زاگرس (تجهیزات تخصصی پوست و زیبایی)

میکرودرم ابریژن, رادیوفرکانسی, انواع لیزر و IPL

هشدارهایی درباره روشهای رایج کنترل ریزش مو

ریزش مو به حالتی گفته می شود که در آن موهای سر به میزان غیر طبیعی شروع به ریختن می کنند و این روند ادامه دارد تا جایی که قسمتی از موهای سر یا تمام آنها به طور کامل می ریزند و منجر به تاسی می شود. در حالت طبیعی در ازای موهایی که از سر می افتند به طور مداوم تارهای جدید مو جایگزین می شوند اما اگر موهای جدید جایگزین تارهای از دست رفته نشوند، تاسی سر گسترش پیدا می کند. بر اساس نوع و عامل ریزش مو، انواع مختلفی از تاسی بروز می کند.

اگر با وجود مطالعه مقالات مختلف و راه حل های گوناگون هنوز نگران ریزش غیر طبیعی موهایتان هستید این نکات مهم و تأثیرگذار را بخوانید و در پروسه کنترل ریزش مو مد نظر قرار دهید. به گزارش سایت اینترنتی هلت می آپ، شایع ترین نوع ریزش مو حالتی است که به عنوان «تاسی الگوی مردانه» یا «تاسی الگوی زنانه» شناخته شده است. این نوع ریزش مو دائمی است و درمانی برای آن وجود ندارد چون ژنتیک و وراثت، عامل بروز آن است. سایر انواع ریزش مو اغلب موقتی هستند و ممکن است علامت یک بیماری جدی، عفونت پوستی، استرس، استفاده از داروهای خاص یا بیماری های تیروئیدی باشد. در این حالت وقتی عامل ریزش مو شناخته و درمان شود ریزش مو کاهش یافته یا حتی متوقف می شود. برای کنترل ریزش مو دو روش متداول وجود دارد که شامل درمان های غیر جراحی و درمان های جراحی هستند. امروزه داروهای غیر نسخه ای گوناگونی برای جلوگیری از ریزش مو موجود هستند شامل قرص ها، روغن های مو و یا سایر اشکالات دارویی که که تولید کنندگان آنها ادعا می کنند برای درمان ریزش مو مفید هستند اما به این داروها اطمینانی نیست چون مادامی که از آنها استفاده کنید، ریزش مو متوقف می شود اما به محض اینکه آنها را کنار بگذارید، دوباره مشکلتان از سر گرفته می شود. بعلاوه این داروها و مکمل های عوارض جانبی جدی می توانند بر جای بگذارند. در برخی موارد به پوست سر کورتیزون تزریق می شود که ممکن است به توقف ریزش مو کمک کند اما روش بسیار کندی است و در افراد مختلف تأثیر متفاوتی دارد.

در تاسی الگوی زنانه همچنین از تحریک کننده های هورمونی استفاده می شود. به گزارش ایسنا، درمان های جراحی نیز درمواردی به کار گرفته می شوند که ریزش مو واقعاً موجب نگرانی فرد شود تا جایی که بیمار راضی شود برای درمان زیر تیغ جراحی برود. در این حالت گزینه های درمانی شامل پیوند پیاز مو است. این روش ها، گران قیمت و دردناک هستند اما نتایج آن ظرف 8 تا 10 هفته پس از جراحی مشاهده می شود. البته در این روش خطر بروز زخم و عفونت نیز وجود دارد. در هر صورت اگر تصور می کنید که مقدار زیادی از موهایتان می ریزد قبل از هر اقدامی با یک با یک پزشک متخصص مشورت کنید. منبع: اخبار پزشکی/7 دی 1390/ ویژه اولین کنگره تازه های پوست و سرطان

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

زاگرس (تجهیزات تخصصی پوست و زیبایی)

اصفهان

نوع فعالیت

تولید کننده، خدمات

خدمات/محصولات

میکرودرم ابریژن، رادیوفرکانسی، انواع لیزر و IPL، اندرمولوژی، رادیو سرجری ، RadioFrequency، Microdermabrasion، کویتیشن

دسته‌بندی محصولات و خدمات