راهنمای عایق کاری صوتی

0

چگونه اتاقی با عایق صوتی داشته باشیم؟

پرسش در 1 آذر 1395  08:35
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

2 جواب

1

اگر می‌خواهید یک قلعه تنهایی، یک اتاق برای گوش دادن به موسیقی و یا یک استودیو ضبط داشته باشید، نیاز به عایق صوتی دارید. پیشنهاد های زیر به شما کمک می‌کنند تا به به آنچه که می‌خواهید، برسید:


1. نصب حفاظ صوتی یا پوشش ضخیم

  نصب یک پوشش ضخیم به روی دیوار تاثیر کمی دارد ولی با کمی هزینه بیشتر و خرید یک محافظ صوتی، صدای بیشتری جذب می‌شود. حتی اگر دیوار ها از قبل عایق شده باشند.

2. استفاده از کتابخانه

با قرار دادن یک کتابخانه جلوی دیوار به ضخامت دیوار اضافه کرده و بدین شکل سدی در مقابل صدا خواهید داشت. برای تاثیر بیشتر می‌توانید، قسمت‌هایی از دیوار را که از بین قفسه‌ها مشخص است را بپوشانید.

3. محافظ گذاشتن برای چیزهای لرزان

آیا تا به حال صدای بلند موسیقی همسایه آزارتان داده است؟

اگر در خانه وسایلی مانند بلندگو دارید به سادگی می‌توانید با قرار دادن یک پد ضد لرزش در زیر آن مانع ازر و اذیت دیگران شوید. 


4. نصب door sweep

در سوییپ، یک نوار باریک فلزی است که در قسمت پایین و امتداد آن برس قرار گرفته و برای پر کردن فاصله بین در و کف اتاق استفاده می‌شود. به راحتی می‌تواند آن را با میخ در قسمت پایینی در نصب کنید. اگر این فاصله زیاد است بهتر است به جای آن از نوار های چوبی استفاده کنید.


5. استفاده از پنل های صوتی

این پنل ها برای جذب صدا با فرکانسهای مختلف مناسب هستند. برخی از آنها یک لایه چسبنده دارند و به راحتی به روی دیوار یا سقف نصب می‌شوند. ولی اگر پنل هایی خریداری کردید که این لایه را ندارند، می‌توانید با یک اسپری چسب، آن ها را به روی سطح مورد نظرتان بچسبانید.

به کمک این روش ها می‌توانید محیطی آرام تر و با سرو صدایی کمتر را تجربه کنید. 

پاسخ در 1 آذر 1395  09:03
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی
0

مشخصات عمومی عایق صوتی


عایق صوتیبه منظور مقابله و کاهش سر و صدای مزاحم در ساختمانها از این نوع عایق ها استفاده می کنند در واقع در طراحی ساختمان ها باید دو چیز را در نظر گرفت , اول جذب صدا و بعد انتقال آن و از مصالحی استفاده نمود که این خاصیت را داشته باشند . موادی که قادرند امواج صوتی را جذب کرده و مقدار آن را کاهش دهند به مواد .اکوستیکی معروف می باشند

انواع عایق صوتی (مواد آکوستیکی)


انواع مواد آکوستیکی و ویژگی های آنها : مهم ترین ویژگی های یک عایق صوتی مناسب زیاد بودن وزن , آن نرم .بودن , ظرفیت بالای کاهش سر و صدا و غیر قابل نفوذ بودن است - عایق های صوتی سربی : این عایق ها به صورت ورقه هایی در روی تیغه های نازک پارتیشن و روی مصالح .دیگر با استفاده از چسب مخصوص می توان استفاده نمود

مصالح آکوستیکی (عایق صوتی)


مصالح اکوستیکی باید به لحاظ شکل ظاهری , یکنواخت , بدون عیب و عاری از مواد سست و کم دوام و مضر باشند . مقاومت در برابر فشار , بریدین و کشیدگی , جذب آب , تخلخل و حمله موجودات زنده نظیر حشرات از .ویژگی های مواد آکوستیکی است که به همراه قابلیت حمل آسان می تواند مورد توجه واقع شود .

جذب صدا در عایق صوتی


فرکانس ایجاد صدا به نسبت قابلیت الاستیک ماده به چگالی دارد . چون اینها میتوانند به نحو مستقلی تنوع داشته باشند از فومها برای حذف فرکانس های مشخص استفاده می شود . همچنین از فوم ها برای مواد ضد صدا استفاده میشود . در ساختار های پر محفظ فوم صدا توسط لرزش و اصطکاک همچون گاز مابین سلول ها پخش می شود ، انعکاس مجدد داخل یک ساختار سلولی راهی طولانی و طاقت فرساست که در آن جذب کامل فرکانس ممکن می باشد


عایقکاری نقش بسیار مهمی در گرم نگه داشتن ساختمان در فصل زمستان و خنک نگه داشتن آن در فصل تابستان دارد. به کمک عایقکاری میتوان یک خانه را در زمستان 5 درجه گرمتر و در تابستان 10 درجه خنکتر نگه داشت. به این ترتیب علاوه بر کم شدن مصرف انرژی، از آلودگی محیط زیست نیز کاسته میشود و منابع انرژی برای استفاده آیندگان حفظ میگردد.

مزیت عایق صوتی


به عقیده کارشناسان صنعتی و دست اندرکاران ساختمان سازی، هزینه عایق کاری ساختمان ها 8/1 درصد هزینه کل ساختمان است، اما مزایای استفاده از عایق کاری مانند کاهش مصرف سوخت وجلوگیری از اتلاف گرما و سرمای داخل ساختمان و همچنین اثرات جلوگیری ازورود آلودگی هوا و آلودگی صوتی به داخل محیط زندگی و کار بسیار

اطلاعات تکمیلی: عایق صوتی


به منظور کاهش و مقابله با صوت انتقالی (آلودگی صوتی) از محیطی به محیط دیگر می بایست از پوششی استفاده گردد که به آن پوشش، عایق صوتی گفته می شود.


جذب و کاهش صوت در طراحی و ساخت ساختمان ها و سازه ها دو موضوع بسیار مهم حائز اهمیت هستند. موادی که قادرند امواج صوتی را جذب و مقدار آن را کاهش دهند به مواد اکوستیک معروفند .مهم ترین ویژگی های یک عایق صوتی خوب، بالا بودن وزن، نرم بودن، ظرفیت بالای کاهش سر و صدا و غیر قابل نفوذ بودن آن است. مصالح اکوستیکی از لحاظ ظاهری باید، یکنواخت، بدون عیب و عاری از مواد سست و کم دوام و مضر باشند. مقاومت در برابر فشار، کشیدگی، جذب آب، تخلخل و حمله موجودات زنده نظیر حشرات و حمل آسان از جمله ویژگی های دیگری هستند که مواد آکوستیک باید داشته باشند.

پاسخ در 17 بهمن 1395  00:11
شرکت بازرگانی آتا (لوله و اتصالات ،بست و ساپورت ،عایق الاستومری ) پخش بست و ساپورت ، عایق الاستومری epdm، راد تمام رزوه، بیم کلمپ ، چنل ، بست اسپرینکلر ، بست روکش دار، بست لولایی، پروفیل ساپورت ، عایق الاستومری کافلکس، انکرمکانیکی ، پافلکس، عایق ایروفلکس، بست دو تکه ، بست لینک ، عایق الاستومری

کلمات کلیدی محبوب

کامپیوترهای ام اس آی تبلیغات پارس‌سنتر

محصولات مرتبط