شرکت اورنگ کالا (جی پی س ، ردیاب خودرو ، ردیاب شخصی ، دور...

ردیاب خودرو, ردیاب شخصی, مدیریت ناوگان

چیپست چیست و چه کاربردی دارد؟

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

چیپست چیست و چه کاربردی دارد؟

در صورت خرید مادر بورد قطعا از فروشنده کلمه چیپست را می شنوید و همینطور مفهوم چیپست برای خیلی ها آشناست اما به طور دقیق از کاربرد آن هیچ اطلاعاتی ندارند.

کلمه چیپست به انگلیسی(chipset) بر گرفته از عبارات set of chips که به معنی یک سری chip می باشد به طور  مثال عامیانه برای ساخت یک مادربورد از مثلا 0 تا چیپ کوچک و بزرگ استفاده می شود.

بعدها با گذشت زمان متوجه هزینه بسیار زیاد ساخت این چیپها به طور جداگانه شدند به همین خاطر پنج تا چیپ را داخل یک پکیج که آنرا چیپست نامیدند گذاشتند.

به همین خاطر  cpu همه کارها را نمی تواند خودش به تنهایی انجام دهد لذا شما روی نمایشگر حاصل دسترنج کلی از قطعه الکترونیکی متنوع و محاسباتی که سیستم عامل  که سیستم عامل انجام میدهد.

حال این چیپست ها برای هماهنگی انتقال و پردازش اطلاعات با cpu طراحی شده اند و هرکدام یک بخشی از مادربورد را کنترل می کنند و اطلاعات را به پردازنده مرکزی می فرستند که به اصلاح Cpu خنگ نشود!!!!!!

چیپست پل شمالی و پل جنوبی

برای مدیریت تمام موجود در کامپیوتر از یک پردازنده ی مرکزی به همراه 2 تا چیپست بزرگ بنام پل شمالی و پل جنوبی استفاده می شود.پل شمالی مستقیما به Cpu متصل بوده و وظیف هماهنگی بین حافظه رم RAM ، Cpu و همچنین ارتباط بین پردازنده و کارت گرافیک را برعهده داشته و در واقع کنترل کننده حافظه درون پل شمالی بوده و پل جنوبی هم وظیفه ارتباط بین پورت های  ورودی و خروجی مثل پورت USB و …را به عهده دارد.

در گذر زمان متوجه این که چیپست پل شمالی لازم و ضروری نیست و فقط جلوی سرعت پردازش Cpu را می گیرد شدند.به همین خاطر چیپست پل شمالی را داخل خود محفظه cpu  قرار دادند و الان در حال حاضر مادر بوردهای جدید چیپست شمالی ندارند و تنها یک چیپست دارند.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

شرکت اورنگ کالا (جی پی س ، ردیاب خودرو ، ردیاب شخصی ، دور...

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

ردیاب خودرو، ردیاب شخصی، مدیریت ناوگان، جی پی اس، دزدگیر ماهواره ای، جی پی اس خودرو، خرید ردیاب، دوربین فیلمبرداری چراغ قوه ای، فروش ردیاب، بیسیم، دزدگیر، قیمت ردیاب، سامانه مدیریت ناوگان، ردیاب ماهواره ای، ردیاب، چراغ قوه

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات و خدمات