راهنمای خرید اسباب بازی

1
هنگام خرید اسباب بازی چه نکاتی را در نظر بگیریم؟
پرسش در 18 اسفند 1395  09:16
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

1 جواب

2

بازی کردن بچه‌ها باعث کسب مهارت‌های جدید در آنها می‌شود. بعضی از اسباب بازی‌ها بسیار ساده و برخی دیگر محرک مهارت‌های اجتماعی و تفکر در کودکان هستند. انتخاب یک اسباب بازی خیلی راحت است به شرط آنکه به اندازه کافی زمان بگذارید و تحقیق کنید.


چه اسباب بازی‌های باعث ایجاد مهارت در کودکان می‌شوند؟

در نظرگرفتن سن، شخصیت، علایق، جنسیت و مهارت‌ها در خرید اسباب بازی بسیار مهم است.

1. اسباب بازی برای 12-0 ماه

اسباب بازی‌ها برای این سن باید کودک را در معرض تجربه‌های مختلفی همچون: تجربه ی حس دیداری، شنیداری، لمسی و در بعضی مواقع چشایی قرار دهد. باید اسباب بازی‌ها سبک و رنگ آنها روشن و شاد باشد.

2. کودکان 3-1 سال

برای بازی در محیط بیرون اسباب بازی‌هایی که نیاز به فعالیت بدنی دارند مثل توپ مناسب است و برای بازی در خانه پازل در سایز‌های بزرگ و یا آجرهای بازی انتخاب‌های خوبی خواهند بود.

3. 3-5 سال

مداد شمعی، ست خانه سازی، رنگ ها، خمیربازی، کتاب و ماژیک می‌توانند محرک خلاقیت در آنها باشند. همچنین تقلید از کارهای بزرگترها با اسباب بازی‌های مرتبطی همچون کیت آشپزی، صندوق پول، خانه عروسک‌ها و یا تلفن می‌تواند به آنها در کسب مهارت‌های زندگی کمک کند. در این سن کودکان اسباب بازی های شخصیت مورد علاقه ی خود را می خواهند. مراقب باشید که آن شخصیت که گاه کارهایش را کودکان تقلید هم می‌کنند مناسب سن او باشد و خطری نداشته باشد.

4. 9-5 سال

دراین سن بچه‌ها را به کارهای مشارکتی سوق دهید، اسباب بازی‌هایی بخرید که مناسب کار گروهی باشند و بتوانند اعتماد به نفس آنها را بالا ببرند. نرم افزار های کامپیوتری و اسباب بازی‌های مربوط به ورزش، ست خانه سازی و کتاب داستان با پیام خاص، اسباب بازی‌های الکترونیکی که مهارت خاصی مثل شمردن را آموزش می‌دهد بسیار مناسب هستند.

5. 12-9 سال

دراین سن پذیرفته شدن از طرف دوستان و اعتماد به نفس برای آنها بسیار مهم است. اغلب بچه‌ها دراین سن به اسباب بازی دیگر علاقه ایی ندارند. کتاب های علمی، پازل و بازی‌های الکترونیکی که باعث تقویت هوش آنها شود، جایگزین خواهند شد.

چه اسباب بازی‌هایی مکمل کلاس درس هستند؟

اسباب بازی‌های ساختنی برای در س ریاضی، کتاب برای مهارت خواندن، تخته سیاه یا سفید برای نوشتن، فلش کارت برای یادگیری حروف الفبا و هجی کلمات، پازل نقشه برای جغرافیا و کیت کارهای هنری و دستی برای هنر و کتاب شعر برای موسیقی.

اهمیت دادن به ایمنی اسباب بازی

اول ایمنی. قبل از دادن اسباب بازی به بچه‌ها، حتما نکات ایمنی و هشدارهای مربوط به آن را مطالعه کنید و اگر فرزندان شما در سن‌های مختلفی هستند این دقت شما باید بیشتر باشد.


پاسخ در 18 اسفند 1395  09:31
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

کلمات کلیدی محبوب

محصولات مرتبط