آزمایشگاه ایران زمین

آزمایشگاه تشخیص طبی, آزمایشگاه, آزمایشگاه ایران زمین

آزمایش آهن

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

آزمایش آهن
در باره آزمایش ها و بیماری ها

آزمایش آهن، مقدار آهن را در خون اندازه مي گيرد تا مشخص شود كه چه مقداری از این ماده ی معدنی در بدن وجود دارد. آهن يك ماده معدني مورد نياز براي هموگلوبين است( هموگلوبين پروتييني است كه اكسيژن را در گلبول هاي قرمز خون حمل مي كند.)همچنين آهن براي تولید انرژي، ماهيچه هاي آماده و عملكرد اندام ها مورد نياز است.
در حدود 70% از آهن بدن به هموگلوبين موجود در گلبول هاي قرمز متصل مي شود. بقيه ي آهن به ديگر پروتيين ها( ترانسفرين در خون يا فريتين در مغز استخوان ) متصل مي شود يا در بافت هاي ديگر بدن ذخيره مي شوند. زماني كه گلبول هاي قرمز مي ميرند، آهن آنها آزاد مي شود و توسط ترانسفرين به مغز استخوان و ديگر اندام ها مانند كبد و طحال حمل مي شود. در مغز استخوان، آهن براي توليد گلبول هاي قرمز جديد ذخيره واستفاده مي شوند.
منبع تمامي آهن موجود در بدن غذاهايي مانند جگر، انواع ديگر گوشت، تخم مرغ، ماهي و سبزيجات مي باشد. بدن به آهن بيشتري در زمان رشد( مثلا" دوران بلوغ)، زمان حاملگي، دوران شير دهي و در مواقعي كه سطح آهن در بدن پايين است ( براي مثال در مواقع خونريزي) نياز دارد.

يك مرد بالغ، تمامی آهن مورد نياز خود را از غذايي كه صرف مي كند، بدست مي آورد. مردها حتی اگر آهن جدیدی را دریافت نکنند، مخازن مناسبی را برای ذخیره ی آهن برای چندین سال دارند. مردها به دلیل رژیم غذایشان به ندرت کمبود آهن را بروز می دهند. اما زنان میزان زیادی از آهن را به دلیل خونریزی قاعدگی، در زمان بارداری و شیردهی از دست می دهند. بنابراین احتمال بروز کمبود های آهن در زنان بسیار بیشتر از مردها می باشند و احتمالا" نیاز به مصرف مکمل های آهن پیدا می کنند. کمبود آهن در مردها و همچنین در زن ها پس از یائسگی اغلب به دلیل خونریزی غیر نرمال، بیشتر در مجرای گوارشی، برای مثال از زخم معده یا سرطان روده می باشد.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

آزمایشگاه ایران زمین

کرج

نوع فعالیت

خدمات

خدمات/محصولات

آزمایشگاه تشخیص طبی، آزمایشگاه، آزمایشگاه ایران زمین ، آزمایشگاه تشخیص طبی ایران زمین ، آزمایش خون، آزمایش ادرار، آزمایش پروستات، آزمایش بارداری، آزمایش مدفوع، آزمایش کودکان، آزمایش نوزادان ، آزمایش اعتیاد، آزمایش چربی، نمونه گیری در منزل، آزمایش استخدامی، آزمایش غربالگری

نوع مالکیت:

جواز کسب (مغازه)

دسته‌بندی خدمات