ایمن سازان تهران/تامین تجهیزات سیستم های اعلام و اطفاء حر...

فروش و پخش سیستم های اعلام حریق HOCHIKI, فروش و پخش سیستم های اعلام حریق GENT انگلستان, فروش و پخش سیستم های اعلام حریق C-TEC انگلستان

سیستم اعلام حریق چیست ؟

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

یک سیستم اعلام حریق مجموعه ای از تجهیزات است که برای آشکارسازی علائم حریق و هشدار دادن از طریق تجهیزات شنیداری و دیداری در زمانی که دود، آتش، مونوکسید کربن و یا دیگر علائم حریق بوجود می آید، استفاده می شود.

همچنین امروزه از سیستم های اعلام حریق به طور گسترده در ساختمان ها و اماکن مسکونی و صنعتی استفاده می شود تا خسارت های ناشی از حریق را به حداقل برسانند و همچنین برای اطلاع دادن به ساکنین ساختمان در مواقع بروز حریق از این سیستم ها استفاده می شود تا حدالامکان از تلفات جانی جلوگیری شود. برای تشخیص حریق از اثرات سه گانه آن یعنی دود و حرارت و شعله استفاده می شود. به طور کلی سیستم های اعلام حریق در دو نوع متعارف (Conventional)و آدرس پذیر(Addressable) ساخته شده اند.

به طور کلی هر سیستم اعلام حریق از بخش های زیر تشکیل شده است:

  • کنترل پنل اعلام حریق
  • دتکتور اعلام حریق
  • شستی اعلام حریق
  • آژیر اعلام حریق

کنترل پنل اعلام حریق وظیفه پردازش مرکزی و پایش و کنترل سیستم را بر عهده دارد. پروتکل ارتباطی سیستم که بین تمامی دستگاه ها برقرار است، بر دو نوع سیستم اعلام حریق آدرس پذیر و سیستم اعلام حریق متعارف تقسیم بندی می شود.

دتکتورهای (آشکارسازهای) اعلان حریق در چندین نوع مختلف و برای کاربردهای متنوع طراحی شده اند:

دتکتور دودی: دتکتور دودی توسط یک دیود مادون قرمز وجود دود در هوا را تشخیص میدهد و در زمان مناسب به کنترل پنل اعلام میکند


دتکتور حرارتی: دتکتور حرارتی در صورت افزایش دما از میزان از پیش تعیین شده، به کنترل پنل اعلام خطر میکند.


دتکتور نرخ افزایشی: این دتکتور به تغییرات ناگهانی دما حساس میباشد و در صورت تغییر ناگهانی دما به کنترل پنل اعلام میکند.


بیم دتکتور: از دو بخش فرستنده و گیرنده تشکیل شده است. بخش فرستنده اشعه مادون قرمز از خود ساطع میکند و بخش گیرنده آن را دریافت میکند. اگر میزان دود به حدی باشد که مانع رسیدن اشعه به گیرنده شود، بیم دتکتور به کنترل پانل اعلام خطر می کند.


دتکتور گاز: دتکتور گاز برای تشخیص وجود گازهای خطرناک در محیط طراحی شده است. در صورتیکه میزان گاز موجود در هوا از میزان پیش فرض تعیین شده برای دستگاه بالاتر رود، هشدار دهنده نشت گاز به کنترل پنل اعلام خطر میکند.


دتکتور کابلی: این نوع دتکتور همانطور که از نامش پیداست از یک کابل دو رشته تشکیل شده است، این کابل به حرارت حساس است و در صورت عبور دما از میزان از پیش تعیین شده، بین دو رشته کابل اتصال برقرار میشود و کنترل پنل متوجه ایجاد خطر میشود. موارد کاربرد کابل های حرارتی در داکتها و رکها میباشد.
دتکتور شعله: این دتکتور دارای سنسور مادون قرمز یا ماورا بنفش است و اشعه تابیده شده از شعله را تشخیص میدهد. این دتکتور در مکانهایی که مواد بسیار مشتعل شونده وجود دارند، مانند کارخانه رنگ استفاده میشود.


شستی اعلام حریق، برای راه اندازی خودکار سیستم اعلام حریق در زمان مشاهده آتش سوزی به کار میرود و در رنگهای مختلف و برای کاربردهای متفاوت در سیستم اطفا حریق نیز تولید می شود.


آژیر اعلام حریق ایجاد هشدار شنیداری و دیداری در زمان ایجاد خطر را بر عهده دارد. انواع آژیر ساده، آژیر فلاشر، آژیر سخنگو و انواع زنگهای اعلام خطر و بلندگوهای اعلام خطر برای محیطهای داخل ساختمان و بیرون ساختمان از دسته بندیهای این محصول است.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

ایمن سازان تهران/تامین تجهیزات سیستم های اعلام و اطفاء حر...

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

فروش و پخش سیستم های اعلام حریق HOCHIKI، فروش و پخش سیستم های اعلام حریق GENT انگلستان، فروش و پخش سیستم های اعلام حریق C-TEC انگلستان، فروش FLAME DETECTOR های ساده و ضد انفجار SPECTREX، فروش و پخش بیم دتکتور های FIRE FIGHTING انگلستان، فروش و پخش سیستم های اعلام حریق APOLLO انگلستان، فروش و پخش سیستم های جامع اعلام حریق زیتکس فنلاند، فروش و پخش سیستم های اعلام حریق MAVILI، طراحی و فروش سیستم های اطفاء حریق FM200

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات و خدمات