0

پودر گوگرد با کیفیت چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

پرسش در 15 اسفند 1395  17:10
شرکت کارخانجات پودر گوگرد ستاره. پودر گوگرد میکرونیزه، کود گوگرد گرانوله بنتونیت دار، گل گوگرد، گوگرد گرانوله خالص

3 جواب

1

یک پودر گوگرد با کیفیت از سه جهت در زمینه کیفیت مورد بررسی قرار می گیرد:

1. منشاء تولیدی آن : منشاء تولید گوگرد نفتی و یا گازی می باشد که نتایجات عملی حاکی از آن است که گوگرد نفتی دارای خلوص و کیفیت بالاتری است .

2. خلوص گوگرد : هر چه پودر گوگرد تولیدی دارای گوگرد بیشتری باشد بهتر است معمولا خلوص بالای 99 % ملاک می باشد .

3. رنگ گوگرد : گوگرد باید رنگ زرد داشته باشد و هرچه این رنگ تغییر کند نشان از پایین بودن کیفیت آن است .

4. دانه بندی گوگرد : دانه بندی یا در اصطلاح مش گوگرد از مهمترین ویژگی ها می باشد که پودر گوگرد با کیفیت دارای مش بالاتر می باشد .

* نکته قابل عرض اینکه پودر گوگرد تولیدی شرکت گوگرد ستاره تماما از منشاء نفتی و با خلوص 99.7 % و بصورت میکرونیزه با مش 200 و به رنگ زرد می باشد .

پاسخ در 15 اسفند 1395  17:18
شرکت کارخانجات پودر گوگرد ستاره. پودر گوگرد میکرونیزه، کود گوگرد گرانوله بنتونیت دار، گل گوگرد، گوگرد گرانوله خالص
0

استفاده بهینه از کودها، اراضی مستعد کشاورزی، تنظیم کننده های رشد مطابق با شرایط موجود یکی از نقاط روشن و امیدوار کننده برای آینده کشاورزی و علوم گیاهی است که در این میان گوگرد. با داشتن کارآیی تغذیه ایی و اصلاحی نقش مهمی در افزایش تولید در واحد سطح خواهد داشت.

نقش گوگرد در تغذیه گیاه

از زمانی که عناصر مورد نیاز گیاه مشخص گردید، گوگرد به عنوان یکی از عناصر اصلی و سازنده گیاه مورد قبول واقع شد امّا تا مدتی قبل، اهمیت آن چندان مورد توجه قرار نگرفته بود. 

در سال های اخیر علائم کمبود گوگرد در گیاهان بیشتر مشاهده شده است و علل این وضع را می توان در موارد زیر جستجو نمود:

۱ـ ازدیاد مصرف کودهای فاقد گوگرد

۲ـ کاهش مصرف گوگرد برای کنترل انواع قارچ ها و حشرات گیاهی

۳ـ افزایش تولید محصولات کشاورزی که خود باعث ازدیاد مصرف عناصر مورد نیاز شده است.

۴ـ چهارمین عاملی که در بروز کمبود گوگرد در گیاهان مؤثر بوده؛ کم شدن غلظت ۲۰۲ در اتمسفر است؛ زیرا در سال های اخیر تغییراتی در نوع سوخت مورد نیاز صنایع انجام شده که براساس آن به جای چوب و ذغال سنگ(که در گذشته مصرف می شد) اکنون بیشتر از سوخت های نفتی و گاز استفاده می شود و بدین ترتیب مقادیر کمتری ۵۰۲ وارد محیط می گردد.

به طور کلی، گوگرد برای تنظیم پاره ای از اعمال حیاتی گیاه مورد نیاز می باشد این اعمال عبارتند از:

الف) ساختن اسیدهای آمینه که عوامل سازنده پروتئین می باشد.

ب) فعال کردن دیاستازهائی که در تجربه پروتئین مؤثرند.

ج) ساختن بعضی از ویتامین ها

د) تشکیل گلوسیدهای چرب که در گیاهانی مانند پیاز و سیر یافت می شوند.

ه) تشکیل زنجیره های (SH) در داخل ساختمان پروتوپلاسم که تراکم آن ها در بعضی از گیاهان باعث ازدیاد مقاومت بافت های گیاهی در مقابل سرما خواهد شد. 

تحت شرایط معمولی مصرف گوگرد در انواع گیاهان، با ازدیاد محصولی همراه بوده است. تعدادی از این محصولات عبارتنداز: یونجه، شبدر، گیاهان مرتعی، پنبه، ذرت، بادام زمینی، برنج، کنف، موز، غلات، به، میوه های هسته دار، مرکبات، گیاهان خانواده چتری، چای و قهوه.

علائم کمبود گوگرد و ازت در گیاه یکسان می باشد (زردی و رنگ پریدگی) با این تفاوت که کمبود ازت در برگ های پایینی و کمبود گوگرد در برگ های جوان دیده می شود.

یکی دیگر از محصولاتی که در ممالک در حال توسعه زیاد مورد توجه بوده، پنبه است که در صورت اضافه کردن گوگرد به اراضی زیرکشت، تولید محصول آن به مراتب بیشتر خواهد شد.

پاسخ در 24 اسفند 1395  17:46
شرکت خاک سبز موزی چال کرسام خاک آب بندان، کمپوست جنگلی، کمپوست گوگردی، ورمی کمپوست، کودهای آلی گرانوله گوگردی، کودهای آلی گرانوله فسفاته، اسید هیومیک، انواع کودهای دامی، انواع کودهای کامل NPK، میوه بلوط ، شاه بلوط، گل ها و گیاهان دارویی
0

گوگرد یک نافلز بی‌بو، بی‌مزه و چند ظرفیتی است که بیشتر به شکل بلورهای زردرنگ موجود در کانی‌های سولفید و سولفات شناخته شده‌ است. گوگرد در ساختار اسید آمینوها و پروتئین‌ها حضور داشته و به صورت مواد اولیه در کودها استفاده می‌شود.

کاربردها :

گوگرد به صورت آزاد و به صورت ترکیبی موارد مصرف بسیاری دارد ولی بیشترین کاربرد آن برای ساخت ترکیبات شیمیایی و فرآورده‌های میانی در چرخه صنعت است. بیشترین مصرف گوگرد در سال‌های پیشین در صنایع کشاورزی و تهیه کودهای فسفاتیک بوده‌است.

فوائد گوگرد در خاک های کشاورزی:

گوگرد، عنصری حیاتی برای تغذیه گیاهان است و نقش آن برتر از فسفر می‌باشد. نقش گوگرد در گیاهان، به طور عمده ساخت پروتئین، روغن و بهبود کیفیت محصولات کشاورزی است. مقدار گوگرد مورد نیاز برای برداشت هر تن دانه‌های روغنی 12 کیلوگرم، برای بقولات 8 کیلوگرم و برای غلات 4 کیلوگرم است. در ذکر اهمیت گوگرد از دید تغذیه گیاه، همین کافی است که در اکثر محصولات کشاورزی نسبت ازت به گوگرد (N/S) لازم است در محدوده 15-10، و در دانه‌های روغنی این نسبت برای دستیابی به افزایش عملکرد و بهبود کیفیت، باید کمتر از 10 باشد.

نتایج آزمایش ها نشان داده‌ است که اگر گوگرد به همراه مواد آلی و باکتری های تیوباسیلوس با روش صحیحی جاگذاری شود و رطوبت نیز در حد مطلوب باشد، می‌تواند تا حد 60 درصد عملکرد محصولات کشاورزی را افزایش دهد.

با توجه به آثار مثبت گوگرد در کاهش pH موضعی خاک های آهکی، تأمین سولفات مورد نیاز گیاهان، افزایش حلالیت عناصر کم مصرف و پرمصرف به ویژه فسفر، آهن و روی، و کنترل برخی از عوامل بیماریزای قارچی نظیر سفیدک و همچنین نقش آن در اصلاح خاک های شور و قلیا و خاصیت اصلاح کنندگی آب ها، لازم است نسبت به تأمین گوگرد مورد نیاز مزارع از طریق کود آلی غنی شده گوگرددار اقدام شود(http://www.pkyco.com).

شرکت خاک سبز موزی چال کرسام در راستای دستیابی به این اهداف مهم، گام اساسی برداشته و کودهای آلی گوگردی گرانوله و فسفاته گرانوله را به کشاورزان، باغداران، گلخانه داران و تولیدکنندگان سبزی و صیفی با قیمت مناسب عرضه می نماید.

پاسخ در 24 اسفند 1395  17:21
شرکت خاک سبز موزی چال کرسام خاک آب بندان، کمپوست جنگلی، کمپوست گوگردی، ورمی کمپوست، کودهای آلی گرانوله گوگردی، کودهای آلی گرانوله فسفاته، اسید هیومیک، انواع کودهای دامی، انواع کودهای کامل NPK، میوه بلوط ، شاه بلوط، گل ها و گیاهان دارویی

پرسشهای مرتبط

کلمات کلیدی محبوب

کامپیوترهای ام اس آی تبلیغات پارس‌سنتر

محصولات مرتبط