها به دیگر سیستم های دوربین مداربسته میتوان به این مارد اشاره کرد که هیچ نوع مزیتی نسبت به سیستم های ارتقا یافته دوربین مدار بسته ندارد و از معایب این سیستم ها میتوان گفت که در ضبط تصاویر محدودیت دارید و هزینه های نگهداری و تعمیر این نوع سیستم ها بالا می باشد …
تجهیزات مورد استفاده در این سیستم ها
* دوربین ( صنعتی – غیر صنعتی – مینیاتوری – PTZ – DOM و … ) به منظور گرفتن تصاویر
* دستگاه مالتی پلکسر به منظور جمع آوری چند تصویر در یکجا جهت کنترل تصاویر بر روی تلوزیون و یا ضبط تصاویر
*دستگاه ویدئو رکوردر به منظور ضبط تصاویر بر روی نوار کاست ویدئویی
*کابل کواکسال ( Coaxial ) به منظور انتقال تصویر از دوربین به مرکز کنترل
*کیبورد برای دوربین های PTZ ( به منظور کنترل دوربین هایی که امکان گردش و یا زوم دارند) در صورت استفاده از این نوع دوربین ها
*یک عدد تلوزیون معمولی
*و متعلقات مربوطه
همانطور که در ابتدا نیز اشاره گردید این نوع سیستم دوربین مداربسته امروزه منسوخ شده و جای خود را به سیستم های نیمه دیجیتالی و دیجیتالی سپرده است.

سیستم های دوربین مداربسته آنالوگ و دیجیتالی
سیستم دوربین مداربسته آنالوگ و دیجیتالی یکی از متداولترین سیستم های مورد استفاده در بیشتر طرح های مداربسته  می باشد. همانطوری که از اسم آن پیداست بخشی از سیستم فوق بصورت آنالوگ و بخشی از سیستم مربوطه بصورت دیجیتال می باشد که در صورت کلی از محل گرفتن تصاویر تا کنار دستگاه ضبط کننده و کنترل کننده بصورت آنالوگ می باشد و عمل ضبط و نگهداری و کنترل سیستم های فوق بصورت دیجیتالی صورت میگیرد ….
از متداولترین سیستم های فوق می توان به کارت های DVR و دستگاه های ضبط کننده دیجیتالی QNAP اشاره کرد که هرکدام نسبت به دیگری مزیت های بیشتری دارد.

DVR (Digital Video Recorder) Card

سیستم فوق بصورت یک برد الکترونیکی قابل نصب بر روی پورت PCI کامپیوتر می باشد که عمل تبدیل تصاویر از آنالوگ به دیجیتال و ذخیره تصاویر با فرمت های ویدئویی در کامپیوتر را بر عهده دارد. کارتهای فوق در بازار بسیار متنوع بوده و به نسبت گستردگی سیستم دوربین مداربسته از کارتهای متنوعی استفاده می گردد.

کارت های DVR بصورت ۴ کاناله ۸ کاناله ۱۶ کاناله و ۳۲ کاناله در بازار موجود می باشد که منظور از کانال تعداد ورودی های تصویر می باشد که این کارت امکان دریافت n خط تصویر را از ورودی های خود دارا می باشد.

در کارتهای فوق کیفیت تصاویر ضبط شده و تعداد فریم هایی که از هر تصویر میتواند بگیرد دارای اهمیت می باشد. ۶۴۰*۴۶۵ و ۲۴fps حالت متسط کارتهای فوق می باشد.

نرم افزار های متنوعی در بازار موجود می باشد که میتوانند با انواع مختلف کارت های DVR کار کنند و کلیه امکانات مورد انتظار از یک سیستم دوربین مداربسته در داخل این نرم افزار ها تعبیه شده است از قبیل انتقال تصاویر از طریق شبکه یا خط تلفن – خروجی های دیجیتالی برای استفاده از سایر دستگاه های امنیتی – قابلیت ضبط بصورت ( Motion Detection) – نقشه الکترونیکی و …
در سیستم فوق وجود یک کامپیوتر با منابع ذخیره بالا و قدرت پردازنده بالا مورد نیاز می باشد.

DVR System
دستگاه فوق نیز بمانند کامپیوتر عمل نموده و عمل تبدیل تصاویر از آنالوگ به دیجیتال را بر عهده دارد. از خصوصیات دستگاه فوق میتوان به ارتقای حافظه ذخیره اطلاعات به دلخواه اشاره کرد و همچنین دستگاه فوق بدون سیستم عامل می باشد در این صورت احتمال قفل سیستم عامل در این دستگاه ها صفر می باشد.   به دستگاه مورد نظر میتوان از طریق یک کامپیوتر معمولی و یا کامپیوتر کیفی از طریق کابل شبکه متصل شد و سیستم مداربسته را کنترل ویا به تصاویر ذخیره شده در حافظه آن دسترسی داشت. دستگاه فوق در محل کارخانه و یا محل مورد نظر قابل نصب می باشد بدین ترتیب لازم به کابل کشی از هر تصویر به مرکز کنترل نمی باشد. از معایب سیستم های فوق گران بودن نسبی این نوع سیستم ها به موارد مشابه دیگر می باشد ولی بسته به محل مورد نظر و انتظارات کاربر و سطوح امنیتی متفاوت این نوع سیستم ها در جای خود پیشنهاد می شود. لازم به ذکر می باشد که سیستم های فوق با کیفیتی بالا تصاویر مربوطه را میتوانند در حافظه خود ذحیره کنند و شرکتهای متنوعی این نوع دستگاه ها را تولید می کند از متداولترین این دستگاه ها می توان به QNAP اشاره کرد.
در هر دو سیستم فوق، از دوربین های آنالوگ (صنعتی و غیر صنعتی و PTZ و انواع متفاوت دوربین ) استفاده می گردد که طبیعتا کیفیت تصاویر ضبط شده نه تنها به دستگاه ضبط کننده بلکه به نوع دوربین ها و کیفیت دوربین ها و حتی لنز های مورد استفاده در دوربین ها نیز بستگی دارد. در قسمت معرفی دوربین ها اطلاعاتی راجع به دوربین های مورد استفاده در سیستم های مداربسته توضیح داده خواهد شد.

سیستم دوربین مداربسته کاملا دیجیتالی

این نوع دوربین‌ها دیگر نیازی به تبدیل تصاویر آنالوگ به دیجیتال را از طریق کارت‌های دی وی آر را ندارن و با داشت یک آی پی و نرم افزارهای اختصاصی خود به راحتی در کامپیوترهای قابل شناسایی می باشند.همچنین دوربین‌های متحرک تحت شبکه نیازی به در گاه rs485 ندارند و به راحتی در پنل نرم افزار قابل کنترل میباشند. و قابل به ذکر است که در این نوع دوربین‌ها که کیفیت آنها بر اساس دی پی ای سنجیده می شوند دوربین‌های مناسبی برای تشخیص پلاک خودرو و نکات ریز دیگری میباشند. یکی از قابلیت‌های دیگر این نوع دوربین‌ها این است که شما می توانید با قرار دادن آنها در شبکه‌های بیسیم با فعال سازی موبایل و لپ تاپ خود تصاویر را در هر مکان(فاصله ای که شبکه بیسم شما پاسخ گوی آن می باشد) ببینید و نیازی به هیچ گونه سیم و یا تجهیزات سخت افزاری دیگر ندارید.

انواع دوربین های مورد استفاده در سیستم های مداربسته

دوربین ثابت صنعتی :

که در مارک ها و نوع ها و قیمت های متفاوت در بازار موجود می باشد. اکثرا دوربین بدون لنز می باشد که لنز مربوطه بنا به نیاز باید تهیه و نصب گردد.

کیفیت دوربین از تعداد خط تصویر که ایجاد می کند مشخص می گردد. که به TVline گفته می شود …. که کیفیت های مورد قبول  از ۳۵۰ TVL شروع شده و بهترین کیفیت ۶۰۰ TVL می باشد دوربین های فوق منهای سیستمی که در داخل آن  وجود دارد که دیجیتال و یا آنالوگ باشد خروجی تصویر آنالوگ ۷۵ hertz برای ما می دهد که سیگنال های تولید شده  توسط کابل Coaxial (تصویر) به محل ضبط تصاویر انتقال داده می شود. برخی از دوربین های پیشرفته خود دارای منوی تنظیمات نیز می باشند که بصورت دیجیتالی روشنایی وضوح و رنگ و … قابل تنظیم در دوربین نیز می باشد. البته این نوع دوربین ها به مراتب گرانتر می باشند.

این دوربین ها کاربرد زیادی دارند که در محیط های داخلی و تمیز از پایه کوچک دوربین و در محیط های بزرگ و بیرونی جهت محافظت از گرد و غبار و رطوبت داخل کاور قرار داده می شود. دوربین های جدید قابلیت دید در شب را نیز دارا می باشند دید در شب با علامت D/N نشان داده می شود. دید در شب به حالتی اطلاق میگردد که با حداقل نور و یا با کمک نور مادون قرمز (نامرئی) در محل های کاملا تاریک قابلیت تصویر برداری را دارا می باشند ( بصورت سیاه و سفید)

دوربین های دید در شب با پروژکتور مادون قرمزIR

این دوربین ها در انواع محیط ها کاربرد دارند از خصوصیات این دوربین ها به دید در شب بودن آنها می توان اشاره کرد و نیاز به لنز ندارند … برخی از مدل ها قابلیت تنظیم لنز و زوم کردن سه برابر اپتیکال را نیز دارا می باشند ولی مدل های کوچک ان از قبل تنظیم شده می باشند. تعداد LED های موجود بر روی آن قدرت پروژکتور آن را نشان می دهد که حداکثر تا ۳۰ متر را می توانند پوشش دهند … این پروژکتور هیچ کونه نور مرئی ( قابل دیدن نیست) ندارند ولی برای دوربین بسیار کاربرد دارد.

