دارونامه دامپزشکی ایران وت (IRANVET )

معرفی داروهای دام, داروهای طیور, داروهای اسب

علائم وجود کنه در کندو

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

از آن جا که کنه به صورت مخفی در کندو زندگی می کند و تکثير می يابد، لذا در سال های اوليه نمی توان آن را به سادگی تشخيص داد و از طرفی درجهتی افزايش نسل کنه به طور متوسط ساليانه ١٠ الی ١٥ عدد است، بعد از سومين سال آلودگی تعداد کنه افزايش يافته و خسارات آن نمايان
می شود.


علائم وجود کنه در کندو عبارتند از :


١- اغلب زنبوران کارگر بی قرارند و به سرعت راه رفته و بدون دليل بال های خود را به هم می زنند، و در صورت استقرار کنه در مفصل بال ها زنبور قدرت پرواز خود را از دست می دهد.
٢- به دليل تغذيه کنه از خون زنبوران سبب مرگ و مير غيرعادی زنبوران می شوند.
٣- گاهی لارو کنه از حجره خارج شده و به کف کندو می افتد.
٤- زنبوران داخل کندو اغلب ناقص الخلقه و دارای شکل غيرطبيعی هستند.
٥- به علت ضعيف شدن و پايين آمدن قدرت پرواز و جفت گيری زنبوران نر اغلب ملکه های ناقص و يا جفت گيری نکرده در کندو مشاهده می شود.

راه های سرايت و انتشار کنه


١- زنبوردار با بازديدهای روزانه خود از کندوها و انتقال زنبور و شان از يک کندو به کندوی ديگر هم چنين با وسايل کار خود موجب انتقال و سرايت کنه از يک کندو به کندوی ديگر می شود.
٢- زنبوران نر که درفصل بهار فراوانند ( و کنه ها نيز علاقه خاصی به آن ها دارند) به راحتی داخل هر کندويی که بخواهند، می شوند و علاوه بر اين با پرواز طولانی از يک زنبورستان به زنبورستان های مجاور انتقال و سرايت انگل می شوند.
٣- زنبوران کارگر در اثر باد و يا ورود اشتباهی و يا هنگام غارت کندوهای آلوده موجب سرايت و اشاعه انگل در داخل زنبورستان و يا زنبورستان های مجاور می شوند.
٤- بچه کندوهای طبيعی آلوده به کنه، که ممکن است چندين کيلومتر از زنبورستان اصلی دور شوند يکی ديگر از عوامل انتشار انگلی است.
٥- نقل مکان و مهاجرت يکی از عوامل مهم سرايت و انتشار انگل از يک نقطه به نقطه ديگر کشور است.
٦- خريد کندو از زنبورستان آلوده و انتقال آن به زنبورستان سالم نيز موجب اشاعه انگل می شود.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

دارونامه دامپزشکی ایران وت (IRANVET )

شیراز

نوع فعالیت

خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

معرفی داروهای دام، داروهای طیور، داروهای اسب، داروهای زنبور عسل، مکمل های دام، کنسانتره طیور، لوازم دامپزشکی، لوازم دامپروری، حشره کش ها، سموم خانگی، سموم دامپزشکی، داروی طیور، خوراک دام وطیور، خوراک ماهی، غذای سگ وگربه، داروی حیوانات خانگی

نوع مالکیت:

جواز کسب (مغازه)

دسته‌بندی محصولات
بروز رسانی 9 هفته قبل