شرکت فرش سجاده ای محراب نقش کاشان

سجاده فرش, فرش تشریفات ویژه راهرو و راه پله و مراسمات, تابلو فرش

انتخاب فرش برای اتاق کودک

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

برای اتاق کودکمان چه فرشی انتخاب کنیم؟

یکی از لوازم ضروری در اتاق بچه، فرش می­باشد. فرش اتاق کودک معمولا طرح­های جذاب و کارتونی دارد که باید با دکوراسیون اتاق هم­خوانی داشته باشد. از طرفی فرش اتاق بچه معمولا بیش از فرش­های دیگر کثیف می­شود و باید زو دبه زود شستشو شود. قیمت نیز پارامتر دیگری است که برای بسیاری از خانواده­ها اهمیت دارد. زیرا به خلاف دیگر فرش­ها فرش­های کارتونی کالایی سرمایه­ای محسوب نمی­شود. در این نوشتار فرش­های اتاق کودک را از دیدگاه نوع بافت تقسیم بندی نموده­ایم.

­فرش اتاق کودک از لحاظ خصوصیات بافت به چهار دسته تقسیم می­شوند:

۱-     فرش­های ۵۰۰ شانه: این دسته فرش­های با کیفیت بالا تولیدشده از الیاف آکریلیک, ضخیم و با طول عمر بالا می­باشند. به علت استفاده از الیاف آکریلیک این فرش­ها مو و کرک به خود جذب نمی­کنند, هنگام شستشو زیر دستشان تغییر نمی­کند, می­توان ظرف داغ را روی آن­ها قرار داد و با آن­ها مانند فرش ماشینی­های متداول رفتار کرد. طول عمر بیش از ۱۵ سال برای این فرش­ها (درصورت نگه­داری صحیح) متصور می­باشد. این فرش­ها مانند همه­ی فرش­های آکریلیکی در ابتدا پرز می­دهند که با چندبار جارو کشیدن (ترجیحا جاروی دستینم­دار) پرزشان از بین می­رود. معدودی از تولیدکنندگان فرش ماشینی این دسته از فرش­ها را تولید می­نمایند که معروف­ترین آن­ها فرش خوب می­باشد.

۲-     فرش­های فریز: الیاف خاب این فرش­ها از پلی­پروپیلن ( یا همان PP) هست. معمولا برای بالابردن دوام از نخ­های هیت­ست استفاده می­شود. رنگ­های شاد, عدم­پرزدهی , طرح­های مختلف (به علت وجود تولیدکنندگان مختلف) و قیمت مناسب موجب استقبال مصرف­کنندگان از این دسته فرش­ها می­باشد. هرچند به علت وزنپایین­تر شستشوی این فرش­ها آسان­تر است ولی سطح این فرش­ها معمولا بعد از ۵-۶ بار شستشو سفت می­شود. هرچند باید توجه داشت که با عنایت به نوع مصرف این فرش­ها, طرح­های کارتونی نیز معمولا بعد از این مدت برای کودک (که حالا شده است نوجوان) مناسب نیست.

۳-     گلیم فرش­ها: از لحاظ جنس همانند فریزها از پلی­پوپلین در نخ خاب استفاده شده است ولی به جهت ایجاد برجستگی و نیز کاهش وزن و قیمت در برخی نقاط نخ­ها به صورت حلقوی (گلیم­باف) رها شده است. قیمت این دسته فرش­ها معمولا کم­تر از فرش­های فریز است ولی مشکل زبری زیردست در محل­های گلیم­باف و مشکل بودن جارو کردن (به­خاطر عدم یک­نواختی سطح)را دارا می­باشند.

۴-     گلیم­ها: نظیر گلیم­فرش می­باشند ولی نخ­خاب در تمام سطح حلقوی است. وزن فرش بسیار پایین و قیمت آن نیز به تبع آن پایین می­باشد. این دسته فرش­ها بسیار دیر کثیف می­شوند و سریع نیز شسته ­می­شوند. البته رنگ­بندی­های جذاب برای اتاق کودک در این دسته کم­تر دیده می­شود.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

شرکت فرش سجاده ای محراب نقش کاشان

اصفهان، کاشان

نوع فعالیت

تولید کننده

خدمات/محصولات

سجاده فرش، فرش تشریفات ویژه راهرو و راه پله و مراسمات، تابلو فرش، فرش ماشینی، کالاهای مسجدی، منبر، محراب و تریبون، پشتی هم طرح و نقش با فرش شما، یک سایت مسجدی به تمام معنا

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات