کاتی صنعت

برق, ابزار دقیق, اتوماسیون صنعتی

آیا مایکروفر و ماکروویو باهم تفاوت دارند؟

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

تفاوت مایکروفر و ماکروویو : شاید تاکنون برای شما نیز در زمان خرید لوازم آشپزخانه این سوال پیش آمده باشد که چه تفاوتی میان مایکروفر و ماکروویو وجود دارد؟ برخی این دو کلمه را به اشتباه به کار می برند ولی تفاوت هایی میان مایکروفر و ماکروویو وجود دارد. بسیاری از افراد میکروویو را به اشتباه ماکروویو تلقی می کنند و از لحاظ دستور زبان انگلیسی میکرو یا ماکرو به معنای “کوچک” و ویو به معنای “امواجی با تعداد نوسانات و یا فرکانس بالا ، با طول موج کوتاه” می باشد.

تفاوت های مایکروفر با ماکروویو

ماکروویو دارای امواجی است با طول موج کوتاه که بخشی از طیف الکترومغناطیس را همانند پرتوهای نور قابل رویت تشکیل می دهد. در صنعت از این امواج با طول موج کوتاه برای فرآوری مواد غذایی و پختن غذاها استفاده می کنند و این امواج در زمان برخورد با یک ماده امکان دارد منعکس، جذب و یا منتشر شوند.مواد غیر فلزی همانند پلاستیک و شیشه این امواج را عبور می دهند. مواد فلزی این امواج را منعکس می نمایند و موادی که دارای آب هستند (مانند غذاها) این امواج را جذب می نمایند. فرکانس امواج مذکور بین ۳۰۰مگاهرتز تا چندین گیگاهرتز می باشد و برد این امواج بسیار کوتاه بوده ولی میزان نفوذ آن ها بسیار بالاست و حتی از گرد و غبار نیز عبور می کنند.

امروزه دستگاه هایی که با عنوان ماکروویو عرضه می شوند علاوه بر لرزاننده ی امواج دارای چند المنت هستند که برای گریل و فر مورد استفاه قرار می گیرند و این دستگاه ها را با نام مایکروویو گریل دار می شناسند. طراحی مایکروویو ها به گونه ای است که این امواج با طول موج کوتاه را محبوس کرده و زمانی که درب دستگاه بسته باشد و شما دستگاه را روشن نمایید ساطع می شوند.

مایکروفر به دستگاهی می گویند که سبب می شود پخت غذا در یک محیط بسته و در دمایی یکنواخت به تمامی قسمت های غذا صورت پذیرد. ساده ترین مایکروفرها با گاز کار کرده و کاربر می تواند دما را بین ۱۰۰ تا ۲۵۰ درجه ی سانتیگراد تنظیم نماید تا پخت تمامی قسمت های غذا به طور یکنواخت صورت پذیرد.

تفاوت مایکروفر و ماکروویو در این است که مایکروویو مواد غذایی را با ساطع کردن امواج با طول موج کوتاه و در زمان کم درست می کند ولی مایکروفر با داشتن المنت گرمایی غذا را در مدت زمانی نسبتا بیشتر از مایکروویو ولی به طور کامل گرم می نماید و در اصطلاح غذابه طور کامل مغز پخت می شود.

7 سال قبل
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

کاتی صنعت

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

برق، ابزار دقیق، اتوماسیون صنعتی، آزمایشگاهی، SENSOPART GERMANY، kimo FRANCE، CS-INSTRUMENT آلمان، ifm آلمان، CTC VIBRO، PROCESSENSOR USA، NIVEL Co مجارستان، SICK آلمان، LAP-LASER GERMANY، HANNA USA، HACH USA، MICROSONIC GERMANY

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات