شرکت پشم سنگ نصیر

فروش پشم سنگ, پشم سنگ پانلی, پشم سنگ پنلی

عایق پشم سنگ چیست ؟

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید
عایق پشم سنگ چیست ؟
هزینه بالای انرژی در هنگام بهره برداری از ساختمان ها استفاده از عایق های حرارتی را به منظور کاهش مصرف انرژی ایجاب می کند .این عمل ممکن است تا حدودی هزینه ساخت و قیمت تمام شده را افزایش دهد.

ولی در دراز مدت و حتی چندسال اولیه بهره برداری، هزینه اضافی اولیه با صرفه جویی صورت گرفته جبران می شود و موجبات آسایش و صرفه اقتصادی فراهم می شود
صرفه جویی در مصرف انرژی به وسیله عایق کاری حرارتی به محیط زیست نیز کمک می‌کند. عایق پشم‌ سنگ به وسیله کاهش انرژی مورد لزوم برای گرم یا سرد کردن ساختمانها ، از متصاعد شدن دی اکسید کربن بیشتر از کارخانه‌های تولید برق جلوگیری می‌کند. پشم سنگ( Rock Wool) جزء خانواده عایق‌های حرارتی متشکل از الیاف معدنی است به همین دلیل گاهی به آن Mineral Wool هم اطلاق می‌شود. ماده اولیه تولید این عایق، سنگ بازالت است . این سنگ جزء سنگ‌های آذرین است که حاصل فعالیت‌های آتشفشانی است و در کشور ما به وفور یافت می شود .


خواص کلی عایق پشم سنگ
- مهمترین خاصیت پشم سنگ ، مقاومت قابل توجه آن در برابر آتش است. پشم سنگ مشتعل نمی‌شود ، لذا می توان آن را به عنوان حفاظ در برابر آتش سوزی بکار گرفت . در اکثر کشورها تخفیف‌های ویژه‌ای برای بیمه ساختمان‌هایی که با پشم سنگ عایق شده باشند در نظر می گیرند .
- پشم سنگ محیط نامناسبی برای رشد آفت، قارچ،‌ باکتری و حشرات موذی است و به عنوان یک ماده غیرآلی در برابر این انگل‌ها مصونیت دارد.
- در بین انواع عایق‌هایی که تا امروز در دنیا ساخته شده‌اند، پشم سنگ بی‌ضررترین آنهاست و با محیط‌ زیست کاملا سازگار است.
- برخلاف عایق‌های دیگر در این گروه ، پشم سنگ به پوست آسیبی نرسانده و باعث سوزش آن نمی‌شود . همچنین با تمام مصالحی که در ساختمان و صنایع به کار می‌روند سازگار است و تماس آن با این مصالح مشکلی به وجود نمی‌آورد.

امتیازات پشم سنگ
- پشم سنگ بصورت ماده ای با ویژگی های مشخص و استاندارد در کشور قابل تولید است.
- توسط سایر مواد شیمیایی و یا میکروارگانیسم ها تجزیه نمی شود.
- هوادهی ریشه در آن بخوبی صورت می گیرد.
- به دلیل حفظ رطوبت کافی، گیاهان کمتر تحت تاثیر کم آبی موقت قرار می گیرند.
- پشم سنگ ماده ای سبک ، استریل و عاری از عوامل آلوده کننده است.

عملکرد در برابر آتش
 مقاومت در برابر آتش یکی دیگر از ویژگی‌های مهم عایق پشم سنگ است.  پشم سنگ به عنوان نوعی حفاظ در برابر آتش شناخته شده است به دلیل اینکه آتش گیر نیست و مشتعل نمی‌شود. سازه‌های فلزی هنگام بروز حریق در نتیجه جذب حرارت زیاد و داغ شدن، مقاومت مکانیکی خود را از دست داده این مسئله باعث فرو ریختن کل سازه می‌شود. از این رو برای عایق کاری سازه های فلزی از  عایق پشم سنگ  استفاده می گردد خصوصاً ستون‌ها و تیرهای ساختمان را با روش‌های مناسب با پشم سنگ عایق کاری می‌کنند و بدین ترتیب در صورت تداوم حریق حتی تا ده ساعت هیچ مشکلی برای سازه‌ به وجود نمی‌آید.

ویژگیهای آکوستیکی
عایق پشم سنگ با کاهش انتقال صدا و جذب صدا دارای ویژگیهای آکوستیکی نیز می. عایق پشم سنگ بازدهی بالایی در جذب و کاهش صدا دارد به این رو در فرودگاه‌ها،‌ استودیوهای صدابرداری، زیر ریل‌ها و در ایستگاه‌های متروی داخل شهری به منظور جلوگیری از انتقال ارتعاشات و صدا از عایق پشم سنگ استفاده می‌گردد. آزمایش‌ها نشان می‌دهد که با طراحی و نصب عایق‌ها می‌توان به کاهش صدا تا تراز مورد نظر رسید همچنین قرار دادن فاصله هوای  مناسب در پشت عایق صدا، ضریب جذب عایق بندی  آن را به نحو محسوسی افزایش می‌دهد.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

شرکت پشم سنگ نصیر

تهران

نوع فعالیت

عمده فروش، خرده فروش

خدمات/محصولات

فروش پشم سنگ، پشم سنگ پانلی، پشم سنگ پنلی، پشم سنگ تخته ای، پشم سنگ فویلدار، پشم سنگ پتویی، پشم سنگ لحافی، پشم سنگ توردار ، پشم سنگ توری سیمی، پشم سنگ دانسیته 100

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات