دارکوب

طراحی سایت, دامنه, هاستینگ

چطور بهترین کسب و کار فرانچایزی را برای سرمایه گذاری پیدا کنیم ؟

ارزیابی های اولیه :

اول از همه مشخص کنید چه چیزی با راه اندازی یک بیزینس میخواهید به دست آورید ؟ چند ساعت در روز را میخواهید به کسب و کار آزاد اختصاص دهید ؟ در چه زمینه های بهتر از بقیه هستید ؟ چه میزان میخواهید سرمایه گذاری کنید و چه میزان درآمد از  کسب و کار تان انتظار دارید ؟ کجا میخواهید کسب و کارتان را راه اندازی کنید ؟ برنامه تان برای خروج از بیزنیس چیست ؟ زمانی که توانستید اولویت های خود را مشخص کنید میتوانید در رابطه با انواع  و اقسام کسب و کارهای فرانچیزی هم به تحقیق بپردازید .

 

انواع و اقسام فرانچایز ها را بررسی کنید :

لیستی از انواع  کسب و کارهای فرانچایزی  که میتوانید روی آن ها سرمایه گذاری کنید برای خود لیست کنید ، ابتدای کار روی کمپانی خاصی تمرکز نکنید ؛ فقط فرانچایز ها را در حوزه های مختلف صنعت دسته بندی کنید . سپس با توجه  میزان سرمایه ، علاقه مندی و مهارت تان یک دسته خاص را برای خود مشخص کنید .

 

فرانچایز مورد نظر را بر اساس شرایط اقتصادی جامعه آنالیز کنید :

ببینید آیا با توجه شرایط جامعه  ، تورم و بحران های مالی  این نوع کسب و کار فرانچایزی میتواند ادامه پیدا کند یا خیر ؟ بهتر است برای انتخاب این نوع کسب و کارها دسته ای را انتخاب کنید که کمترین تاثیر را از  شرایط اقتصادی جامعه داشته باشند ، مثلا " کسب و کارهای مربوط به رستوران معمولا" در هر زمانی جواب میدهند و سود آوری خود را حفظ میکنند. سپس  میتوانید از حوزه دسته بندی کلی خارج شده و روی انتخاب کمپانی مورد نظر که بهترین شرایط را برای اعطای فرانچایز دارد تمرکز کنید .

 

برای دریافت فرانچایز از کمپانی مربوطه اقدام کنید :

بعد از برقراری تماس با شرکت مربوطه باید با آن ها قرار داد ببندید که قرارداد شما شامل کلیه اطلاعات در رابطه با فرانچایز مربوطه ، تاریخچه اجرایی شرکت  و تجارب آن  و تمامی اطلاعات مربوط به اعطا کننده و دریافت کننده فرانچایز میباشد  که در اصطلاح به آن اف دی دی یا Franchisor Disclosure Document (FDD)  میگویند. بهتر است قبل از بستن قرارداد تمامی ابهامات را میان خود برطرف کرده و بعد به بستن قرارداد اقدام کنید .

 

نکته1 : بهترین راه برای کسب اطلاعات در رابطه با فراچایز مورد نظر دریافت اطلاعات و جزئیات از فرانچایز های در حال فعالیت است آن ها میتوانند به خوبی در رابطه با کمپانی مادر و شرایط بستن قرارداد و نحوه بازار یابی و حتی میزان درآمدی کار به شما اطلاعات دهند . البته به خاطر داشته باشید که شرکت های اعطا کننده فرانچایز نیز به همین راحتی به هر کسی نمایندگی اعطا نمیکنند بلکه شرایط شما را از هر نظر بررسی میکنند و این که آیا شما پتاسیل در آمد زایی  در رابطه با فرانچایز مربوطه را دارید یا خیر ؟

 

 

نکته 2 : برای بسیاری از افراد که دارای سرمایه کافی هستند ولی تخصص کافی و خیلی بالایی ندارند شروع کردن یک کسب و کار فرانچایزی یکی از بهترین گزینه هاست چون مدل ها یا به عبارتی بیزینس پلان های فرانچایزی قبلا" امتحان را خود را پس داده اند و دیگر تردیدی برای میزان محبوبیت و فروش و استقبال از طرف مشتریان وجود نخواهد داشت ، بنابراین این مدل کسب و کاری هم امنیت بالایی دارد هم ریسک کمتری به جهت سرمایه گذاری داراست .

 

نکته 3 : مدیریت و مالکین معمولا" چند شعبه را به صورت مستقیم راه اندازی میکنند و راه اندازی  بقیه شعب به صورت غیر مستقیم انجام می شود و در نهایت مالک اصلی روی همه آنها نظارت همه جانبه دارد .

 

نکته 4 : برای دریافت فرانچایز پیش از سرمایه گذاری حتما " از مشاورین متخصص ، کسب و کارهای مشابه و دیگر نمایندگی ها راهنمایی بگیرید ، لازم به ذکر است فرانچایز یکی از مدل های کاری پذیرفته شده و محبوب برای دنیای کسب و کار امروز است  به خصوص در آمریکا این مدل کسب و کاری بسیار رواج دارد مثلا" رستوران ها سهم عمده ای بازار را در تصاحب خود دارند که الگوی کسب و کاری اکثر شان فرانچایز است .

 

نکته 5 : مالکیت هر شعبه از فرانچایز تحت مدیریت اشخاص متفاوتی میباشد اما از تهیه مواد اولیه گرفته تا دکوراسیون کسب و کار همه باید تحت استاندارهای اعطای کننده فرانچایز باشد .

 

نکته 6 : کسب و کار براساس مدل کاری فرانچایز دامنه  گسترده ای دارد  و محدودیتی برای آن نیست از مهد کودک گرفته تا رستوران و باشگاه و موسسات خدماتی و آژانس های مسافرتی و حتی دانشگاه می توانند به صورت فرانچایزی  فعالیت کنند.

شرکت سرمایه گذاری مگاشید - http://megashid.com

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

دارکوب

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

طراحی سایت، دامنه، هاستینگ، سئو

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات