پارسیان تکنولوژی

دستگاههای آزمایشگاهی, نفت و پتروشیمی, قیر و آسفالت

روش اندازه گيري نقطه ريزش مواد نفتي Pour Point

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

هدف و محدوده كاربرد

نقطه ريزش محصولات نفتي شاخصي از كمترين دمايي است كه سيال تحت شرايط كنترل شده جاري مي باشد . نقطه ریزش روغن های نفتی ، مشخصه کمترین دمایی است که استفاده روغن را در کاربرد های معین نشان می دهد.

خلاصه روش

پس از گرمايش اوليه ، نمونه با سرعت مشخصي خنك شده و در فواصل زمانيF°  5 جريان سيال آزمايش مي شود . كمترين دمايي كه در آن همچنان سيال جريان دارد به عنوان نقطه ريزش ثبت مي گردد .

در این روش امکان بروز خطراتی از طرف مواد و وسایل وجود دارد که تمام موارد ایمنی ذکر نمی گردد بلکه مسئولیت به عهده آزمایشگر است که خطرات را پیش بینی و اصول ایمنی را رعایت نمود و کاربرد مقررات لازم را قبل از استفاده مشخص نماید

محاسبه و گزارش

·    به دمای یادداشت شده°F 5  اضافه کنید و نتیجه را به عنوان نقطه ریزش گزارش نمایید.

·    برای روغن سیاه و غیره °F 5 به دمای ثبت شده اضافه کنید و نتیجه را به عنوان نقطه ریزش گزارش کنید.

دقت آزمايش

دقت آزمايش توسط اطلاعات بدست آمده از ده روغن معدنی روان کننده کار نکرده و شانزده نوع نفت کوره که به وسیله دوازده شرکت مورد آزمايش قرار گرفته ، می باشد. گستره تغییرات نقطه ریزش روغن های روان کننده معدنی°C  48- تا°C   6- می باشد ، در حالی که گستره تغییرات نقطه ریزش نفت کوره از°C 33- تا °C 51+ می باشد.

 تکرار پذیری: اختلاف بین دو نتیجه آزمايش بدست آمده توسط یک آزمایشگر تحت شرایط ثابت با دستگاه و مواد شیمیایی مشابه در مدت طولانی و انجام روش به طور صحیح فقط در یک مورد از هر 20 مورد آزمايش می تواند از °F 5 بیشتر شود در غیر اینصورت اختلاف  بیش از این مقدار، باعث تردید در نتایج  بدست آمده خواهد شد.  

تجدیدپذیری  :

اختلاف بین دو نتیجه منفرد و مستقل که بوسیله دو آزمایشگر در آزمایشگاه های مختلف و با مواد شیمیایی مشابه در مدت طولانی و انجام روش به طور صحیح ، بدست آمده فقط در یک مورد از هر 20 مورد آزمايش می تواند از °C  6 بیشتر شود .  اختلاف بیش از این مقدار، باعث تردید در نتایج بدست آمده خواهد شد.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

پارسیان تکنولوژی

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

دستگاههای آزمایشگاهی، نفت و پتروشیمی، قیر و آسفالت، کالیبراسیون

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات