ایران گارد

دوربین مداربسته آنالوگ , دوربین مداربسته تحت شبکه , دوربین مداربسته آنالوگ AHD

تكنولوژي ccd چيست؟

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

ccd در اواخر دهه 1960 توسط محققان آزمايشگاه بل اختراع شد و در اول تصور مي شد كه يك حافظه كامپيوتري است اما به زودي معلوم شد كه ccd كاربري هاي ديگري هم دارد مانند تصوير گيري، چرا كه حسگرهاي سيليكون نوري در خود داشتند و مانند موتور در ماشين سنسورهاي ccd در دوربين هاي ديجيتالي براي عكس گرفتن به صورت ابزار اصلي كار مي كنند. در فرم بسيار ابتدايي سنسورهاي ccd، چشم هاي الكترونيكي براي دوربين هستند كه نور را مي گيرند و تبديل به عكس مي كنند و متعاقب آن سيگنال هايي را ساتع مي كنند كه باعث مي شود تصوير ديجيتالي به وجود آيد

زيت هاي سنسور CCD نسبت به سنسور CMOS عبارتند از :

حساسيت CCD به نور بشتر از CMOS است . بنابراين عكس ها در شب (Night)  و داخل خانه (indoor) در دوربينهاي CCD بهتر از CMOS   است .

CCD نويزپذيري بسيار كمي دارد اما CMOS به نويز تصوير (اختلال تصوير) بسيار حساس است , كه باعث شده يك پردازنده كامپيوتري مخصوص , جهت كاهش يا حذف نويز در دوربينهاي CMOS تعبيه شود بنابر اين زمان پردازش هر تصوير , طولاني تر از دوربين CCD خواهد بود .

فناوري ديگر كه با سنسورهاي CCD  در رقابت است سیموس یا CMOS  نام دارد . CMOS  مخفف عبارت ( Complementary Metal Oxide Semiconducter ) بوده ,  يك روش ساخت تراشه هاي الكترونيكي (IC) ميباشد .

مزيت هاي سنسورهاي CMOS  نسبت به سنسور CCD عبارتند از :

CMOS در مقايسه باCCD مصرف انرژي كمتري دارد كه اين يك ويژگي مهم براي كاربران دوربين هاي ديجيتال است . اين دوربين ها در حدود 3/1 تا 10/1 دوربينهاي معادل CCD انرژي مصرف مي كنند . 

تجهيزات الكترونيكي جانبي كه براي يك دوربين لازم است ميتواند به صورت مجتمع روي خود تراشه CMOS قرار داده شود . اما در مورد CCD به اين صورت نيست و اضافه كردن تجهيزات براي كنترل نوردهي و تبديل سيگنال آنالوگ به ديجيتال به صورت جداگانه صورت ميگيرد . اين عامل باعث ميشود تا دوربين هاي مبتني بر CMOS ارزانتر,  كوچكتر و سبك تر ساخته شوند.

به علت تفاوت در ساختار الكترونيكي دوربين هاي CMOS  , مشكل نورگيري بيش از حد تصوير (Over exposure) كمتر به وجود مي آيد .

برای آشنایی با دیگر مشخصه های دوربین های دیجیتال پس از عضو شدن در سایت از قسمت دانلود رایگان آموزش عکاسی فایل آموزش عکاسی حرفه ای را دریافت و مطالعه نمایید .

تكنولوژي ccd چيست؟

Ccd در اواخر دهه 1960 توسط محققان آزمايشگاه بل اختراع شد و در اول تصور مي شد كه يك حافظه كامپيوتري است اما به زودي معلوم شد كه ccd كاربري هاي ديگري هم دارد مانند تصوير گيري چرا كه حسگرهاي سيليكون نوري در خود داشتند و مانند موتور در ماشين سنسورهاي ccd در دوربين هاي ديجيتالي براي عكس گرفتن به صورت ابزار اصلي كار مي كنند. در فرم بسيار ابتدايي سنسورهاي ccd، چشم هاي الكترونيكي براي دوربين هستند كه نور را مي گيرند و تبديل به عكس مي كنند و متعاقب آن سيگنال هايي را ساتع مي كتنند كه باعث مي شود تصوير ديجيتالي به وجود آيد.

 Ccd chip چيست؟

Ccd از دهها هزار عنصر تصوير (pixel) تشكيل شده است كه بر روي يك chip (تراشه) نازك 1.2", 1.3", 1.4" هستند. هر پيكسل به نوري كه روي آن مي افتد واكنش نشان مي دهد به وسيله ذخيره كردن بار الكتريكي بر روي شبكه هاي دقيق و ثبت كردن امواج افقي و عمودي كه به وسيله سيگنال ها به سمت جريان ويدئويي حمل  مي شوند.  اين انتقال سيگنال ها هر 60 مرتبه در ثانيه ظاهر مي شوند.

Ccd chip 1.3" بيشترين استفاده را اين روزها دارد.

سايز قطري اين chip 5.5 mm، افقي 4.4 mm و عمودي 3.3 mm است.

سنسور ‌1.4" در اين اواخر به طور گسترده اي بر روي دوربين هاي رنگي استفاده مي شود كه سايز قطري آن 4 mm،‌ افقي 3.2 mm و عمودي 2.4 mm است.

شاترهاي الكنريكي ccd chip ها نقش مهمي را در داشتن يك تصوير واقعي و خوب ايفا مي كنند.

 اساس كار ccd هم دقيقا به شكل چشم انسان است يعنيccd   نوري را كه از طريق لنز به سمت ccd هدایت می شود گرفته و تبديل به تصوير مي كند دقيقا مانند چشم هر چه نور كمتر شود  رنگ هاي تصويري كه توسط دوربين برداشته شده اند كدر شده كه در دوربين هاي معمولي با بالا رفتن درصد تاريكي اين كدر شدن به سمت سياه ميل كرده و در نهايت منجر به از بين رفتن تصوير مي شود.

در دوربين هايي كه از تكنولوژي هاي خاص براي تصوير برداري در تاريكي استفاده مي كنند ( low lux،  day & night و ir (در سر فصل مربوط به صورت كامل در مورد شيوه هاي تصوير و هر سه اين سه حالت و تفاوت هاي آن توضيح داده خواهد شد. اين كدر شدن رنگ ها، باعث از بين رفتن رنگ و سياه و سفيد و سفيد شدن تصوير مي شود.) به طور كلي تصوير تمامي دوربين هايي كه قادر به تصوير برداري در تاريكي (مطلق و نسبي) هستند، در تاريكي سياه و سفيد است.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

ایران گارد

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

دوربین مداربسته آنالوگ ، دوربین مداربسته تحت شبکه ، دوربین مداربسته آنالوگ AHD، نمایندگی دوربین تحت شبکه 3S، نمایندگی INFINITY

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات