کانون تبلیغات حس نو

عکاسی صنعتی , طراحی و چاپ, طراحی سایت و اپلیکیشن

عکاسی صنعتی

عکاسی صنعتی و مدلینگ و تبلیغاتی دارای آتلیه تخصصی ویژه

توضیحات خدمت

عکاسی صنعتی

 عکاسی تبلیغاتی به شاخه‌ای از عکاسی اتلاق می‌شود که به عکس برداری از کالاها و فرآورده‌ها و محصولات می‌ پردازد و وظیفه ان به نمایش گذاردن دقیق و کامل و باکیفیت محصول یا پروداکت می‌باشد ٬ در این شاخه از عکاسی، عکاس با استفاده از تجهیزات مناسب و انتخاب نورهای دقیق و کامل تلاش می‌کند تا حد امکان تصوری با کیفیت و دقیق از کالا ثبت کند که در آن تمامی خصوصیات ظاهری کالا به نمایش گذارده شود. به بیان ساده تر عکاس صنعتی وظیفه‌اش این است که نمای کاملی را از کالا برداشت کرده و جهت ارائه به مشتری به کارفرما ارائه کند. در این شاخه همانگونه که بیان شد هدف تنها یک چیز است: نمایش کامل و واضح کالا از زوایای مختلف و زیبا.

که در نتیجه  مخاطب فقط با مشاهده تصویر قادر باشد همه‌ی ویژگی‌های ظاهری کالا و محصول نظیر نوع ، رنگ ، ابعاد ، ساختار و … مطلع گردد و معلومات درست و روشنی را از عکس تبلیغاتی دریافت کند ، ولی همزمان زیبایی و جذابیت تصویر او را به طرف خود مجذوب کرده و در نتیجه  موجب ایجاد ترغیب مصرف کننده از کالای عکاسی شده گردد.

یکی از نکات اساسی در تعریف عکاسی تبلیغاتی ، موضوع نورپردازی است. برای یک طرح

 مطلوب و زیبا ، نیاز به وسایل و ابزار حرفه‌ای به لحاظ بررسی نور می‌باشد ، به علاوه برخورداری از لنزهای گوناگون برای عکاسی از کالاها و محصولات با اصول متفاوت از الزامات عکاسی تبلیغاتی می‌باشد

در این میان بعضی از عکاسان صنعتی سعی می‌کنند با طراحی دکورهای ساده منطبق با کاربردهای کالای مورد عکاسی کمی جنبه کاربردی تر به عکس داده و عکس را از آن سادگی آزاردهنده عموم عکسهای صنعتی نجات دهد ُ که بعضاً بسیار سودمند واقع می‌شود و جذابیت بصری عکس را دو چندان می‌کند و گاه با اکمی اغراق و بی تجربگی دکور بر سوژه غلبه می‌کند و خود را در عکس بیشتر به رخ می‌کشد ُ که این امر به تجربه یک عکاس صنعتی بر می‌گردد که تا چه میزان و چگونه دکور پس زمینه را تهیه و اجرا کند که به جذابیت کالا کمک کند ضمن اینکه خود دکور در حاشیه قرار داشته باشد.

عکاسی به عنوان صنعت یعنی نوعی از عکاسی که انسان و تفکر و اندیشه‌اش هیچ گونه دخل وتصرفی در آن ندارد یا اگر دارد این اندیشه و تفکر صرفاً جهت سامان دادن به عکس بر اساس اسلوب و روش‌های آزموده شده است و بدین منظور که عکس به جهت تکنیک مشکلی نداشته باشد. نوردهی یا نورپردازی درست باشد کادربندی بر اساس معیارهای شناخته شده صحیح باشد واز این قبیل.

 

 

عکاسی تبلیغاتی را می‌توان به انواع متعددی مجزا کرد ، از قبیل

عکاسی با زمینه سفید: در این روش از عکاسی تبلیغاتی ، کالای تبلیغاتی به گونه‌ای به تنهایی و بی آنکه طراحی و چیدمانی در محدوده و چهارچوب عکس قرار گرفته باشد. در این شیوه از عکاسی موضوع نورپردازی اثربخش می‌باشد.

عکاسی دکوراتیو: در این شکل از عکاسی ، کالای تبلیغاتی به اتفاق اجزای دیگر ، در چهارچوب تصویر طراحی و چیدمان می‌شود. در این شیوه از عکاسی ، موضوع دکوراتیو اثر بسیاری بر نتیجه کار خواهد داشت.

عکاسی تبلیغاتی فوتومونتاژ: در این شیوه از عکاسی اجزای درونی تصویر به وسیله نرم افزارهای ویراستاری در تصویر در جوار هم قرار می‌گیرند به این شکل که از چیزهای گوناگون در مکان‌های متنوع عکاسی می‌شود و در پایان توسط نرم افزار تنظیم و اصلاح می‌شود. در این روش عکاسی ، مهارت در داشتن نرم افزارهای مرتبط اثربخشی فراوانی خواهد داشت.

عکس تبلیغاتی ماکرو: برای عکس برداری از اشیا و محصولات گران بها و قیمتی و هر کالا و محصولی که احتیاج به نمایان کردن جزئیات آن محصول باشد به کار گرفته می‌شود. در این نوع از عکاسی تبلیغاتی ، دارا بودن لنزهای حرفه‌ای و پیشرفته تاثیر خاصی در نتیجه کار خواهد داشت

 

 

 

عکاسی مدلینگ

در دنیای مد که هرروزه صاحبان مد و تولیدکنندگان برای نمایش محصولات خود ، با طراحی انواع پوشاک ، کیف و کفش ، زیورآلات و هزاران محصول دیگر که امروزه در کیفیت زندگی بشر از اهمیت بسزایی برخوردارند، می توانند خلاقیت و زیبایی را در هم بیامیزند. یک طراح مد و صاحبان صنعت مدلینگ تنها به وسیله عکاسان خبره و کارآزموده برای به نمایش در آوردن طرح های خود و ارائه کارهایش و جلب نظر مصرف کنندگان از عکاسی مدلینگ استفاده میکند و از عکس های گرفته شده در تبلیغات و بازار کاری استفاده میکنند

عکاسی مدلینگ یکی از شاخه های عکاسی محسوب میشود . که در ان طرح های ارائه شده بدست طراحان ماهر به همراه  مدل عکسبرداری شود.
 
این شاخه از عکاسی بسیار جالب و پر محتوا  است .در این نوع شاخه از عکاسی که نوعی از عکاسی تبلیغاتی نیز محسوب می شود . برندهای مختلف پوشاک از مدل های معروف و مشهور برای تبلیغات برند خود استفاده میکنند. که خود عکاسی تبلیغاتی نوعی عکاسی مدلینگ نیز محسوب می شود.

لوکیشن برای عکاسی مدلینگ بسیار حائز اهمیت می باشد. که بهترین محل را با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید. مانند برف , کویر , کوه , باغ یا عمارت , و یا داخل استودیو و ... انتخاب لباس شما نیز بسیار حائز اهمیت می باشد.

 

.امروزه با پیشرفت صنعت مد و مدلینگ در کنار عکاسی ، سبب خلق آثاری زیبا در  هنر عکاسی و در جهت  پیش برد تبلیغات و بازاریابی و که نتیجه آن  ارتقاء فروش برندهایی در جهان شده است .
عکاسی مدلینگ یکی از محبوب ترین سبکهای عکاسی پرتره است که در آن نهایت خلاقیت از لحاظ تکنیکهای عکاسی و نورپردازی ، ادیت ، پز و ژست سوژه ، ترکیب بندی و سایر موارد کلیدی یک عکس خوب را بصورت خلاقانه همراه دارد .بدون شک تکنیک و هنر عکاس در این سبک از عکاسی و طراحی ژرنال و کاتالوگ برندها اولین ویژه گی ا ست که در کنار زیبایی و محبوبیت مانکنها چشم نواز بینندگان است .