شرکت فرش سجاده ای محراب نقش کاشان

سجاده فرش, فرش تشریفات ویژه راهرو و راه پله و مراسمات, تابلو فرش

اصطلاحات و اطلاعات فنی درمورد فرش ماشینی

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

تراکم فرش:هر تخته فرش دارای دو نوع تراکم طولی و عرضی می‌باشد.تراکم عرضی فرش:تعداد ریشه (گره رنگ) که با شانه مشخص می‌شود در یک متر عرض فرش را گویند . مثال: قالی ۳۵۰ شانه یعنی در هر متر عرض فرش معادل ۳۵۰ ریشه (گره رنگ) بافته شده است. شانه‌های رایج بازار عبارتند از ۱۲۰۰٫​۱۰۰۰٫​۷۰۰٫​۵۰۰٫​۴۴۰٫​۳۵۰ شانه.

تراکم طولی فرش:

تعداد ریشه (گره رنگ) در یک متر طولی قالی را گویند. مثال: قالی با تراکم ۵۰۰ یعنی در یک متر طولی فرش معادل ۵۰۰ ریشه (گره رنگ) بافته شده است، تراکم‌های طولی رایج در بازار عبارتند از:

تراکم ۸۰۰ و تراکم ۱۰۰۰ و تراکم ۱۲۰۰ و تراکم ۱۴۰۰ و تراکم ۱۶۰۰ و تراکم ۲۱۰۰ و تراکم ۲۵۵۰ و تراکم ۲۷۰۰ و تراکم ۳۰۰۰ و تراکم ۳۶۰۰(تراکم طولی در روش‌های مختلف بافت فرش ماشینی نسبت به یکدیگر متفاوت هستند.

تعداد ریشه (گره رنگ) در یک متر مربع فرش: اگر تعداد گره رنگ در عرض معادل ۵۰۰ گره و در طول معادل ۱۰۰۰ گره رنگ است. پس تعداد ریشه (گره رنگ) در یک متر مربع         ۵۰۰۰۰۰۰= ۱۰۰۰*۵۰۰

مود اولیه مصرفی در فرش:

جهت بافت هر فرش باید سه نوع نخ مصرف نمود:

نخ تاروپود و نخ پرز
نخ پرز یا رنگ: جهت بافت گره‌های رنگ استفاده می‌شود که به دور نخ پود به صورت گره و یا به شکل ‏U‏ قرار می گیرد و چندین نوع می باشد:
* نخ اکریلیک ۱۰/۵ دولا صددرصد اکریلیک خالص‏
* مخلوط نخ اکریلیک و پلی‌پروپیلن: که به صورت مخلوطی از الیاف اکریلیک و پلی‌پروپیلن ریسیده می‌شود.
‏ * صددرصد پلی‌پروپیلن (‏p.p‏ یا بی.سی.اف (‏B.C.F‏))‏
نخ تار فرش: این‏ نخ به صورت مخلوط پنبه پلی استر ریسیده می‌شود، کیفیت الیاف مصرفی و نوع ریس آن عامل مهمی در دوام و زیبایی فرش است. این نوع نخ‌ها بیشتر در قالی‌های اکریلیک مصرف می‌شود و جهت نخ تار قالی‌های پلی‌پروپیلن و بی.سی.اف از همان جنس نخ پرز (یعنی نخ بی.سی.اف) بعلت ارزانی استفاده می‌شود.‏

ماشین الات فرش ماشینی ومقایسه فنی انها

با وجود تنها دو کمپانی ماشین سازی که در زمینه ماشین آلات فرش بافی فعالیت می کنند، بدیهی است که نقاط ضعف و قوت آنها به دلایل کاملاً مشخص از هم پوشیده می ماند.

البته در زمینه قطعه سازی و نیز ژاکاردهای الکترونیک پیشرفت های زیادی صورت گرفته، اما هنوز با ساخت یک ماشین فرش بافی فاصله فراوان دارند.
در این قسمت ما سعی کرده ایم به بررسی فنی آخرین شاهکارهای فرش بافی کمپانی شونهر و وندویل بپردازیم.

از شرکت شونهر ماشین ۳۶۰ALPHA انتخاب شده است که یک ماشین Versatile یا چند کاره می باشد. یعنی علاوه بر انواع بافت های مختلفی که برای فرش های پرز بریده (cut pile) می زند، قادر است فرش های کات لوپ نیز تولید نماید.

دستگاه فرش بافی CRP92
ماشین دو رپیری Pioneer CRP92 برای دستیابی به قابلیت تولید و انعطاف پذیری بالا، کیفیت های جدید در فرش و هزینه های تعمیر و نگهداری پایین طراحی شده است. تولید این ماشین حداقل ۲۰% بیشتر از ماشین های فرش بافی دیگر است و می توان گفت بهترین ماشین از نظر حجم تولید بالا می باشد. با این دستگاه حتی در هنگام بافت باکیفیت ترین فرش ها نیز می توان از مزیت سرعت بالا و ارتعاش کم بهره برد. تنظیم ارتفاع پرزها (خاب) با تنظیم متقارن ریل های راهنما در فرش های رویی و زیری، به راحتی امکان پذیر است. برش بدون لرزش باعث به وجود آمدن جلوه زیباتری برای پرزها می شود. این ماشین قابلیت بافت فرش با کیفیت های متنوع از سبک های شرقی گرفته تا طرح های مدرن با موادی از جنس پشم، پلی پروپیلن، اکریلیک، ویسکوز، ابریشم، نایلون، پلی استر و غیره را دارد.
-ا ین ماشین مجهز به سیستم های الکترونیکی پیشرفته ای می باشد که باعث کارآمدتر شدن اپراتور و راحت تر شدن کار می گردد.
- رزور پودهای X2‌ واندویل با ترمز الکترو مغناطیسی نخ پود باعث کاهش میزان ضایعات نخ جوت شده و پودگذاری بدون ماکزیمم بار روی نخ پود را باعث می گردد.
- نمایشگر لمسی کنترل کننده ژاکارد جهت اتصال به سیستم طراحی تولید Weave link طراحی شده است.
- انتخابگرهای ژاکارد با ظرفیت بالا قابلیت برنامه ریزی برای ۲۴۱۹۲ نخ پرز در فرش های ۷۰۰ شانه، ۸ رنگ و ۴ متر عرض، و یا ۵۰۰ شانه و ۱۰ رنگ می باشد.
- ابزار گیرنده انتهای نخ پود برای کاهش طول نخ پود تعبیه گردیده و تیغه های ژاکارد بادامک های دوبل در طرفین ژاکارد به حرکت در می آیند.
- نخ های رنگی برای تشکیل دهنه راحت تر و در نتیجه کاهش مصرف نخ ضایعات که در حدود۲۸۰ g/m می باشد، در ارتفاعات متفاوتی تنظیم می گردند

دستگاه فرش ماشینی HCPX2


هدف از طراحی دستگاه فرش ماشینی HCPX2 برای تولید فرش ماشینی با کیفیت بالا و بافتی شبیه فرش دستبافت ایرانی یاهمان دستبافت گونه hand look توسط شرکت وندویل می باشد.
در دستگاه فرش ماشینی HCPX2 از ژاکارد بناس مدلبا ظرفیت بالا و قابلیت برنامه ریزی برای۲۴۰۰۰نخ خاب در فرش های ۷۰۰ شانه ، ۸ رنگ و ۴ متر عرض و یا ۵۰۰ شانه و ۱۰ رنگ استفاده شده است در دستگاه فرش ماشینی HCPX2 از انتخابگر پود که به چنجر پود معروف میباشد و قابلیت انتخاب پودهای متنوع از نظر ضخامت و یا جنس را میسر می سازد استفاده گردیده که با این روش میتوان از نخ جوت برای پود پشت فرش و از نخ پنبه و نازکتربرای پود داخل فرش استفاده نمود ، این کار تراکم پودی فرش را تا ۳۰۰۰ بالا برده تا پشت فرش واضحتر و شبه دست بافت داشته باشیماین ماشین مجهز به سیستم های الکترونیکی پیشرفته ای می باشد.به نقل از سایت اصرفرش

 https://mehrabnaghsh.com/blog

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

شرکت فرش سجاده ای محراب نقش کاشان

اصفهان، کاشان

نوع فعالیت

تولید کننده

خدمات/محصولات

سجاده فرش، فرش تشریفات ویژه راهرو و راه پله و مراسمات، تابلو فرش، فرش ماشینی، کالاهای مسجدی، منبر، محراب و تریبون، پشتی هم طرح و نقش با فرش شما، یک سایت مسجدی به تمام معنا

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات