پارتیشن اداری نفیس کاران

پارتیشن, پارتیشن اداری, پارتیشن دوجداره

رشته ­های دانشگاهی در زمینه طراحی و تولید مبلمان

آشنایی با رشته ­های دانشگاهی و دوره­ های کوتاه مدت خارج از کشور

در زمینه طراحی و تولید مبلمان

دانشگاه RMIT (Royal Melbourn Institiute of Technology University) استرالیا

 طراحی و فناوری مبلمان

طراحی و فناوری مبلمان به شما این اجازه را می­دهد که مفاهیم را به زندگی خود بیاورید. این رشته بر جنبه ­های تولید و صنایع دستی تأکید دارد. طیف گسترده ­ای از عناوین در این رشته پوشش داده شده تا به فرد این امکان را بدهد که با درک عمیقـی از جنبه ­هـای متعدد ساخت، مبلمان نوین طراحی کرده و در مورد جنبه­ های معاصر فرهنگی و زیست محیطی طراحی و فناوری مبلمان، تحقیق به عمل آورد.

برنامه­ های مبلمان این دانشگاه توسط کارورزان صنعت با سابقه تولید و طراحی حرفه ای که تجارب فراوانی در زمینه توسعه مبلمان برای تولید صنعتی دارند آموزش داده می­ شونـد. این دانشگاه برنامه مبلمانی را ارائـه می­ کند که با نیازهای شما، از پیش شاگردی تا درجات بالای تحصیلی، همخوانی دارد.

دوره­ های آموزشی کوتاه ­مدت

آیا می­ خواهید نکته فوق ­العاده­ای را به زندگی خود اضافه کنید؟

مدرسه طراحی TAFE انواع دوره­ های آموزشی کوتاه را در رشته ­های مختلف طراحی عرضه می­ کند. آنها سمینارهای یک جلسه ­ای تا دوره ­های آموزشی طول ترم را برای افراد خواهان برای کسب اطلاعات نوین و نیز افزایش تجربیات افراد حرفه­ای برگزار می­ کنند.

مهارت­ های کارشناسی آموزش طراحی در حوزه ­های صنعتی موارد زیر را در بر می ­گیرند:

الف) اتوکد (Auto CAD )

ب) طراحی گرافیک (Graphic Design)

ج) طراحی و تصویر(Drawing and illustration)

د) طراحی کامپیوتری(Computers for Design)

ه) تجارت بصری(Visual Merchandising)

و) خوشنویسی(Calligraphy)

ز) دکوراسیون داخلی(Interior Design)

ح) هنر گرافیک و چاپ(Graphic Art and Printing)

ط) صحافی و پرداخت(Binding and Finishing)

ی) آماده سازي براي مشاغل حرفه ­اي مرتبط (Folio Preparation and Career Discovery)

مؤسسه طراحی مبلمان MA : دانشگاه متروپولیتن لندن

اهداف دوره آموزشی

طراح موفق مبلمان باید از مهارت­ هایی مانند خلاقیت و نبوغ برخوردار بوده و بتواند مبلمان مورد نظر را طراحی كرده و اعتماد به نفس لازم در زمینه علوم فنی را در خود ایجاد نماید. این دوره که بسیار مورد تأمل قرار گرفته به متخصصین و فارغ­ التحصیلان کمک خواهد كرد تا مهارت­ ها و تجربیات خود را در صنعت مبلمان عمق بیشتری بخشیده و برای این کار از حمایت طراحان و اساتید پیشگام بین­ المللی بهره­ مند شوند. این دانشگاه در مرکز بخش هنری لندن واقع شده و به علاقمندان کمک كرد تا طراحی­ های پیشرفته روز را تمرین کرده و در جامعه زمینه­ هایی فراهم شد تا بعد از فارغ ­التحصیلی نوآوری­ های فناوری، خلاقیت ­ها و تئوری­ های خود را در اختیار فعالان این صنعت قرار دهنـد. دانشجویان از آثار مبلمان طراحی و تولید شده در دانشگاه، مرکز تولید مبلمان و منابع بازرگانی راه­ اندازی شده برای حمایت از طراحان و سازندگان آینده مبلمان، که نمایشگاه­ های سالانه باشکوهی را برگزار می­ کنند، بهره ­مند می ­شوند. شهرت دیرپای دانشگاه، که از پشتیبانی رابط­ های تعیین شده با صنعت برخوردار است، فرصت ­های شغلی فوق ­العاده ­ای را برای فارغ ­التحصیلان فراهم می­ آورد. تسهیلات چشمگیر (سنتی و نوین)، کارشناسی متخصصین (در حوزه­های تولیدی و طراحی دیجیتال)، فعالیت ­هـای مرتبط حرفـه ­ای (مرکز تولید دیجیتـال، آثار کلان ­شهری و جامعه طراحـان) و اساتید معروف بین ­المللی علاقمندان را در طول دوره مورد حمایت خود قرار خواهند داد.

ساختار دوره آموزشی

این دوره آموزشی حاوی 7 بخش اصلی، کارهای پروژه ای و گزارش در زمینه طراحی است.

واحدهاي درسي عبارتند از:

تحقیق و توسعه طراحی

نوآوری در زمینه طراحی دیجیتال (اختیاری)

نوآوری در زمینه طراحی سه بعدی (اختیاری)

طراحی برای تولید

طراحی در عمل

اطلاع رسانی در زمینه طراحی

هویت طراحی و ارائه مفاهیم

پروژه نهایی

ارزیابی

برای پشتیبانی شما الگوی آزمایشگاهی یادگیری؛ ارائه طراحی نوین (ابتکاری)؛ تفکر نظری؛ ادراک حرفه ­ای و حساسیت زیبایی ­شناسی هنری ارائه می شوند. کارهای طراحی و گزارش های مربوط به ارزیابی و برگزاری نمایشگاه در سرتاسر دوره آموزشی عرضه خواهند شد.

فرصت­های شغلی

بررسی ­های اخیر نشان می ­دهند که در سراسر جهان، رشد صنایع خلاق و فرهنگی بیش از دو برابر سرعت اقتصاد جهانی است. موقعیت مکانی ما در شهر جامعه پویایی را فراهم می ­آورد که بیشترین تمرکز طراحان و مشاغل وابسته را در جهان تأئید نموده و فرصت­ هایی را برای نمایش طرح ­های پیشرفته ارائه می ­کند. در طول دوره کاریـابـی و پروژه ­هـای پویا، پروژه­ هـای طراحی را ارائـه خواهیم کرد که ارتباط زیـادی با بازارهـای مصرف­ کننده جهانی دارد. مشاغل مرتبط عبارتنـد از: طراحان مشاور، مدیریت عامل، طراحی داخلی برای شرکت ­هـای تولیدکننـده، طراحان سفارشی با شرکت­ هـای رسمی طراحی مبلمان، طراحـان/ سازندگان مبلمان های سفارشی، مدیران/ مشاورین تسهیلات تولید، طراحان آزاد برای مراجعین شرکتی/ کشوری یا بازارهای تولید محدود/ دسته ای/ انبوه.

طراحی معاصر در دانشگاه جدید باکینگهام شایر در انگلیس

مدرسه ملی مبلمان

هدف اصلی مدرسه جدید ملی مبلمان NSF(National School of Furniture) الهام ­بخشی به مردم در مورد صنعت مبلمان و توانمندسازی آنها در کشف اطلاعات در مورد گزینه ­های شغلی موجود در این حوزه تخصصی متنوع و جالب توجه است.

منظور ما آن بوده که آموزش و صنعت در این کشور را از طریق حفظ استانداردهای بالای آموزش و یادگیری در این بخش از طریق ارتباط دادن آموزش با صنعت مبلمان و با انجام پروژه­ های مشترک با مدارس، طرح­ های کارورزی، دوره ­های كارآموزي و استخدام فارغ ­التحصیلان مورد پشتیبانی قرار دهیم.

انتخاب ­های مختلفی را برای دانش آموزان مدرسه در کلاس اول و فارغ­ التحصیلان مدرسه در پایه­ های دوم، سوم و چهارم تا فارغ ­التحصیلان دانشکـده و دانشگـاه در پایه­ های شش تا هشت ارائـه می ­کنیم. دانشجویان می ­توانند مراحل تحصیل خود را از طیف گسترده ­ای از دوره های آموزشی شامل دوره های کوتاه مدت مبتنی بر کسب مهارت، دوره ­هـای صنعتی سفارشی، کارورزی، دوره­هـای تفریحـی، دیپلم و نیز دانشجویان دانشگاه، دوره­ های پایه و کارشناسی انتخاب کنند.

ما خواهان ارائه فرصت مناسب به معلمان مدارس، رؤسای آموزشگاه ­ها، دانش­ آموزان و والدین هستیم تا بتوانند بررسی کنند که با بازدید از این مؤسسه تحقیق کنند که چگونه می­ توان الهام ­بخش افراد برای در نظر گرفتن دوره ­های مبلمان بود که به حرفه ­ای در صنعت مانند طراح، سازنده، تودوزی و تشک دوزی، فروشندگی و صنعت­ کاران اعم از زن و مرد می ­انجامنـد. در جایی که برنامه آموزشی شامل پروژه­ های مبلمان مي­ شود، می ­توان برای سازندگان مبلمان سفارشی حمایت افزوده ای را در محل مدرسه شما فراهم آورده تا با نیازهای شما همخوانی یابند.

دوره­ های رشته مبلمان به شرح زير است:

* تولید و فروشندگی(مقطع فوق ديپلم) * هنرهای تزئینی، مرمت و نگهداری(مقطع فوق ليسانس)

* طراحی معاصر(مقطع ليسانس) * طراحی و فناوری(مقطع فوق ليسانس)

* طراحی و صنعتگری(مقطع ليسانس)

* هنرهای تزئینی، مرمت و نگهداری(مقطع ليسانس)

معرفي برخي از رشته­ها

رشته تحصيلي "طراحی معاصر"

مقطع: ليسانس تمام وقت مدت دوره: 3 سال

مبلمان معاصر چیست؟

اگر بخواهیم مبلمانی را در اندازه کامل آن طراحی کرده و بسازیم، در شرایطی که تأکید اصلی بر مفهوم و طرح است، در آن صورت احتمالاً داوطلب کار بر روی مبلمـان معاصـر خواهیـد بود. این دوره به شما آموزش می ­دهد که چگونه به صورت شفاف و منطقی در مورد طراحی مبلمان برای تولید انبوه و گروهی بیندیشید. گذراندن این دوره در شما توانایی لازم برای ایجاد مفاهیم جدید و اصلی را برای اشکال مبلمان و با استفاده از آخرین شیوه ­های تولید و جدیدترین مواد فراهم می ­آورد. ایده­ های طراحی کلید گذراندن این دوره هستند، دوره­ ای که در آن مهارت ­های ساخت و تولید با اندیشه اصلی در جهت تحقق بهترین اشکال مبلمان معاصر همراه می­ شوند.

ویژگی ­های کلیدی این دوره

این دوره با شرکت ­های اصلی در صنعت طراحی مبلمان معاصر و تنظیم پروژه همکاری داشته و شرایط را برای کشف و نوآوری و نیز نتایج رئالیستی مبلمان براي استفاده عمومی و داخلی فراهم می ­آورد. شرکت ­های همکار در دوره آموزشی امسال عبارتند از: Isokon، Ercol، مبلمان ماتیو هیلتون(Matthew Hilton) SCP و homebase. این دوره از آن جهت به خود می ­بالـد که از نظـر طراحـی مبلمان مبتنی بر مفهوم و ایده ­های نوین بهترین در کشور به شمار رفته و نتیجه کار آن مبلمانی کاربردی و رئالیستی خواهد بود که امکان جذب آن توسط تولیدکنندگان اروپایی و انگلیسی وجود دارد. نمایشگاه­ های سالانه و شرکت در نمایشگاه مبلمان میلان این دوره آموزشی را به یکی از ملزومات اصلی کسب موفقیت در این حوزه تبديل نموده ­انـد تا جایی که بالغ بر 25 طرح با این تولیدکنندگان اروپایی به عنوان نتیجه مستقیم نمایش آثار سال سومی ­ها و فارغ­ التحصیلان در میلان به مرحله تولید رسیده است.

چه نکاتی را خواهیم آموخت؟

با گذراندن این دوره شما استفاده از فرایند طراحی دقیقی را خواهید آموخت و بالاترین کیفیت بازدهی را برای شما تضمین نموده و شما را در صدر طراحان نسل خود قرار خواهد داد. با گذراندن مجموعه­ ای از سه سال تجربه یادگیری دقیق و راهنمایی شما توان آن را خواهید یافت که به این نکات طراحی اندیشیده، آنها را یادداشت كرده، درباره آنها سخن گفته و کار خود را به بالاترین استانداردهای طراحی تجهیز نمايید. این امر تضمین­ کننده آمادگی موفقیت­آمیز شغل آینده شما در صنعت طراحی مبلمان خواهد بود.

کارگاه­ های بزرگ قابل دسترسی عموم طیف گسترده ­ای از مصالح و فرایندها را عرضه و تحقق ایده ­های شما را به طور کامل قابل دستیابی خواهند نمود. ارتباط با صنایع محلی و تولیدکنندگان داخلی به وسعت امکانات شما افزوده و جدیدترین فناوری و فرایندها را در اختیار شما قرار خواهد گذاشت.

شرکت در دوره­ های آموزشی سالانه و فراگیری موضوعات گسترده مطرح شده در نمایشگاه­ های اروپایی چشم­ انداز بین ­المللی مناسبی را در زمینه ایده­ ها و پیشرفت­ های جدید فراهم می­ آورد.

چشم ­اندازهای این شغل کدامند؟

بیشتر دانشجویان این دوره به طراحان آزاد، یا طراحان مبلمان تبديل می ­شوند که با دفاتر طراحی به عنوان طراح با تیم ­های بزرگتر همکاری کرده و در زمینه­ هایی مانند شیوه­ های نوین معماری طرح­ هـای خود را ارائه می­ کنند. بینش گسترده دوره و گستردگی مهارت ­های آموزش داده شده به این معنا خواهد بود که بعضی از دانشجویـان به طیف وسیعـی از خروجی ­هـای مرتبط با صنعت مبلمـان ماننـد تصدی نمایشگـاه، خبرنگـار، مدل­ سازی، آموزش، معاونت در حوزه معماری و طراحی مجلات این حوزه و عرصه­ هایی مانند آن علاقمند شوند.

رشته تحصيلي" طراحی و تولید مبلمان"

مقطع: ليسانس تمام وقت مدت دوره: 3 سال

طراحی و تولید مبلمان چیست؟

طراح تمام جنبه­ های ساخت قطعه­ ای از مبلمان را تحت کنترل خود درآورده و از مفهوم اولیه تا تولید نهایی را در برمی ­گیرد. آنها رویکرد خلاقانه مستقل و انواع مهارت ­ها را در جهت طراحی برای مشتریان داخلی و شرکت ­ها به کار می ­گیرند. مبلمان: طراحی و تولید، مبنایی را در زمینه تمام مهارت­ های لازم برای طراحی و ساخت در اختیار قرار داده و یا به عنوان طراح در صنعت مبلمان فعالیت می ­کند.

ویژگی ­های اصلی دوره

مهارت­ هـای عملـی ساخت، بخش اصلـی دوره را تشکیل داده، اما آنها بخشی از مجموعـه ­اي را تشکیل می­دهند که از تنظیم خلاصه طرح و ارائه راه حل­ های طراحی تا عرضه و فروش متغیر است.

چه نکاتی را می­توان آموخت؟

دانشجویان بیشتر وقت خود را در کارگاه برای کسب مهارت ­های ساخت مبلمان می­ گذرانند. توانایی ­های عملی و خلاقیت طراحی از طریق مجموعه ­ای از پروژه های فزاینده پیچیدگی کار ارائه می­ شوند. به عنوان بخشی از پروژه، دانشجویان طرح­های خود را از طریق ترسیم، مدل و ماکت ارائه و قبل از ساخت اقدام به نمایش قطعه نهایی، طرح ­های مربوطه و مشخصات و هزینه­های برآوردی می­کنند. رویکرد عملی برای ساخت مبلمان با بررسی شرایط فرهنگی گسترده­تر تقویت می­شود. واحدهای مربوط به مطالعات تجاری به عملی بودن تنظیمات و اجرای کارگاه حرفه­ ای مؤثر می­ پردازند.

چشم­ اندازهای حرفه ­ای

بیشتر دانشجویان به عنوان سازنده و طراح مستقل بوده، اما ابتدا با کار در کارگاه ­های رسمی تجربه کسب کرده و این تجارب را برای خود بسیار سودمند می­ دانند. بعضی از آنها با شرکت­ های فعال در زمینه مبلمان و صنایع وابسته همکاری نموده و بعضی دیگر طراحان آزاد به شمار می ­روند. دیگران به عنوان معلم یا سخنران به آموزش راه می­ یابند.

رشته تحصيلي" هنرهای تزئینی، مرمت و نگهداری"

مقطع: ليسانس تمام وقت مدت دوره: 3 سال

این دوره آموزشی آمیزه ­ای فوق ­العاده از دروس تئوری و عملی بوده و مورد تأئید مدرسین و کارشناسان عالی که توان طراحی دروس کارشناسی را دارنـد قرار می­ گیرد. این دوره سه سالـه بسیار کاربر، اما در عین حال لذت ­بخش بوده و توصیه مي ­شود، هرکس که به این حوزه علاقمند است تردیدی به خود راه ندهید.

مرمت و نگهداری هنرهای تزئینی چیست؟

هنر تزئینی عبارتی است کلی که برای توصیف آثار تزئینی و کاربردی هنری در زمینه سرامیک، چوب، فلز، و منسوجات استفاده می شود. این دوره آموزشی قصد تأمین آموزش های جامع و فراگیری در زمینه مرمت و نگهداری تمام شاخه ­های هنرهای تزئینی و به طور خاص مبلمان را دارد.

ویژگی های کلیدی دوره

قصد ما کمک به دانشجویان در کسب و ارائه استانداردهای بالای صنعتگری، درک کامل و عمیقی از مبلمـان، توانایی درک اهمیت علوم مادی، و درک شیوه ­هـای حرفه ­ای است. دانشجویان معمولاً به بازدید از محل­ های تاریخی پرداخته و کارگاه ­های حرفه­ای و کارگاه ­های مرمت را مورد مطالعه قرار می ­دهند.

چه مواردی را خواهیم آموخت؟

این دوره ظرف سه سال خاتمه یافته و بخش زیادی از این دوره صرف حفظ یا بازیابی اشیاء در کارگاه ­های کاملاً مجهز، آموزش و ارائه مهارت ­های اساسی صنعتگری ضمن به کارگیری طیف وسیعی از مواد و شیوه­ های ساختمانی، به صورت سنتی و معاصر می ­شود. این کار با مطالعه تاریخ مبلمان همراه است و به این ترتیب این توان را به دانشجویان می­دهد که سبک ­های پایه، جزئیات ساختمانی دوره و سازندگان اساسی مبلمان را تشخیص دهند. همچنین تحقیق و تهیه مطالعات تاریخی و نگارش رساله در جهت نقد آنها به گونه­ ای که به حوزه مورد علاقه ارتباط یابد، وسعت یادگیری را افزایش می ­دهد.

چشم ­اندازهای حرفه ­ای

از هنگام ارائه طرح اولیه این دوره، بسیاری از فارغ­ التحصیلان در زمینه اشتغال در مرمت مبلمان و حوزه هنرهای تزئینی موفق بوده ­اند. بعضی تحصیل خود را ادامه داده و موفق به کسب درجات بالاتر مانند کارشناسی و دکترا می­ شوند. فارغ­ التحصیلان در موزه­ هـا، عتيقـه ­فروشی و بخش ­هـای آموزشی مشغول به کار شده و در حال حاضر شاهد آن هستیم که فارغ­ التحصیلان ما موفق به کسب موقعیت ­هـای برجسته در تمام این حوزه ­هـا شدند.

گرد آوری : نفیس کاران

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

پارتیشن اداری نفیس کاران

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

پارتیشن، پارتیشن اداری، پارتیشن دوجداره، مبلمان اداری، میز گروهی، میز جلسه، پارتیشن ام دی اف، پارتیشن آلومینیومی، پارتیشن تک جداره، پارتیشن شیشه ای، طراحی و تولید پارتیشن، اجرای پارتیشن اداری، میز مدیریت

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات