سنسور لیزری اندازه گیری فاصله چیست؟

0

سنسور لیزری اندازه گیری فاصله چیست و چگونه کار می کند؟

پرسش در 11 اسفند 1395  10:13
فروشگاه حامد سنسور محصولات شراک ، سنسور تشخیص رنگ، قیمت سنسور، فروش سنسور، فروش رله، سنسور مگنتی حفاظتی ، نماینده schrack، رله شراک، نماینده شراک ، رله های شراک، سنسور، سنسورهای القایی ، چشم نوری ، سنسور فاصله، نماینده leuze، پرده نوری

2 جواب

1

یکی از انواع این کاربرد ها ی لیزر - اندازه گیری مسافت است . مثلا اگر بخواهیم بدانیم یک متر لیزری چگونه کار می کند و چه ویژگی هایی دارد به تعریف های ذیل دقت کنید :

مترهای لیزری به دو روش توان اندازه گیری فواصل را دارند :

اول : تعیین زمان رفت و برگشت یک تپ (پالس) قوی لیزری از مبدا تا هدف.

دوم: روش تداخل‌سنجی یعنی یک باریکه لیزر به هدف برخورد کرده و خودش جمع شود و از روی فریزهای تداخلی اندازه گیری انجام می‌شود.

روش اول روش رایج تر برای اندازه گیری به وسیله ی لیزر میباشد و روش کار آن هم به اینگونه است که متر لیزری یک پالس لیزر را به سمت هدف میتاباند. پالس به هدف اصابت و به دستگاه بازمیگردد. زمان پرواز یا زمان رفت و برگشت این پالس برپایه این اصل که سرعت نور در زمین تقریبا مقدار ثابتی میباشد، مبنای اندازه گیری است. در درون دستگاه کامپیوتر کوچکی فاصله را بر مبنای زمان پرواز و سرعت نور محاسبه میکند.

 یکی از مزایای این روش خطای بسیار کم آن میباشد به گونه ای که میتوان فاصله ی بین کره ی ماه و زمین را تنها با خطای چند سانتیمتر اندازه گرفت!

اما با وجود این ، تغییرات جوی محیط و همچنین جنس جسم مقصد میتواند در دقت اندازه گیری موثر باشد.

حال کاربرد های این متر های لیزری را بررسی میکنیم :

نظامی

متر های لیزری نظامی دستی در محدوده‌های ۲ تا ۲۵۵ کیلومتری عمل می‌کنند و با دوربینهای دو چشمی و تک چشمی ترکیب می‌شوند. وقتی متر لیزری با یک قطب نمای مغناطیسی دیجیتال (DMC) و انحراف سنج ترکیب شود می‌تواند گرای مغناطیسی، شیب، و ارتفاع (طول) اهداف را فرا هم کند.

 بعضی از متر های لیزری همچنین می‌توانند سرعت اهداف را نسبت به مشاهده کننده تعیین کنند. بعضی دیگر از متر های لیزری کابل یا ارتباط بی‌سیمی دارند که انها را قادر می‌سازد که داده هایشان را به سایر تجهیزات مثل رایانه های کنترل آتش بفرستند . بعضی مدلها همچنین امکان اضافه کردن مدلهای دید در شب را دارند . اکثر متر های لیزری باتریهای استاندارد یا قابل شارژ استفاده می‌کنند

مدلسازی های سه بعدی

 متر های لیزری به شدت در شناسایی و مدلسازی اجسام سه بعدی و انواع زیادی از رشته‌های مرتبط با تصاویر مجازی رایانه‌ای استفاده می‌شوند. این فناوری قلب اسکنر های سه بعدی زمان پرواز ( time of flight ) را تشکیل میدهند. در مقایسه با ابزارهای نظامی توصیف شده در بالا متر های لیزری توانایی‌های پویشی ( scanning ) با دقت بالا را با حالتهای یک وجهی یا پویش ۳۶۰ درجه‌ای ارائه می‌کنند.

 تعدادی از الگوریتم ها برای تطبیق محدوده داده‌هایی که از زوایای متفاوت از یک جسم دریافت شده‌اند به منظور تولید مدلهای سه بعدی کامل با حداقل خطای ممکن گسترش یافته‌اند. یکی از مزیتهایی که متر های لیزری نسبت به سایر روشهای تصویر مجازی رایانه‌ای دارند این است که رایانه نیازی به مرتبط کردن خصوصیات دو تصویر برای تعیین اطلاعات عمق ( مثل روش های برجسته بینی ) ندارند.

 متر های لیزری که در کاربردهای تصاویر رایانه‌ای استفاده می‌شوند معمولاً وضوح عمق با دقت یک دهم میلیمتر یا کمتر را دارند. با استفاده از تکنیک های سه گوشه سازی یا اندازه گیری شکست می توان به این هدف رسید.

ورزشی

 متر های لیزری می‌توانند به طور مؤثر در ورزشهای متفاوتی که به اندازه گیری دقیق فاصله احتیاج دارند استفاده شوند مثل گلف، شکار و تیراندازی.

صنعت

 یکی از کاربردهای مهم، استفاده از فناوری متر لیزری در طول اتوماسیون سامانه‌های مدیریت انبار و فرایندهای تولید در صنعت فولاد است.

 اینها تنها برخی از هزاران کاربرد متر های لیزری میباشد . و این متر های میتواند به درد هر کاری چه نیاز های خانگی و کوچک و چه نیاز های صنعتی و در مقیاس بزرگ بخورد.

 
پاسخ در 14 اسفند 1395  16:10
شیمکاران مرکز تجهیزات اندازه گیری دقیق تجهیزات اندازه گیری دقیق ، دستگاههای اندازه گیری و کنترل کیفیت ، ماشین آلات ، قطعات اندازه گیری، فروش تجهیزات اندازه گیری ، کالیبراسیون تجهیزات اندازه گیری ، مشاوره خرید تجهیزات اندازه گیری دقیق ، سختی سنج راکول برینل ویکرز، تست کشش ، نیرو سنج دیجیتالی ، سختی سنج لاستیک SHORE A ، تعمیرات هند پمپ کالیبراسیون
0

دوری سنج لیزری ابزاریست که از پرتو لیزر برای یافتن دوری پدیده ها بهره میبرد. عمومی‌ترین گونه دوری سنج لیزری براساس زمان پرواز نمونه به وسیله فرستادن یک پالس لیزر در یک باریکه پرتو به سوی جسم و اندازه گیری زمان پرتو تا بازگشت به فرستنده کار میکند. به خاطر سرعت بالای نور این تکنیک برای اندازه گیری‌های با دقت کمتر از میلیمتر مناسب نیست به طوری که اغلب سه گوشه سازی و روش‌های دیگر به کار می‌روند.

دوری سنجی با لیزر بیشتر با روشهای زیر انجام می‌شود: ۱-تعیین زمان رفت و برگشت یک تپ (پالس) قوی لیزری از مبدا تا هدف. ۲-روش تداخل‌سنجی (یعنی یک باریکه لیزر به هدف برخورد کرده و خودش جمع شود و از روی فریزهای تداخلی اندازه گیری انجام می‌شود)

این روشها در صورتیکه هدف ما خاصیت بازتاب نداشته باشد، بدون فایده خواهد بود.

منبع ویکی پدیا فارسی

پاسخ در 14 اسفند 1395  12:14
برش لیزری پرتو - ساخت تندیس و لوح تقدیر برش لیزری،حکاکی و برش لیزری،لوح تقدیر جعبه جیر، خدمات برش لیزری،برش لیزری شابلون،برش لیزری پارچه، برش لیزری طلق،برش پلکسی گلاس،برش لیزری ام دی اف، برش لیزری مقوا،برش لیزری چرم،سفارش تندیس آماده، قیمت برش لیزری،حکاکی لیزری،برش و حکاکی لیزری، برش لیزری ماکت،لیزر کات،سفارش ماکت،تندیس فوری، برش ماکت دانشجویی،برش مولتی استایل،Laser cut، تولید تندیس پلکسی،تندیس ورزشی،تندیس آماده، انواع تندیس،نمونه تندیس پلکسی،خرید تندیس،تندیس، ساخت تندیس،تندیس تبلیغاتی،تندیس فارغ التحصیلی، قیمت تندیس ،سفارش تندیس،تندیس دانش آموزی، سفارش نشان سینه،ساخت بج یقه،تندیس ارزان قیمت، تابلو ساختمان،ساخت لوگو دیواری،سفارش پلاک، سفارش تابلو شرکت،تابلو راهنما طبقات،تابلو اتاق، ساخت ساعت دیواری،ساخت لوگو دیواری،ساخت استند، سفارش لوح تقدیر،ساخت لوح تقدیر،تولید جعبه جیر

کلمات کلیدی محبوب

کامپیوترهای ام اس آی تبلیغات پارس‌سنتر

محصولات مرتبط