شرکت اورنگ کالا (جی پی س ، ردیاب خودرو ، ردیاب شخصی ، دور...

ردیاب خودرو, ردیاب شخصی, مدیریت ناوگان

سنسور دوربین

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

در بسیاری از مواقع که کدام سنسور CCD یا CMOS بهتر و چه تفاوتی با یکدیگر دارند مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

CCD مخفف chrged coupled device یکی از تکنولوژی و فناوری های معروف در زمینه حسگرهای تصویری که برای رقابت با CMOS به بازار عرضه شد.

اما در حال حاضر بازار، CMOS را به عنوان فناوری برتر در زمینه سنسور دوربین پذیرفته و در واقع شاهد مرگ فناوری CCD می باشیم همچنین هنوز کاربرانی هستند که بین این دو سنسور تردید داشته باشند.

در دوربین های مدار بسته آنالوگ، کماکان سنسورهای CCD بازار خود را حفظ نموده اند.به طور خلاصه که تنها عرضه فروش این محصول در دوربین مداربسته آنالوگ می باشد.

سنسور CCD

این نوع سنسور در اکثر دوربین های دیجیتال امروزی بکار رفته است.آنها از میلیون ها سلول نوری تشکیل شده اند.هر سلول میزان روشنایی نوری که به آن تابیده می شود را به ولتاژ الکتریکی تبدیل می کند.

CCD ها در بعضی از اسکنرها استفاده و دارای تعداد نقاط رزولوشن متفاوتی هستند.

مزیت سنسور CCD با CMOS

حساسیت CCD به نور بیشتر از CMOS می باشد.لذا عکس ها در شب و داخل خانه در دوربین های CCD بهتر از CMOS است.

CCD نویز پذیری بسیار کمی دارد اما CMOS به نویز تصویر (اختلال تصویر)بسیار حساس است که همین امر سبب شده یک پردازنده کامپیتری مخصوص جهت کاهش و یا حذف نویز در دوربین های CMOS  تعبیه شود.

مهم ترین ویژگی  یک دوربین دیجیتال مشخصات سنسور آن است که اثر مستقیم بر روی کیفیت تصاویر آن دارد.مشخصات سنسور تحت عنوان های image sensor , image element یا اسامی مشابه به این ها می باشد.

مهم ترین پارامتر سنسور ،وضوح یا تعداد نقاط تشکیل دهنده تصویر است که در معرفی سنسور ذکر می شود مثلا 6 مگا پیکسل.

معمولا در معرفی وضوح از دو عبارات effective pixel و total pixel استفاده می شود که تعداد پیکسل های موثر کمتر از تعداد کل پیکسل های آن بوده و آنچه مورد اهمیت است تعداد پیکسل های موثر است.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

شرکت اورنگ کالا (جی پی س ، ردیاب خودرو ، ردیاب شخصی ، دور...

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

ردیاب خودرو، ردیاب شخصی، مدیریت ناوگان، جی پی اس، دزدگیر ماهواره ای، جی پی اس خودرو، خرید ردیاب، دوربین فیلمبرداری چراغ قوه ای، فروش ردیاب، بیسیم، دزدگیر، قیمت ردیاب، سامانه مدیریت ناوگان، ردیاب ماهواره ای، ردیاب، چراغ قوه

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات و خدمات