پلی ران - فروشگاه لوله و اتصالات کارنوز تأمین کننده محصول...

لوله و اتصالات ساختمانی پلی ران, سیستم فاضلاب ساختمانی پلی ران, پلی اتیلن جوشی پلی ران

کاربرد پلی اتیلن چه مزایایی در بر دارد؟

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

پلیمرها به سه قسمت تقسیم بندی می‌شوند؛ یکی پلیمرهای طبیعی اصلاح شده و مصنوعی، تفکیک می‌شوند. در این محتوا می‌خواهیم راجع به تاریخچه پلی‌اتیلن صحبت کنیم؛ و در مورد هر یک بحث کنیم. واژه پلیمر از اصطلاحی یونانی به نام پلی به معنای چند و مر به معنای واحد و یا جزء سرچشمه گرفته است.

برای اطلاع از شرایط فروش لوله های پلی اتیلن پلی ران در سال 99 می توانید

با شماره 6631599  ، 66304781 تماس بگیرید.

و یا لیست اقلام مورد درخواست خود را به شماره 09027004051 از طریق واتساپ یا تلگرام ارسال کنید.

تاریخچه پلی‌اتیلن

واژه پلیمر از اصطلاحی یونانی به نام پلی به معنای چند و مر به معنای واحد و یا جزء سرچشمه گرفته است. پلیمرها را ناآگاهانه رزین، آلاستومر و پلاستیک هم نامگذاری می‌کنند. مادامیکه پلاستیک فقط یک صفت می‌باشد که جهت مواردی کاربرد دارد که توان تغییر فرم بر اثر فشار را دارا هستند و اکثر افراد به اشتباه به عنوان کلمه کلیدی جهت پلاستیک و تولیدات آن از استفاده می‌کنند. نخستین بار کلمه پلیمر بوسیله شیمیدانی به نام رنالت در سال 1835، استفاده شد و نخستین استفاده تجاری مواد پلیمری در سال 1834 با ابداع کائوچو شروع شد. از این رو نخستین پلاستیک مصنوعی با اسم نیترات سلولز در سال 1862 و در سال 1868 داخل بازار گردید. نایلون در سال 1938، پلی‌اتیلن در سال 1942، پلی پروپیلن در سال 1957، پلی بوتیلن در سال 1974 و پلیمرهای کریستال سیال جهت تولید قسمت‌های الکترونیکی در سال 1985 متداول شدند.

پلیمرها به سه قسمت تقسیم بندی می‌شوند؛ یکی پلیمرهای طبیعی اصلاح شده و مصنوعی، تفکیک می‌شوند. نخستین پلاستیک‌های صنعتی نوین نزدیک به 100 سال پیش توسعه یافتند اما در دهه‌های اخیر پیشرفت روز افزونی در صنعت شکل گرفته است.
نزدیک به 60 پلیمر بسیار اساسی مهم تا به امروز وارد بازار گردیده است که از ترکیبات آن‌ها به بالای 2000 مورد رسیده است و کماکان رو به رشد است. پلی‌اتیلن‌ها پلیمرهای گرم نرم با ویژگی تقریباً همسانو فرمولاسیون شبیه به یکدیگر هستند که مدل‌های مشهور آن‌ها پلی‌اتیلن، پلی پروپیلن ها و پلی بوتیلن خا می‌باشند که در صنایع لوله پلی‌اتیلن، استفاده بسیاری دارند.

ویژگی‌های پلی‌اتیلن

دسته بندی پلی‌اتیلن‌ها برطبق ذرات آن‌ها انجام می‌شود؛ که در میزان این ذرات چه مقدار میزان زنجیر پلیمر و مدل و تعداد شاخه‌های موجود در زنجیر تداخل دارد.
لوله‌های پلی‌اتیلن دارای دو نوع سبک و سنگین می‌باشد و حلقه‌های آبیاری نیز ازجمله تولیدات کمپانی‌های محصولات موردنظر مطابق استانداردهای معین هستند که در حیطه شبکه‌های آب‌رسانی شهری و روستایی و همچنین سیستم فاضلاب و گازرسانی و زهکشی و سیستم‌های سیال و فاضلاب صنعتی در شبکه‌های آبیاری تحت‌فشار قطره‌ای و بارانی، سیستم‌های آبیاری سیال، روکش کابل‌های مخابراتی و برق، فیبر نوری، روکش لوله‌های فلزی و کاربرد در کانال تهویه کاربرد دارند.

ویژگی اتیلن‌های موجود یکی بدون شاخه بودن زنجیره پلی‌اتیلن‌های سنگین می باشد؛ و درنهایت فشار بین‌مولکولی در زنجیره بالا و مقاومت کششی آن بالاتر از دیگر ترکیبات می‌باشد. وضعیت واکنش و مدل کاتالیزور به‌کاربرده شده در ساخت پلی‌اتیلن سنگین تأثیر دارد. جهت تولید آن‌ها بدون شاخه به‌طور عادی از شیوه پلیمریزاسیون با کاتالیزور زیگلر – ناتا به‌کاربرده می‌شود.

ویژگی دیگر پلی‌اتیلن سبک که حاوی زنجیره شاخه‌دار می‌باشد. البته زنجیره‌های LDPE قادر نیستند به‌درستی با هم تلفیق شوند و حاوی فشار میان مولکولی سست و مقاومت کشسانی پایینی هستند و این مدل پلی‌اتیلن به طور عادی با شیوه پلیمریزاسیون رادیکالی ساخته می‌شوند که از ویژگی‌های این نوع پلیمر قابلیت انعطاف آن‌ها و امکان تجزیه توسط میکرو ارگانی‌ها می‌باشد.

یکی دیگر از پلی‌اتیلن‌ها نوع خطی با چگالی کم است، این نوع یک پلیمر خطی با تعداد شاخه کوتاه می‌باشد و به طور معمول از کوپلیمریزاسیون اتیلن با آلکن ها بلند زنجیر تولید می‌گردد.
و نوع سوم این پلی‌اتیلن نوع با چگالی میانگین می‌باشد؛ که در ایجاد لوله‌های پلاستیکی و نصب این لوله‌ها معمولاً از آن استفاده می‌شود.
در دنیای امروز پلی‌اتیلن و محصولات آن جایگاه ویژه‌ای یافته‌اند، مخصوصاً استفاده درجاهایی که کار دارای فشار بیش‌ازحد می‌باشد، بسیار پرکاربرد هستند. این محصولات می‌توانند با بهبود ویژگی‌های انحصاری جایگزین خوبی برای مدل‌های مختلف هستند.

دسته بندی پلی‌اتیلن‌ها برطبق ذرات آن‌ها انجام می‌شود؛ و دارای چگالی های متفاوت هستند. در این محتوا می‌خواهیم راجع به کاربرد محصولات پلی‌اتیلن صحبت کنیم؛ ودر مورد هر یک بحث کنیم. لوله‌های پلی‌اتیلن دارای دو نوع سبک و سنگین می‌باشد و حلقه‌های آبیاری نیز ازجمله تولیدات کمپانی‌های محصولات موردنظر مطابق استانداردهای معین هستند.

کاربرد محصولات پلی‌اتیلن

لوله‌های پلی‌اتیلن دارای دو نوع سبک و سنگین می‌باشد و حلقه‌های آبیاری نیز ازجمله تولیدات کمپانی‌های محصولات موردنظر مطابق استانداردهای معین هستند که در حیطه شبکه‌های آب‌رسانی شهری و روستایی و همچنین سیستم فاضلاب و گازرسانی و زهکشی و سیستم‌های سیال و فاضلاب صنعتی در شبکه‌های آبیاری تحت‌فشار قطره‌ای و بارانی، سیستم‌های آبیاری سیال، روکش کابل‌های مخابراتی و برق، فیبر نوری، روکش لوله‌های فلزی و کاربرد در کانال تهویه کاربرد دارند.
دسته بندی پلی‌اتیلن‌ها برطبق ذرات آن‌ها انجام می‌شود؛ که در میزان این ذرات چه مقدار میزان زنجیر پلیمر و مدل و تعداد شاخه‌های موجود در زنجیر تداخل دارد.
پلی‌اتیلن کاربردهای فراوانی دارد و در ذیل به اختصار به بیان این کاربردها می‌پردازیم:
• ساخت انواع ابزار و تجهیزات پلاستیکی موجود در آشپزخانه و صنعت غذا و دارو
• تولید نایلون وکیسه های پلاستیکی و انواع لوله‌ها که قابلیت انعطاف دارند.
• ظروف شیر و مایعات
• اتصالات تاسیساتی و عمرانی
• صنعت ماشین سازی، ساخت بعضی از تجهیزات داخلی اتاق ماشین
• تجهیزات بسته بندی، ساخت مدل‌های گوناگون پالت بسته بندی، پلاستیک‌ها، نوارهای تسمه بسته بندی، بست های جعبه‌های بسته بندی و سبدهای پلاستیکی
• ساخت تجهیزات خانگی، بطری، ظروف آشپزخانه، ابزارآلات پلاستیکی لوازم خانگی و اسباب بازی
• ساخت مدل‌های مختلف کابل برق و مخابرات، ساخت روکش کابل و عایق
• انواع لوله و اتصالات ویژه شبکه‌های آب و فاضلاب، نفت و مواد شیمیایی، ساخت مخزن پلی‌اتیلن نگهدارنده ترکیبات شیمیایی و ساخت سپتیک تانک، لوله کاروگیت و لوله اسپیرال
• تولید مخزن پلی‌اتیلن جهت حفاظت داروها و ترکیبات بهداشتی و انواع تجهیزات پلاستیکی پزشکی
• تولید انواع عایق و پوشش مثل فیلم‌های پلی‌اتیلن مثل عایق رطوبت در گلخانه‌ها، این نوع فیلم در بسته بندی موادغذایی و ساخت عایق‌های ساختمانی
مواد پلی‌اتیلن مشتقات بسیاری دارد و هرکدام از این مواد با گریدهای متفاوت و یک خصوصیت خاص و ویژه خود هستند که باعث می‌شود جهت ساخت یک کالای متفاوت، مناسب باشند. به طور نمونه این نوع مواد با چگالی بالا اغلب جهت ساخت مدل‌های مختلف این لوله و اتصالات و همینطور مدل‌های مختلف مخازن پلی‌اتیلنی استفاده می‌شوند. به انضمام این موارد، از این پلیمر جهت ساخت مدل‌های مختلف تجهیزات پلاستیکی، انواع بطری، جعبه‌های حمل و نقل، انواع ظروف حفظ کننده موادغذایی، سپتیک تانک، نایلون‌های بسته بندی و ... کاربرد دارد.
پلی‌اتیلن سبک جهت ساخت مدل‌های مختلف تجهیزات پلاستیکی، مدل‌های متفاوت از این نوع لوله، ورق‌های پلیمری، الیاف، ظروف و فیلم‌های بسته بندی مواد، کیسه‌های پلاستیکی و ... به کار برده می‌شود.
از پلی‌اتیلن با چگالی متوسط جهت تولید مدل‌های فیلم‌های بسته بندی، ساخت پوشش‌های نگهدارنده سطوح فلزی، مدل‌های مختلف لوله و اتصالات ویژه آبیاری (آبرسانی تحت فشار) و ... به کار برده می‌شود. از این نوع مواد از نوع خطی با چگالی کم در تولید پوشش‌های کابل‌های برق و مخابرات، انواع روکش‌ها و فیلم‌های نگهدارنده و تجهیزات پلاستیکی به کار برده می‌شود.
این مواد با وزن مولکولی فوق العاده بالا جهت تولید ابزارآلات ویژه دستگاه‌های صنعتی، البسه مخصوص، محصولات اسپورت و پوشش‌های ضد گلوله کاربرد دارد. همچنین از استحکام بالایی برخوردار می‌باشد؛ و در بعضی موارد جهت تولید ابزارآلات نظامی استفاده می‌گردد.
درنهایت باید گفت از این نوع ماده شیمیایی در ساخت بسیاری از تجهیزات صنعتی، خانگی بهره برده می‌شود؛ و مزایای بسیاری نیز دارد، یکی از امتیازهای ویژه این مواد استحکام و دوامی است که به یک محصول می‌دهند.

پلی اتیلن معروف‌ترین سازنده تخصصی لوله و اتصالات پلیمری مورد کاربرد در سیستم‌های فاضلاب ساختمانی، آبیاری و آبرسانی تحت فشار و برای کاربرد صنعتگران و سازندگان مختلف وارد بازار شد. در این محتوا می‌خواهیم راجع به مزایای محصولات پلی اتیلن صحبت کنیم؛ و ویژگی‌های آن را نیز موردبحث قرار دهیم.

مزایای محصولات پلی اتیلن

• دوام بالای 50 سال
• استحکام فوق العاده در بسترهای اسیدی و قلیایی و ترکیبات شیمیایی
• پایداری در مقابل فرسایش و پوسیدگی
• استحکام فوق العاده در برابر زلزله و رانش‌های احتمالی
• کاهش فشار سیال در داخل لوله‌های پلی اتیلن به دلیل ضریب اصطکاک کمتر آن‌ها
• تمیز بودن و توانایی کاربرد جهت آبرسانی
• دارای خاصیت انعطاف پذیری بالا
• سبک وزن بودن این مواد و قابلیت شناور شدن بر روی سطح آب دریا
• سطح کیفی مقاوم و پایداری مکانیکی بیشتر
• حاوی خواص شیمیایی، فیزیکی و مکانیکی ایده آل برخلاف وزن کم و سبک با تراکم پایین
• جابجایی، بارگیری، باراندازی و بسته بندی به مراتب آسان‌تر به موجب وزن پایین
• توانایی ساخت و بسته بندی در ابعاد گسترده
• فراوانی و دردسترس بودن مدل‌های مختلف اتصالات هماهنگ با لوله‌های پلی اتیلنی
• اتصالات و نصب راحت این نوع لوله‌ها و نیاز نبودن به توجه خاص برای تعمیر و حفاظت آن‌ها
• توانایی جوش زدن راحت و ارزان لوله‌ها
• پایداری مکانیکی بسیار بالای مکان‌های اتصال حاصل از جوش لوله‌ها
• سطح درونی لوله‌های پلی اتیلنی صاف می‌باشد و باعث می‌شود که جریان سیال درست به مسیر خود ادامه دهد و خواص را از دست ندهد و جوشکاری گرمایی سبب از بین بردن نشتی‌ها می‌شود.
• استفاده از این لوله‌ها سبب صرفه جویی در مخارج دوره عمر در استفاده این محصول در موارد شهری پایین‌تر از سایر لوله‌ها است؛ که این ترکیب بسیار خوبی جهت کاستن از مخارج کارکرد سیستم است.
• این لوله‌ها در مقابل اکثر مواد شیمیایی رایج مقاومت می کنن و آماده ضربه پذیری گالوانیک و یا الکترولیز نیستند.
• اگر به دقت نصب و مدلسازی شده باشند احتیاج ضروری به حفاظت آنها پیدا نمی‌کنیم.
• بهره وری هیدرولیکی این لوله‌ها به دلیل صیقلی بودن سطح درونی این لوله بالا می‌باشد.
• استحکام ویژه در مقابل دما در این نوع لوله بسیار مهم می‌باشد. کارکرد لوله پلی اتیلن در وضعیت کاری پرفشار 0 تا 140 درجه فارنهایت می‌باشد. البته در دماهای منفی 40 درجه و کمتر از آن نیز با فرمولاسیون ویژه‌ای که در این لوله‌ها موجود می‌باشد، نیز کار می‌کند.

ویژگی‌های محصولات پلی اتیلن

ویژگی اتیلن‌های موجود یکی بدون شاخه بودن زنجیره پلی‌اتیلن‌های سنگین می‌باشد؛ و درنهایت فشار بین‌مولکولی در زنجیره بالا و مقاومت کششی آن بالاتر از دیگر ترکیبات می‌باشد.
ویژگی دیگر پلی‌اتیلن سبک که حاوی زنجیره شاخه‌دار می‌باشد. البته زنجیره‌های LDPE قادر نیستند
یکی دیگر از پلی‌اتیلن‌ها نوع خطی با چگالی کم است، این نوع یک پلیمر خطی با تعداد شاخه کوتاه می‌باشد و به طور معمول از کوپلیمریزاسیون اتیلن با آلکن ها بلند زنجیر تولید می‌گردد؛ و نوع سوم این پلی‌اتیلن نوع با چگالی میانگین می‌باشد؛ که در ایجاد لوله‌های پلاستیکی و نصب این لوله‌ها معمولاً از آن استفاده می‌شود.
درنهایت لوله‌های پلی اتیلن قادرند در موارد بیشماری از کاربردهای لوله کشی در بعد وسیعی از تغییرات دمایی به کار برد. اگر بخواهیم همه مزایای این نوع لوله را بررسی نماییم می‌بایست طیف وسیعی از ویژگی‌هایی که دارد نام برد. در نهایت باید گفت که به دلیل دارا بودن دو خواص مهم فیزیکی این لوله‌ها که در فشارهای متفاوت تست شده‌اند. این دو ویژگی چقرمگی و رفتار ویسکوالاستیک هستند.

در دنیای امروز پلی‌اتیلن و محصولات آن جایگاه ویژه‌ای یافته‌اند، مخصوصاً استفاده درجاهایی که کار دارای فشار بیش‌ازحد می‌باشد، بسیار پرکاربرد هستند. این محصولات می‌توانند با بهبود ویژگی‌های انحصاری جایگزین خوبی برای مدل‌های مختلف هستند.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

پلی ران - فروشگاه لوله و اتصالات کارنوز تأمین کننده محصول...

تهران

نوع فعالیت

عمده فروش، خرده فروش

خدمات/محصولات

لوله و اتصالات ساختمانی پلی ران، سیستم فاضلاب ساختمانی پلی ران، پلی اتیلن جوشی پلی ران، پوش فیت پلی ران، لوله و اتصالات آبرسانی و آبیاری تحت فشار، محصولات ویژه آب سرد و گرم ساختمان، گرمایش کفی، لوله خرطومی سیم کشی برق، پوش فیت سایلنت پلی ران، اتصالات آبیاری قطره ای پلی ران، لیست قیمت پلی ران، قیمت لوله پلی اتیلن، مشاوره رایگان، تأمین کالا در اسرع وقت، تضمین کیفیت کالا، ارسال به سراسر کشور

نوع مالکیت:

جواز کسب (مغازه)

دسته‌بندی محصولات