نظارت گستر ماد

نماینده انحصاری دوربین مدار بسته PHAROS, نماینده انحصاری دوربین مدار بسته ITR, نماینده انحصاری دوربین مدار بسته ETTO

Wide dynamic Range) WDR) چیست؟

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید
WDR چیست؟
اصلاح WDR مخفف عبارت wide dynamic range (بازه دینامیکی بالا) است.

Dynamic Range یا دامنه دینامیکی به چه معناست؟

دامنه داینامیک به میزان توانایی دوربین در دریافت تصاویر در بازه های نوری متفاوت اطلاق می شود. هرچه این دامنه بیشتر باشد دوربین توانایی بیشتری در دیدن اختلاف نور متفاوت دارد. برای بیشتر دوربین های معمولی این بازه حدود 50db است، و البته چشم یک انسان معمولا حدود 100db دامنه دینامیکی دارد. در دوربین های سونی این عدد تا 120db  افزایش یافته است.
WDR چیست؟

WDR یا دامنه دینامیکی بالا در مورد دوربین هایی مورد استفاده قرار میگیرد که بازه دینامیکی بیشتری از دوربین های عادی دارند.
اختلاف سطح نور در محیطهای مختلف یکی از مشکلات اصلی دوربین ها است. این مشکل زمانی ایجاد می شود که یک منبع نور قوی (مانند نور خورشید) در یک محیط نسبتا تاریک وجود دارد. وجود منبع نور باعث خواهد شد دیافراگم دوربین بسته شود و قسمت های کم نور تر به صورت کاملا تاریک به نمایش در خواهند امد.
برای رفع این مشکل از دو مکانیزم مختلف BLC و WDR استفاده میشود. در مکانیزم WDR دوربین به دو CCD سرعت بالا و سرعت پایین مجهز شده است. در ابتدا CCD سرعت پایین (با مدت زمان نوردهی زیاد) و سپس CCD سرعت بالا (با مدت زمان نوردهی کم) تصویر را پیمایش میکنند.
پس از آن دو تصویر به دست اماده از این دو حسگر با هم ترکیب میشوند و تصویر نهایی را تولید میکنند که نور مناسبی هم در نقاط هم نور و هم در نقاط پر نور دارد.
استفاده از مکانیزم WDR تا حد زیادی مشکل اختلاف سطح نور (ضد نور) را حل میکند اما عیب هایی نیز دارد. مانند:
نویز موجود در قسمت های مختلف تصویر ممکن است متفاوت باشد. مخصوصا در قسمت های تیره تصویر معمولا نویز بیشتر است.
ممکن است سطح روشنایی قسمت هایی که بین دو سطح با روشنایی مختلف قرار دارند متفاوت باشد.
ممکن است زنده بودن رنگ ها به شدت کاهش یابد.

در دوربین های DIS با واژه ای بنام Digitall WDR یا «دبلیو دی آر دیجیتال» مواجه هستیم.
در این میان مهمترین سوالی که برای کاربران دوربین های مداربسته پیش می آید این است که آیا «WDR دیجیتال» همان WDR رایج است و همان کیفیت را ارائه می دهد؟

برای یافتن پاسخ این سوال و مقایسه این دو با یکدیگر، تصمیم گرفتیم یک مقایسه اجمالی بین این دو فناوری داشته باشیم.

همانطور که در تعریف WDR یا Wide Dynamic Range گفتیم، برای دستیابی به تصویر واضح در نقاط با تضاد کنتراست بالا، از ۲ پردازنده در دوربین ها استفاده می شود. یک پردازنده تصویر روشن و پردازنده دوم تصویر قسمت های تیره را برداشت کرده و با تلفیق این دو، تصویرِ باکیفیت و واضح بدست می آید.

اما در DWDR، این امکان بصورت نرم افزاری ایجاد شده و خبری از سخت افزار متفاوت نیست.

در واقع تفاوت این دو فناوری مانند تفاوت بین زوم دیجیتال و زوم اپتیکال است. همانطور که زوم دیجیتال بزرگنمایی را «بهمراه افت کیفیت» ارائه می کند، DWDR نیز تفاوتی حداقلی نسبت به تصویر اصلی ارائه می دهد.

در مجموع تاثیر DWDR بسیار ناچیز است، هرچند بودنش بهتر از نبودنش می باشد!

پیشنهاد ما این است که به هیچ وجه بر روی این قابلیت حساب نکنید و اگر نیاز به دوربینی برای محل های با تضاد نوری زیاد دارید، حتما سراغ دوربین های WDR بروید.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

نظارت گستر ماد

سنندج

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

نماینده انحصاری دوربین مدار بسته PHAROS، نماینده انحصاری دوربین مدار بسته ITR، نماینده انحصاری دوربین مدار بسته ETTO، نماینده انحصاری دوربین مدار بسته OPTIC، دوربینهای مدار بسته IPو آنالوگ، سیستمهای ضد سرقت ودزدگیرITR، سیستمهای اعلام حریق، سیستمهای حضور وغیاب ZK، شبکه های کامپیوتری، ماشینهای اداری ، سیستمهای پیجررستورانی، درب های اتوماتیک و کرکره برقی، تابلو روان فول کالر و تک رنگ، UPS و استابلایزر TACOM، سلولهای خورشیدی، تجهیزات خانه هوشمند

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات و خدمات