این دوربین ها بطور اتوماتیک در هنگام شب و یا تاریکی به حالت دید در شب سوئیچ می شوند و در روز و روشنایی بصورت رنگی  تصاویر را نشان خواهد داد . این دوربین ها خود در برابر آب و خاک و گرد و غبار عایق می باشند و بطور پیش فرض نیازی به کاور محافظ ندارند منبع تغذیه این دوربین ۱۲ ولت ۲ آمپر و خروجی تصویر ۷۵هرتز می باشد. این دوربین ها هم در کیفیت های متفاوتی در بازار وجود دارد. ۵۰۰ TVL کیفیت خوبی می باشد.

دوربین های مخفی و کوچک

این دوربین ها در ابعاد کوچک طراحی شده و قابل استفاده در محیط هایی که بطور نا محسوس باید تحت نظارت باشد مورد استفاده قرار می گیرد . این دوربین ها از منبع تغذیه ۱۲ ولت استفاده میکند و انواع بی سیم و یا با سیم در بازار موجود می باشند.

دوربین های DOME دام یا همان دوربین های سقفی

این دوربین ها دارای محفظه شیشه ای جهت جلوگیری از گرد و غبار  بصورت حبابی طراحی شده است  این دوربین ها بر روی سقف نصب میگردند و در انواع مدل های معمولی و دید در شب در بازار موجود می باشد. از این دوربین ها در محیط اداری و منازل بیشتر کاربرد دارد. این دوربین ها ثابت بوده و قابل تنظیم بصورت ۳۶۰ درجه افقی و ۹۰ درجه عمودی می باشند. این دوربین ها نیز در کیفیت های متفاوتی در بازار موجود می باشد.

دوربین های SPEED DOME دوربین های چرخشی و زوم دار

یکی از پیشرفته ترین دوربین های موجود در حرفه دوربین مداربسته می باشد که انواع مختلفی دارد.

این دوربین ها قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه افقی و ۹۰ درجه عمودی از راه دور می باشند و حتی قابل برنامه ریزی جهت اجرای دستورات از پیش تعریف شده می باشد … این دوربین ها از طریق کیبورد های مخصوص به خود و یا از طریق کامپیوتری و یا خروجی RS232  دستگاه های DVR قابل کنترل و برنامه ریزی می باشند …

این دوربین ها بسته به نوع آن از قدرت زوم اپتیکال و سرعت چرخش متفاوتی برخوردار می باشند که معمولترین و متداولترین آنها از زوم اپتیکال ۲۲x و بیشتر برخوردار می باشند … در خطوط تولیدی و یا محوطه های بزرگ جهت اسفاده از چندین دوربین از این دوربین ها استفاده می شود .

سیستم های مشابه کوچکی با قدرت زوم ۱۰x برای محیط های نسبتا بزرگ اداری مثل بانک ها و سالن های کنفرانس و …  نیز وجود دارد که از راه دور قابل کنترل می باشد.

در مقابل این دوربین ها دوربین های چرخشی بی سیم نیز وجود دارند که ارزانتر ازspeed dome می باشد  که دارای موتور در پایه می باشند که از طریق ریموت کنترل مربوطه که معمولا تا ۵۰۰ متر هم جواب می دهد عمل چپ و راست نمودن دوربین را انجام می دهد ولی قابلیت زوم و سرعت چرخش در آنها وجود ندارد.

و باز دوربین های مشابه دیگری نیز وجود دارد که از  از طریق کیبورد مخصوص speed dome و کامپیوتر قابل کنترل می باشد و حتی دارای  زوم ۳۲x نیز می باشند که از طریق یک تله متر قابل کنترل و برنامه ریزی می باشند ولی فقط از سرعت چرخش بالا برخوردار نمی باشند یعنی سرعت چرخش دوربین در اختیار کاربر نیست ولی در دوربین های Speed dome قابلیت تنظیم سرعت چرخش از بسیار آهسته و خیلی سریع وجود دارد.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

حفاظت گستر پارسیان

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

دوربین مداربسته، دوربین تحت شبکه، اعلام سرقت، اعلام حریق، تعمیرات تجهیزات امنیتی

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات