پارسیان صنعت

اتصالات آلمانی, اتصالات انگلیسی, اتصالات برنجی

سندبلاست چیست

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

سندبلاست چیست؟

واژه سندبلاست ( sandblast ) یک واژه انگلیسی است ، معنی کلمه به کلمه آن عبارت است از : سند ( sand ) به معنی ماسه بلاست ( blast ) به معنی انفجار و پرتاب میباشد .

سندبلاست - sandblast عبارت است از سیلیس پاشی - ماسه پاشی پرتاب ماسه و شن با فشار بسیار زیاد هوا را سندبلاست می گویند .

تاریخچه سندبلاست

Benjamin Chew Tilghman مخترع اولین دستگاه سندبلاست می باشد. تاریخچه هر چیزی بوجود آورنده آن است و تاریخچه سندبلاست نیز مخترع آن ... Benjamin Chew Tilghman ، تیلگمن مردی است که با دقت در محیط خشن اطراف خود توانست سندبلاست را اختراع کند . نقل شده است روزی ژنرال تیلگمن از پشت شیشه پنجره اتاق خود مشغول نگاه کردن به افراد خود بود ، که متوجه مات شدن قسمتی ازشیشه پنجره اتاقش شد که درطوفان شن روز قبل در معرض طوفان شن بود

خودتان میتوانید تصور کنید که باقی ماجرا چیست ...؟ ؟ ! ! .

بله ، تیلگمن به فکر ساختن دستگاهی افتاد که بتواند ذرات ماسه رابا شدت بر روی سطح شیشه پرتاب کند و بدین ترتیب اولین دستگاه سندبلاست جهان ساخته شد . تیلگمن با این کار خدمت بزرگی را به جامعه بشریت عرضه داشت ، زیرا در بسیاری موارد هزینه روشهای جایگزین تمیزکاری و آماده سازی قدیمی سطوح ، نسبت به سندبلاست بسیار گران قیمت و گاهی غیر ممکن است .

اصول کار در دستگاههای سندبلاست sandblast :

روش کار سندبلاست به این صورت است که ماسه های ساینده که عمدتا از جنس سیلیس - مسباره و اکسید فلزات هستند با استفاده از فشارباد کمپرسور شتاب گرفته و بر روی سطح قطعه پاشیده میشوند .

موارد استفاده سندبلاست چیست

1- زنگ زدایی - ماسه زدایی - و رنگ برداری سطوح داخلی و خارجی قطعات

۲- پوایش مات و تمیز کاری انواع قالبهای صنعتی .

۳- زبر کردن سطوح قطعات ( با استفاده از ساینده های مخصوص ) جهت بهینه انجام شدن عملیات لعابکاری و تفلون کاری برای ماندگاری و کیفیت یهتر.

۴- آماده کردن سطوح قطعات جهت انجام انواع آبکاریهای صنعتی - تزئینی یا رنگ.

۵- مات کاری - تمیز کاری و آماده کردن قطعات (سندینگ - sanding ) جهت ارائه در بازار را میتوان انجام داد .

۶- حک کردن نوشته و نقوش مختلف و گود برداری و یا برجسته کاری آنها برروی سطوح شیشه ای - چوبی - MDF - کاشی - سرامیک و طلق که بیشتر برای انجام امور تجاری - تبلیغاتی و تزئینات دکور مورد استفاده میباشد.

وسیله مورد نیاز سندبلاست؟دیگ سندبلاست+کمپرسور باد+شلنگ+کلاه سندبلاست +نازل سندبلاست کلیه لوازم سندبلاست شامل دیگهای سند بلاست در سایزهای مختلف ، نازلهای سندبلاست (4 و 5.5 و 6) و شلنگهای مربوطه و ساخت کابین سندبلاست(سندبلات شیشه .سندبلات خطوط و....)

نکاتی قابل توجه در مورد شات بلاست و سندبلاست :1- در عملیات شاتینگ سطح قطعه چکشی و براق میگردد

2- در عملیات گریتینگ که میتوان آنرا بوسیله دستگاههای شات بلاست و سندبلاست نیز انجام داد سطح قطعه مات و زبر میگردد

3 - در عملیات سندینگ (سندبلاست ) سطح قطعه مات یکدست و زبر میگردد که درجه زبری ایجاد شده بر روی سطح بستگی به جنس و درجه درشتی ساینده مورد استفته در دستگاه را دارد

4- از تکنیک سندبلاست عموما برای :

الف - زبر کردن و مات کردن سطوح قطعات

ب - تمیز کاری قطعات حساس به ضربه و پاشش شدید

ج - قطعاتی فقط یک موضع مشخص از آنها باید در معرض پاشش قرار بگیرد

د - قطعاتی دارای دنده و حدیده حساس به ضربه هستند

ه - قطعاتی که میبایست سطح آنها بصورت خیلی نرم تمیز کاری - مات ( مانند قطعات لوستر و زیو آلات )-رنگ برداری یا بصورت خفیف زبر شود (مانند بدنه اتومبیل )

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

پارسیان صنعت

تهران

نوع فعالیت

عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

اتصالات آلمانی، اتصالات انگلیسی، اتصالات برنجی، اتصالات پنوماتیک، جنت ماشین سنگین، اتصالات پنوماتیک، لوله آلمنیوم، لوله آلمنیوم، شیلنگهای کمپرسورهوا، شیلنگهای کمپرسورهوا، شیلنگ و اتصالات پنوماتیک، شیلنگ شفاف فنر دار فوم بتن، شیلنگ 3/4 کمپرسور، بست دوپیچ و چهارپیچ کمپرسور، شیلنگ سند بلاست وشات گریت وشیلنگهای بتن، شیلنگهای فوم بتن

نوع مالکیت:

جواز کسب (مغازه)

دسته‌بندی محصولات و خدمات