جهان شیمی ( وارد کننده مواد شیمیایی - صنعتی - غذایی - دارویی

مواد شیمیایی, اسید سیتریک, آسپارتام

واردات پرمنگنات پتاسیم و کاربرد آن در صنایع

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید
واردات پرمنگنات پتاسیم و کاربرد آن در صنایع

www.jahanshimi.com/detail/40.html

پرمنگنات پتاسیم یک اکسید کننده قوی است و در اکثر واکنشهای شیمیایی بعنوان عامل اکسید کننده استفاده می‌شود. شکل آن منشوری ، جامد ، به رنگ ارغوانی تیره تا مشکی، محلول آبی آن به رنگ صورتی و ترکیبی بدون بو است. این ترکیب بدلیل خاصیت اکسید کنندگی بسیار خورنده است. ترکیب پرمنگنات پتاس با گلیسرین آتش زا میباشد.

مهمترین کاربرد پرمنگنات پتاس بعنوان عامل اکسید کننده است.کارخانه های ذوب روی از چهار واحد اصلی شامل لیچینگ و خنثی سازی، تصفیه، الکترولیز و ذوب تشکیل شده است. خوراک به همراه اسیدسولفوریک، سولفات آلومینیم و سولفات آهن وارد تانک های انحلال می شود. محلول به دست آمده با افزودن آهک و دی اکسید منگنز مورد عمل خنثی سازی قرار می گیرد. محلول حاصل از واحد خنثی سازی، جهت حذف کبالت، نیکل و کادمیم طی دو مرحله شامل تصفیه گرم و سرد، تصفیه می گردد. در تصفیه گرم برای حذف کبالت از آهک و پرمنگنات پتاسیم و در تصفیه سرد جهت حذف نیکل و کادمیم از پودر روی و سولفات مس استفاده می شود. محلول تصفیه شده به واحد الکترولیز انتقال می یابد که محصول  ورق روی بوده و به منظور ذوب، وارد کوره ذوب می گردد. محصول واحد ذوب، شمش روی می شود. 

پرمنگنات پتاس بعنوان ضدعفونی کننده و برای رفع بوهای نامطبوع هم کاربرد دارد. پرمنگنات پتاسیم برای رفع نوعیبیماری انگلی در ماهی ها استفاده می‌شود در مرغداری ها از ترکیب پرمنگنات پتاس و فرمالین جهت ضد عفونی سالن ها استفاده میگردد. همچنین در تصفیه آب های آشامیدنی بعنوان عامل حذف کننده فسفر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

جهان شیمی ( وارد کننده مواد شیمیایی - صنعتی - غذایی - دارویی

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

مواد شیمیایی، اسید سیتریک، آسپارتام، سوکرالوز، پرمنگنات، بوریک، براکس، کلر، اسپارتام، اس سولفام، سوکرالوز، مالتو دکسترین، اسکوربیک، رزین کاتیونی، رزین آنیونی، نشادر

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات