مرکز مشاوره و روانشناسی ندای درون

مرکز روانشناسی تهران, مشاور در جنت آباد, مشاور در غرب تهران

مشاوره بازی درمانی

مشاوره بازی درمانی

توضیحات خدمت

بازی درمانی نوعی از درمان است که عمدتا متوجه کودکان است. در این شکل از درمان ، یک درمانگر کودک را تشویق می کند تا وقایع زندگی را که ممکن است بر شرایط فعلی زندگی او تأثیر بگذارد ، به شیوه و آهنگی که کودک انتخاب می کند ، در درجه اول از طریق بازی یا همچنین از طریق زبان ، کشف کند.

مشاوره بازی درمانی ، می تواند به کودکان در برقراری ارتباط ، کشف افکار و عواطف سرکوب شده ، رفع آسیب های حل نشده و رشد شخصی کمک کند و به طور گسترده ای به عنوان یک درمان بهداشت روان مهم ، موثر و مناسب ارزیابی می شود.

تاریخچه و توسعه بازی درمانی

اگرچه برخی از نظریه ها و روشهای اولیه ذکر شده در زیر دیگر عملی نیستند و ممکن است براساس تحقیقات فعلی و استانداردهای اخلاقی قابل قبول نباشند ، اما آنها تا حدی که اکنون به عنوان یک رویکرد درمانی ثابت شناخته می شود ، در پیشرفت بازی درمانی نقش داشتند. برخی از افراد اصلی در توسعه این روش درمانی و مشارکت آنها در این زمینه عبارتند از:

عصبی نقش عمده ای در زمینه های اصلی زندگی کودک مانند یادگیری ، رشد اجتماعی ، رشد عاطفی و حافظه دارند.

مشاوره بازی درمانی برای رشد کودک آسیب دیده

بازی درمانی به ویژه برای رشد سالم کودکانی که دچار حوادث استرس زا یا ضربه قبلی شده اند بسیار مهم است. در حالی که اثرات تروما در نواحی غیرکلامی مغز - هیپوکامپ ، آمیگدالا ، تالاموس و ساقه مغز وجود دارد - ظرفیت فرد برای برقراری ارتباط و پردازش مسائل نامطلوب در لوب های پیشانی مغز است. در نتیجه ، کودکانی که تحت تأثیر ضربه قرار دارند ممکن است دشوار باشد که به دیگران بگویند که به کمک نیاز دارند. فعالیت های جسمی و نقش آفرینی همراه با بازی درمانی در کمک به انتقال خاطرات و احساسات آسیب زا از نواحی غیرکلامی مغز به لوب های پیشانی اثبات شده است.

مشاوره بازی درمانی چگونه انجام می شود؟

هنگامی که کودکان مسائل شخصی نامطلوبی را تجربه می کنند ، اغلب رفتارهای نامناسبی را انجام می دهند یا رفتارهای نامناسبی را در بزرگسالی از خود نشان می دهند. والدین ممکن است مشتاق کمک باشند اما اگر کودکی قادر به گفتگو در مورد مسئله نباشد یا مایل نباشد ارائه کمک موثر برای آنها دشوار یا غیرممکن است. تصور می شود بازی درمانی یکی از سودمندترین ابزارها برای کمک به کودکانی است که چالش های عاطفی یا رفتاری را تجربه می کنند. اگرچه این روش می تواند برای افراد در هر سنی مفید باشد.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

مرکز مشاوره و روانشناسی ندای درون

تهران

نوع فعالیت

خدمات

خدمات/محصولات

مرکز روانشناسی تهران، مشاور در جنت آباد، مشاور در غرب تهران، روانشناس در غرب تهران، خدمات نوروفیدبک، مشاور روانشناسی کودک، تشخیص و درمان ترس، تشخیص و درمان اضطراب، مشاوره مشکلات جنسی، خدمات زوج درمانی، مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره روابط زناشویی، مشاوره فرزند پروری، مشاوره تحصیلی، برنامه ریزی درسی، مشاوره طلاق

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی خدمات