ابزار دقیق پارسیان کالا

Instrumentation, (اندازه گیری) measurement , Level (لول)

ابزار دقیق چیست؟

در هر کارخانه بخشی از آن شامل دستگاههای کنترلی و وسایل اندازه گیری بوده که کلیه ی این دستگاه ها در خدمت کنترل فرایند و پروسه می باشد. چون این دستگاه های نیاز به تنظیم دقیق دارند،به نام ابزاردقیق شناخته می شوند.

در مجموعه های صنعتی برای راه اندازی و کنترل پروسه نیاز است که تغییرات پارامترهای فیزیکی و شیمیایی در هر لحظه اندازه گیری شود،برای این منظور از سنسورهایی استفاده می کنیم که هر کدام از آنها این تغییرات را حس کند تا بتواند به یک سیگنال الکتریکی متغیر تبدیل شود و تجهیزات الکترونیکی خاص تغییرات سیگنال را پردازش کرده و یک خروجی متناسب با تجهیزات کنترل (PLC-DCS) بوجود می آورد و برای محاسبات فرایندی ارسال می کند.

 

مجموعه ی کانورتر و ترانسدیوسر یک تجهیز ابزار دقیقی را تشکیل می دهد،این تجهیزات ابزار دقیقی بر اساس خروجی آنها در دو نوع آنالوگ و دیجیتال می باشد،که به تجهیزاتی که تغییرات پارامترها را به طور پیوسته به بخش کنترل می فرستد ترانسمیتر (Transmitter) گفته می شود(آنالوگ) و به تجهیزاتی که فقط مقدار خاص پارامترها را به صورت گسسته ارسال می کند(دیجیتال) سوئیچ گفته می شود که بسته به نوع آنها برای هر پارامتر می توان تجهیز دیجیتال یا آنالوگ طراحی و نصب کرد.

سیستم های کنترل(Control Systems) و ابزار دقیق متناسب با کاربردشان در طیف وسیعی از سیستم های بسیار پیچیده تا نسبتاً ساده قرار گرفته اند.

برای مثال و به عنوان یکی از فرایندهای نسبتاً ساده سیستم تنظیم خودکار سوخت موتورها را می توان نام برد. در این سیستم ساده حسگرهایی(Sensor) وجود دارند که وضعیت موتور و شرایط کار آن نظیر فشار(Pressure)،ارتفاع،چرخش و سرعت را مورد بازبینی قرار می دهند. اطلاعات حاصل از این حسگرها توسط کامپیوتر و یا وسایلی نظیر ریز کامپیوتر،ریز پردازنده،کنترل کننده و ... به سیگنالهای کنترل تبدیل می شوند و نهایتاً به صورت فرامینی باعث کنترل کار بهینه موتورها می گردند.

این فرامین ترکیب سوخت و هوا،مقدار سوخت و نسبت جریان سوخت و نظیر اینها را تنظیم می نماید. لذا علی رغم تغییرات در شرایط کار موتور کارآیی آن در بهترین حالت تنظیم و کنترل می گردد.

 

در هر سیستم کنترل و ابزار دقیق علاوه بر اجزاء اصلی کنترل (کامپیوتر؛ ریز پردازنده و غیره)حداقل سه قسمت و احتمالاً چهار قسمت موجود می باشد. این اجزاء عبارتند از:

  1. 1.        اجزاء حس کننده و یا مبدل ها(Sensors, Transducers)

  2. 2.       اجزاء اندازه گیری و آماده سازی سیگنال( Signal Conditioner )

  3. 3.      وسایل کنترل کننده و عمل کننده ها(Actuator)

  4. 4.      و احتمالاُ نشانگرها و ثبات ها

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

ابزار دقیق پارسیان کالا

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، خدمات

خدمات/محصولات

Instrumentation، (اندازه گیری) measurement ، Level (لول)، Flowmeter (فلومتر)، pressure (فشار)، thempreture (دما)، Thermocouple (ترموکوپل)، RTD & PT100 (آر تی دی)، Gauge (گیج)، Indicator (نمایشگر)، sowitch (سوئیچ)

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات