کاتی صنعت

برق, ابزار دقیق, اتوماسیون صنعتی

برنامه‌ریزی مدون برای توسعه یکپارچه در سواحل مکران

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

قائم مقام وزیر نفت گفت: با تاکیدهای مقام معظم رهبری و عزم دولت برای توسعه سواحل مکران، برنامه‌های مدونی برای توسعه یکپارچه در این منطقه تدارک دیده شده و افق روشنی پیش روی آن قرار دارد. 


مرضیه شاهدایی، روز دوشنبه (هفتم اسفندماه) در دومین همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه‌ پایدار در سواحل مکران که در برج میلاد برگزار شد در پنل نفت و گاز، به تبیین موقعیت اقتصادی ایران در سطح منطقه به ویژه در بخش نفت، گاز و پتروشیمی پرداخت و با اشاره به ظرفیت‌های کنونی تولید و اهداف برنامه ششم توسعه در این سه بخش، عنوان کرد: با توجه به تمرکز بخش عمده فعالیت‌های صنعت نفت در غرب و جنوب کشور، توسعه سواحل مکران نیز می‌تواند به تکمیل فرآیندهای توسعه‌ای این صنعت در جنوب کمک کند و فرصت بکری برای جذب سرمایه در این منطقه فراهم کند.

وی با بیان این‌که توسعه سواحل مکران با هدف تقویت امنیت صادرات نفت و در مسیر توسعه کشور مورد تاکید دولت قرار دارد، ادامه داد: تنوع در ظرفیت‌های اقتصادی، موقعیت جغرافیایی در منطقه، برخورداری از متخصصان و تحصیلکرده‌های بسیار، رشد بازار داخلی و وجود مناطق ویژه اقتصادی، مزیت‌های ایران برای جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی است، ضمن این‌که معافیت‌های مالیاتی و امکان ورود تجهیزات بدون عوارض گمرکی نیز از مزیت‌های مناطق ویژه اقتصادی کشور به شمار می‌رود.

شاهدایی با بیان این‌که با تاکیدهای مقام معظم رهبری و عزم دولت برای توسعه در مکران، برنامه‌های مدونی برای توسعه یکپارچه در این منطقه تدارک دیده شده است، گفت: از آنجا که توسعه صنایع به ویژه توسعه صنعت نفت تا حدود زیادی در گرو جذب سرمایه است، امیدواریم با بهبود فضای اقتصادی و سیاسی کشور، شاهد جذب سرمایه‌های خارجی و رونق و توسعه در بخش‌های مختلف اقتصاد کشور باشیم.

قائم مقام وزیر نفت افزود: احداث پایانه نفتی، پالایشگاه و واحدهای پتروشیمی در جاسک پیش‌بینی شده و قرار است سه یا چهار واحد پتروشیمی در این منطقه احداث شود، همچنین سرمایه‌گذار احداث پایانه نفتی و پالایشگاه اعلام آمادگی کرده است.

شاهدایی همچنین با اشاره به آماده بودن خط لوله گاز از عسلویه به شرق کشور عنوان کرد: انشعابی از این خط لوله نیز برای جاسک و چابهار گرفته خواهد شد.

وی به برنامه احداث خط لوله گوره به جاسک با هدف انتقال روزانه یک میلیون بشکه نفت خام صادراتی به این پایانه اشاره کرد و گفت: این خط ۴۲ اینچ است و در مسیر آن، پنج تلمبه‌خانه فعالیت خواهد کرد.

به گفته قائم مقام وزیر نفت، پیش‌نویس اولیه از جانمایی ازسوی مشاوران تهیه شده و قرار است مانند عسلویه و ماهشهر، از خدمات مشاوری بین‌المللی نیز برای مهندسی مفهومی در منطقه جاسک استفاده شود.

 
بررسی سازوکار قراردادی انتقال گاز ایران به عمان

مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران نیز در این همایش گفت: سازوکار اجرای پروژه صادرات گاز ایران به عمان در قالب قراردادهای EPCF یا BOT درحال بررسی و تصمیم‎گیری نهایی است.

مهران امیرمعینی با بیان این‎که سازوکار اجرای پروژه صادرات گاز ایران به عمان در قالب قراردادهای EPCF (مهندسی، تدارکات، ساخت، تامین مالی) یا BOT  (ساخت، بهره‎برداری، انتقال) درحال بررسی و تصمیم‎گیری نهایی است، افزود: در هر ۲ روش، تأمین مالی پروژه برعهده برنده مناقصه خواهد بود، با این تفاوت که در روش اول ریسک پروژه به کارفرما و در روش دوم ریسک به پیمانکار منتقل می‌شود.

امیرمعینی به پیشینه توافق ایران با عمان اشاره کرد و گفت: هدف این طرح، عرضه روزانه ۴۳ میلیون متر مکعب گاز ایران به عمان از طریق خط لوله برای مدت حداقل ۱۵ سال است که از این طریق، امکان دسترسی ایران به بازار LNG و همچنین بازار منطقه‌ای گاز و حتی بازار هند فراهم می‎شود.

به گفته وی، این پروژه در سه بخش خشکی، دریایی و ایستگاه‌های تقویت فشار و اندازه‌گیری در ایران و همچنین تسهیلات و تجهیزات دریافت کننده گاز درعمان تعریف شده است.

منبع:سایت وزارت نفت

7 سال قبل
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

کاتی صنعت

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

برق، ابزار دقیق، اتوماسیون صنعتی، آزمایشگاهی، SENSOPART GERMANY، kimo FRANCE، CS-INSTRUMENT آلمان، ifm آلمان، CTC VIBRO، PROCESSENSOR USA، NIVEL Co مجارستان، SICK آلمان، LAP-LASER GERMANY، HANNA USA، HACH USA، MICROSONIC GERMANY

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات