شرکت اورنگ کالا (جی پی س ، ردیاب خودرو ، ردیاب شخصی ، دور...

ردیاب خودرو, ردیاب شخصی, مدیریت ناوگان

بررسی اصطلاح رزولوشن در کیفیت تصویر

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

هر زمان که صحبت از کیفیت تصویر می شود اصطلاح رزولوشن هم مورد بررسی قرار می گیرد.

در واقع رزولوشن دقت یک صفحه نمایش را طبق استاندارد های مختلفی بیان می کند.تفاوت بین SD و هر عبارتی که شامل HD باشد بسیار ساده است.SD مخفف standard definition به معنی تعریف استاندارد است که در گذشته بسیار متداول بوده و در مورد نمایشگرهایی که رزولوشن پایین تر از 720P و 1080P داشتند به کار می رفت.

عبارت Full hd در مورد نمایشگر هایی با رزولوشن 1080P استفاده می شود.ما تفاوت بین FD ready و Full hd کمی پیچیده و به استاندارد ناحیه ی جغرافیایی بستگی دارد.

در کشور آمریکا نمایشگر HD که توانایی نمایش تصویر 1080P،720P و یا 1080i را داشته باشد ولی تیونر تلویزیون را نداشته باشد HD ready گفته می شود.

اما در اروپا به نمایشگری که توانایی نمایش 720 پیکسل افقی را داشته و امکان دریافت تصاویر از ورودی های خاصی مثل HDMI و DVI را داشته باشد HD ready گفته می شود.

حال، سه عبارت 1080P, 720P و 1080i چه معنایی دارند؟

عددی که در این سه عبارت ذکر می شود تعداد خطوط افقی (به عبارت دیگر رزولوشن عمودی تصویر) است.بنابراین 720 و 1080P به ترتیب دارای 720P و 1080 خط افقی هستند.

1080P تعداد پیکسل های عرض و ارتفاع  و در اینگونه نمایشگرها از نسبت 16به 9 محاسبه می شود.لذا تلویزیون یا لنزی که دارای 1080 خط افقی یا پیکسل در ارتفاع است، 1920 پیکسل در عرض دارد.

در واقع نسبت رزولوشن افقی به عمودی 16 به 9 است.به این نوع نمایشگرها نمایشگر عریض(wide) گفته می شود.در نمایشگرهای قدیمی تر CRT نسبت رزولوشن افقی به عمودی 4 به 3 است.

1080p در برابر  1080i در واقع تفاوت بین این دو عبارت بین اصطلاح interlaced و progressive می باشد.

در نمایشگر های progressive یا پیش رونده، فریم ها یکی پس از دیگری نمایش داده می شوند.همه فریم ها کامل هستند و یک تصویر کامل را نمایش می دهد.بنابراین اگر در حین پخش، تصویر را متوقف کنید یکی از فریم ها نمایش داده می شود.

اما interlaced (شبکه ای) به این معناست که نمایشگر ها، یک فریم جدید یک تصویر کامل نیست بلکه تنها نیمی از خطوط افقی تصویر را شامل می شود.فریم بعدی هم نیم دیگری از خطوط را در بر می گیرد.بنابراین سرعت چنین نمایشگری را برحسب فیلد بر ثانیه بیان می کنند نه فریم بر ثانیه.

هر فیلد یک نیمه ی تصویر است و دو فیلد متوالی یک فریم را ایجاد می کند.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

شرکت اورنگ کالا (جی پی س ، ردیاب خودرو ، ردیاب شخصی ، دور...

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

ردیاب خودرو، ردیاب شخصی، مدیریت ناوگان، جی پی اس، دزدگیر ماهواره ای، جی پی اس خودرو، خرید ردیاب، دوربین فیلمبرداری چراغ قوه ای، فروش ردیاب، بیسیم، دزدگیر، قیمت ردیاب، سامانه مدیریت ناوگان، ردیاب ماهواره ای، ردیاب، چراغ قوه

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات و خدمات