مرکز مشاوره و روانشناسی ندای درون

مرکز روانشناسی تهران, مشاور در جنت آباد, مشاور در غرب تهران

خدمات نوروفیدبک

خدمات نوروفیدبک

توضیحات خدمت

نوروفیدبک یا بازخورد عصبی روشی است که در آن با استفاده از ثبت امواج الکتریکی مغز توسط دستگاه مخصوص و ایجاد بازخورد به فرد مراجعه کننده از طریق صدا و تصویر، باعث خود تنظیمی و تغییر مناسب در فعالیت امواج مغز می شود. در واقع با استفاده از خدمات نوروفیدبک اطلاعات عصبی به افراد مبتلا به اختلالات دستگاه عصبی مرکزی بازخورد می شود و از این طریق به آن ها آموزش داده می شود که چگونه کارکرد مغزی خود را اصلاح کنند.

برای استفاده از خدمات نوروفیدبک، نوعی حسگر روی پوست سر بیمار قرار می گیرد تا با استفاده از آن  فعالیت الکتریکی مغز ثبت شود و به صورت امواج مغزی و در قالب شبیه سازی یک بازی کامپیوتری و یا فیلم ویدئویی به او نشان داده شود تا هدایت آن توسط امواج مغزی فرد صورت گیرد. در این روش مراجعه کننده با پیشرفت ها و پاداش هایی که در بازی کسب می کند و یا از دست دادن امتیاز و توقف بازی، به شرایط مطلوب و یا نامطلوب امواج مغزی خود پی برده و برای بهبود عملکرد آن تلاش می کند.

از جمله خدمات نوروفیدبک می توان به بهبود مشکلاتی از قبیل صرع، اختلال اضطرابی، هراس، افسردگی، اختلالات مربوط به سوء مصرف مواد مخدر، میگرن، اختلالات خواب و... اشاره کرد. همچنین استفاده از این روش می تواند به ارتقا عملکرد ورزشکاران و یادگیری بهتر هنرهایی از قبیل موسیقی کمک کند. از آنجایی که اکثر افراد در حالت عادی قادر به تغییر و کنترل امواج مغزی خود نیستند استفاده از خدمات نوروفیدبک سبب می شود تا مغز طی چند ثانیه بازخورد مناسب را ارائه دهد در نتیجه یاد می گیرد که چگونه امواج بیشتری را تولید و به بهبود عملکرد خود کمک کند.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

مرکز مشاوره و روانشناسی ندای درون

تهران

نوع فعالیت

خدمات

خدمات/محصولات

مرکز روانشناسی تهران، مشاور در جنت آباد، مشاور در غرب تهران، روانشناس در غرب تهران، خدمات نوروفیدبک، مشاور روانشناسی کودک، تشخیص و درمان ترس، تشخیص و درمان اضطراب، مشاوره مشکلات جنسی، خدمات زوج درمانی، مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره روابط زناشویی، مشاوره فرزند پروری، مشاوره تحصیلی، برنامه ریزی درسی، مشاوره طلاق

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی خدمات