دارکوب

طراحی سایت, دامنه, هاستینگ

شناخت مسائل و نکات ریز عرصه سرمایه گذاری

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

شناخت مسائل و نکات ریز عرصه سرمایه گذاری :  

 

نکته یک : این را بارها و بارها اشاره کرده ایم که داشتن روحیه ریسک پذیری جز جدا نا پذیر سرمایه گذاری میباشد اول از همه مشخص کنید با چه پشتوانه مالی و سرمایه ای میخواهید وارد این راه شوید آیا آن قدر محاسبات و حساب و کتاب های دقیقی انجام داده اید که اگر سرمایه تان بر باد رفت باز هم بتوانید دوام بیاورید ؟  کارشناسان و حرفه ای های دنیای سرمایه گذاری پیشنهاد میکنند اگر میخواهید در زمینه بورس یا طلا یا حتی مسکن سرمایه گذاری کنید بهتر است از مبالغ پس انداز خود سرمایه گذاری کنید و تمام نقدینگی خود را یک جا به کار نیاندازید ، این بازار ها دارای نوسان های زیادی هستند و ممکن است در صورت کوچک ترین غفلت یا عدم آگاهی کل سرمایه تان از بین برود . همه این ها بر میگردد به این که شما چه استراتژی هایی برای سرمایه گذاری خود دارید ؟ این استراتژی های اهداف سرمایه گذاری شما را نیز مشخص خواهد کرد . هر چه قدر افق سرمایه گذاری شما کوتاه مدت تر باشد باید زمینه ای از سرمایه گذاری را انتخاب کرده که هم ریسک کمتری دارد هم محافظه کارانه تر است .  

 

نکته دو : در زمینه سرمایه گذاری حتما " پیشنهاد های سرمایه گذاری مختلف را سبک سنگین کنید و بی گدار به خاطر پیشنهاد های سرمایه گذاری غیر کارشناسانه به آب نزنید ، اول از این که در زمینه ای سرمایه گذاری کنید که از آن سر در می آورید و از ریزه کاری ها و چند و چون آن مطلع باشید ، بسیاری به دلیل جو گیر شدن و سود ده بودن یک نوع بازار خاص یا حتی پیشنهادهای غیر کارشناسی وارد عرصه ای از سرمایه گذاری میشوند که در آن نه دانش فنی دارند نه تخصص و فقط صرف سود آور بودن روی آن سرمایه گذاری میکنند ، با این کار که خطر همواره در کمین سرمایه شماست و ممکن است بعد از چندی به خودتان بیایید و متوجه شوید که فقط زیر بار وام و قرض و بدهی رفتید و کل سرمایه تان نیز از بین رفته است . بنابراین حتما " از مشاوران و کارشناسان مجرب و حرفه ای آشنا با بازار و صنعت کمک بگیرید ، کسانی که واقعا " دانش و تخصص سرمایه گذاری را دارند و میتوانند مشاوره حرفه ای به شما ارائه کنند .

 

نکته سه : فکر های بزرگ داشته باشید و اتفاقا " این خیلی هم خوب است اما کوچک و قدم به قدم شروع کنید ، سعی کنید وقتی میخواهید در یک زمینه کسب و کار سرمایه گذاری کنید تمام چشم اندازهای مالی و غیر مالی را برای خود ترسیم کنید سپس برنامه های را طبق آن اجرایی کنید ، حتی اگر با سرمایه ای اندک هم شروع کنید خوب است ،  میتوانید با یک برنامه شفاف همراه با ترسیم جزئیات کامل سرمایه کاری خود را گسترش دهید ، سرمایه گذاری روی یک کسب و کار دیدگاه های بلند مدت میطلبد بنابراین به آن کوتاه مدت نگاه نکنید . سرمایه گذاری خود را دست کم نگیرید بسیاری از کسب و کارهای بزرگ و موفق هستند که از ابتدا سرمایه چندانی نداشته اند .

 

نکته چهار : برای کسانی که با سرمایه اندک شروع میکنند توصیه میشود ابتدای امر روی یک بازار کوچک تمرکز کنند ، شما اگر سرمایه گذار باهوشی باشید و صد البته با هوشمندی جلو بروید خواهید دید که میتوانید با  اختصاص دادن سرمایه به هر بخش و اعتبار سازی نزد مشتریان کم کم رشد و تبدیل به یک برند شوید  و سرمایه گذاری های گسترده تری برای بخش های دیگر بازار  داشته باشید .

 

نکته پنج  : سرمایه گذاران باهوش پس از چندی به کار سوار میشوند و قدرت این را پیدا میکنند که تهدید ها و فرصت های بازار را شناسایی کنند شما پیوسته باید درصد خطاهای خود را مشخص کرده و ضعف های کاری خود را سریعا " برطرف کنید . این نکته را در نظر داشته باشید کار آفرینی یعنی خلاقیت و دانش فنی که این ها در شروع کار سرمایه هنگفتی نمیخواهد شما تنها کاری که باید بکنید این است که بیزینس پلان بهینه برای کسب و کار خود طراحی کنید که ریسک خیلی بالایی هم نداشته باشد و در حین کار به تقویت مهارت های مدیریتی خود بپردازید.  

http://megashid.com

8 سال قبل
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

دارکوب

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

طراحی سایت، دامنه، هاستینگ، سئو

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات